کد خبر : 5064
تاریخ انتشار : جمعه ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۸
-

چرا آمریکا دیگر ایران را تهدید نمی‌کند

چرا آمریکا دیگر ایران را تهدید نمی‌کند
بوشهرنیوز: علت ابتدایی و اصلی را می‌توان در استراتژی دفاعی انقلاب اسلامی در منطقه و فداکاری “رزمندگان بدون مرز ” و بردن خاکریزهای مقاومت به صدها کیلومتر آنطرف تر از مرزها جست‌وجو کرد و دوم که البته مهم و مکمل علت اول است، موشک‌های قدرتمند و نقطه زن ایران که صابونش در عین الاسد به تن آمریکایی ها خورده است و حالا حالاها به دنبال تکرار این تجربه تلخ نخواهند رفت.؛

بوشهرنیوز- این روزها آمریکا و اعوان و انصارش تحرکات کم سابقه‌ای را در منطقه و به ویژه در عراق داشته‌اند و سخن و حرفهای جدیدی به زبان می‌آورند.

 

آنها با توجه به این تحرکات به گمانه‌زنی حمله قریب الوقوع به مواضع حشدالشعبی دامن می‌زنند و حتی حشد الشعبی نیز به آنها هشدار داده است.

 

اما یک نکته جالب در این جا وجود دارد و آن این است که آمریکایی ولو به صورت یک لاف سیاسی سخن از حمله به ایران یا درگیری با آن نمی‌زنند، به راستی چه رازی در این امر نهفته شده است؟

 

اگر می‌بینید که حرفی از احتمال حمله به ایران در میان نیست و مردم ایران هیچ هراسی از تحرکات آمریکا ندارند به دو دلیل اصلی است.

 

علت ابتدایی و اصلی را می‌توان در استراتژی دفاعی انقلاب اسلامی در منطقه و فداکاری “رزمندگان بدون مرز ” و بردن خاکریزهای مقاومت به صدها کیلومتر آنطرف تر از مرزها جست‌وجو کرد.

 

جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر ایثار و فداکاری است. شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم به خوبی این امر را ثابت کرده‌اند، پس تا زمانی که این روحیه در ملت ما باشد، به تعبیر امام دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

 

این همان روحیه‌ای است که اکنون عزت و امنیت جمهوری اسلامی ایران را تضمین کرده است با وجود آن کشور و انقلاب در پیچ و خم تاریخ، هیچگاه خم نشد.

 

علت دوم و البته مهم و مکمل این مطلب، موشک‌های قدرتمند و نقطه زن ایران که صابونش در عین الاسد به تن آمریکایی ها خورده است و حالا حالاها به دنبال تکرار این تجربه تلخ نخواهند رفت.

 

آنها به خوبی فهمیدند که جمهوری اسلامی ایران تا چه مقدار در بحث توان موشکی قدرتمند و ید بالایی دارد، آنها آبروی و هیمنه پوشالی خود را دیگر فدای حماقت و رجز خوانی خود نمی‌کنند.

 

در واقع ضربه سیلی ایران به آنها کار خود را کرده است و آنها دیگر جرات جسارت به نظام مقدس اسلامی ایران و ارزش های آن را ندارد.

 

هر دو عامل بازدارنده مذکور محصول تفکر جهادی و مقاومت است و اگر ما طبق فرمایشات مقام معظم رهبری به دنبال قوی شدن در همه عرصه ها باشیم این بازدارندگی را در دیگر عرصه ها نیز شاهد خواهیم بود.

 

این مطلب همان چیزی است که به واسطه آن دشمن قوی، نیرومند و تحول گرا خواهد شد که امیدواریم این روحیه در امر اقتصاد و فرهنگ نیز خود را به خوبی نمایش دهد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان