کد خبر : 4092
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹
-

تخلیه ته لنجی متوقف شد؛

تکذیبِ استاندار بوشهر تکذیب شد!

تکذیبِ استاندار بوشهر تکذیب شد!
بوشهرنیوز: به نظر می رسد گراوند سبک و سیاق رییس دولت دوازدهم را درپیش گرفته است یعنی اظهار بی اطلاعی و تکذیب تخلیه ته لنجی و شایعه دانستن این خبر که البته کمتر از 24 ساعت مشخص شد که اخبار شبکه های مجازی صحیح بوده است.؛

بوشهرنیوز- روز گذشته بود که اخباری در شبکه های مجازی دست به دست شد مبنی بر این که ته لنجی یا همان کالای همراه ملوان در استان بوشهر تخلیه نمی شود.

 

پس از آن بود که یکی از وبسایت های خبری استان بوشهر گفتگویی کوتاه با استاندار این استان انجام داده و در این مصاحبه عبدالکریم گراوند با بی اطلاعی از این موضوع اعلام کرد که مصوبه دولت در ارتباط با ته لنجی به قوت خود باقی بوده و هیچ گونه تصمیم جدیدی برای تغییر شرایط گرفته نشده است.

 

بر اساس این گفتکو گراوند هر گونه شایعه درخصوص دستور وی برای تغییر در مصوبه کالای همراه ملوان یا ته لنجی را تکذیب کرد.

 

تنها یک روز پس از این مصاحیه یعنی امروز سه شنبه، سوم دی ماه ۹۸ خبر رسید تخلیه ته لنجی در اکثر بنادر استان بوشهر متوقف شده است.

 

برخی شناورداران و فعالین در این حوزه در گفتگو با “بوشهرنیوز” از نامه ای سخن گفتند که بر عدم تخلیه ته لنجی تا  اطلاع ثانوی تاکید دارد اما آنان از طرفی اعلام کردند که کسی چنین نامه ای را رویت نکرده است.

 

اکنون سئوال اینجاست آیا واقعا استاندار بوشهر از توقف ته لنجی خبر نداشته است که اگر اینگونه باشد بسیار تاسف برانگیز خواهد بود زیرا عقل و منطق حکم می کند گراوند به عنوان استاندار بوشهر و رییس شورای تامین استان می بایست از ریزترین موضوعات استان بوشهر مطلع باشد چه برسد به توقف تخلیه ته لنجی که حداقل معیشت یک سوم جمعیت استان به آن گره خورده است و پیامدهای اجتماعی سنگینی هم دارد.

 

پرسش بعدی پیشرو بودن فضای مجازی از مدیر ارشد استان بوشهر است. آیا واقعا فضای مجازی سرعت عمل را از استاندار بوشهر به عنوان بالاترین مقام اجرایی استان گرفته است؟

 

چگونه می توان باور داشت که توقف ته لنجی در شبکه های مجازی دست به دست شود اما استاندار بوشهر از آن بی اطلاع باشد؟

 

از طرفی نوعِ پاسخ استاندار بوشهر به رسانه ها در نوعِ خود جالب است که بی شباهت به سبک و سیاقِ روحانی در موضوع گرانی بنزین نیست.

 

رییس جمهور چند روز پس از گرانی بنزین و مشکلاتی که برای مردم و کشور ایجاد شد به راحتی در جلسه هیات دولت اعلام کرد که وی نیز از زمان اجرای این قانون بی اطلاع بوده و روز بعد متوجه موضوع شده است.

 

اظهاراتی که به شدت مورد انتقاد مردم، رسانه ها و شخصیت های سیاسی و اجتماعی از همه جریانات سیاسی کشور قرار گرفت.

 

اکنون نیز به نظر می رسد گراوند سبک و سیاق رییس دولت دوازدهم را درپیش گرفته است یعنی اظهار بی اطلاعی و تکذیب تخلیه ته لنجی و شایعه دانستن این خبر که البته کمتر از ۲۴ ساعت مشخص شد که اخبار شبکه های مجازی صحیح بوده است.

 

اکنون سئوال اینجاست آیا مردم باید خبرهای مهم استان را از شبکه های مجازی دنبال کرده و آن ها را باور کنند یا اینکه مصاحبه ها و تکذیب های رسمی دولتی ها می بایست از طریق رسانه های رسمی با درنظر گرفتن تمامی جوانب در اختیار جامعه قرار بگیرد؟

 

آیا تداوم چنین روندی توسط مدیران دولت در کشور و استان ها موجب بی اعتمادی مردم به اخبار رسمی و تقویت شبکه های مجازی و پیگیری اخبار توسط مردم از طریق منابع غیررسمی و سرانجام آسیب دیدن کشور نخواهد شد؟

 

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان