کد خبر : 4934
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۲
-

دنیای بعداز کرونا چگونه خواهد بود؟؛

کرونا و جنگلی به نام اروپا

کرونا و جنگلی به نام اروپا
بوشهرنیوز: شیوع ویروس کرونا در قلب اروپا نشان داد که جنگ در این قاره برای تنازع بقا به سبک حیوانات وحشی ودرندگان بوده و اروپایی های به ظاهر متمدن حاضرند برای نجات خود به اموال همنوعانشان بیرحمانه یورش ببرند.؛

بوشهرنیوز- شیوع ویروس کرونا و سرایت آن به کشورهای غربی کافی بود تا اروپا و آمریکا ماهیت خود که سال ها توسط غول های رسانه ای بزک شده بود را به مردم دنیا نشان بدهند.

 

اروپای امروز بیشتر به قاره قطحی زده و وحشی شباهت دارد تا به قاره ای متمدن.

 

چند روز قبل بود که خبر رسید جمهوی چک در رفتاری غیرانسانی و متوحشانه ماسک های متعلق به کشور ایتالیا که از چین برای کمک رسانی به این کشور کرونازده ارسال شده بود را به سرقت برد.

 

البته این پایان کار نبود و بلافاصله خبر دیگری منتشر گردید که شگفتی بسیاری را درپی داشت.

 

خبر این بود که کشور ایتالیا هم الکل طبی به مقصد تونس را به سرقت برد و به تلافی رفتار جمهوری چک، حسابی از خجالت تونسی ها درآمد.

 

در حالی که این اخبار در رسانه ها و فضای مجازی دست به دست می شد خبر دیگری منتشر شد که بر اساس آن لهستانی ها هم محموله ژل ضدعفونی کننده متعلق به کشور نروژ را قاپیدند.

 

در آمریکا هم مردم برای حفاظت از جان خود در برابر کرونا نه تنها به فروشگاه های بزرگ هجوم برده و قفسه ها را خالی کردند بلکه با ایجاد صف های طویل و طولانی مقابل اسلحه فروشی ها به خرید اسلحه و مهمات روی آوردند تا از یورش احتمالی سارقان و دزدانِ ژل و ماسک و مواد غذایی در روزهای آینده مصون مانده و بتوانند از خود دفاع کنند.

 

این رفتارهای ضدانسانی برای بقا در حالیست که در کشورهای شرقی از جمله چین و ایران نه تنها چنین خبرهایی نبود بلکه مردم به ویژه در ایران در کارهای خیر و خداپسندانه مشارکت کرده تا بلکه بتوانند سختی ها و مشقت های مقابله با کرونا را برای همنوعان خود به حداقل برسانند.

 

در کشورمان از پزشکان و پرستارانی که در خط مقدم مبارزه با کرونا هستند گرفته تا طلبه های جان برکفی که برای غسل درگذشتگان ناشی از کرونا اعلام آمادگی کردند، جوانان و بسیجیانی که در کنار دیگر مسئولین به میدان آمده و خیابان ها و معابر را ضدعفونی کرده اند، شیرزنانی که به صورت خودجوش به تولید ماسک پرداختند و ده ها مورد دیگر همه و همه از نمونه هایی است که به مردم دنیا نشان داده شد علی رغم تمامی لجن پراکنی ها و شانتاژهای رسانه ای دشمنان این مرز و بوم اما مردم متمدن و بافرهنگ ایران اسلامی چگونه در بزنگاه های حساس و تاریخی به کمک یکدیگر شتافته و از جان و مالِ خود مایه می گذارند.

 

به عبارتی شیوع ویروس کرونا در قلب اروپا نشان داد که جنگ در این قاره برای تنازع بقا به سبک حیوانات وحشی و درندگان بوده و اروپایی های به ظاهر متمدن حاضرند برای نجات خود به اموال همنوعانشان بیرحمانه یورش ببرند در حالی که در ایرانِ اسلامی و متمدن سبقت بر سرِ خدمت بیشتر به دیگران و کاهش مشکلات همنوعان می باشد.

 

از طرفی ساخت بزرگ ترین مرکز نگهداری بیماران کرونایی با سه هزار تختخواب توسط یک ایرانی ظرف یک هفته و احداث بزرگ ترین نقاهتگاه برای نگهداری این بیماران توسط ارتش جمهوری اسلامی در ۴۸ ساعت که رکوردهای دنیا را جابجا کرده است، نشان داد که چگونه مردم و مسئولین در کنار هم و دست در دست هم در تلاشند تا با جابجا کردن رکوردها درجهان هر چه سریع تر بتوانند ویروس منحوس کرونا را شکست بدهند.

 

به نظر می رسد بعداز فروکش کردن تبِ کرونا نگاه ها به دنیای غرب و شرق تغییر کند و کشورهایی که تا دیروز با هزینه های هنگفت و قدرت غول های رسانه ای، خود را بزک کرده و به مردم دنیا فخر می فروختند باید جای خود را به کشورهای اصیل، متمدن و بافرهنگی همچون ایران بدهند و قطعا برخی در داخل نیز که تا دیروز مرغ همسایه را غاز می پنداشته و تصور می کردند دنیای غرب مدینه فاضله بوده و مشکلات فقط متعلق به کشورمان است، به اشتباه خود پی برده و نگاهشان را تغییر خواهند داد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان