کد خبر : 5124
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۷
-

جوانان، موتور حرکت به سمت عدالت و پیشرفت

جوانان، موتور حرکت به سمت عدالت و پیشرفت
بوشهرنیوز: در این برهه تاریخی نیازمند این هستیم که سکان اداره کشور، به دست جوانان متعهد و متخصصی سپرده شود که در عرصه‌های گوناگون، بتوانند در کنار استفاده از مشورت و تجربه پیشکسوتان، موتور حرکت به سمت عدالت و پیشرفت این کشور را سرعت بیشتری ببخشند.؛

بوشهرنیوز- چند روز قبل مصادف با ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان بود. انقلاب اسلامی ایران بر مبنای حضور پرشور و باشکوه جوانان معتقد و مستعد پا گرفت و به وسیله همین جوانان ارزشی رژیم ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی با ذلت و خواری سرنگون شد.

 

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنان این مرز و بوم احساس خطر کردند و با حیله و مکرهای گوناگون به صورت علنی شروع به اقدام علیه ملت ایران نمودند.

 

تحمیل هشت سال جنگ خانمان سوز نمونه‌ای بیّن و واضح از اقدامات استکبار جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران بود که می‌خواست این ساقه نوپا انقلاب را بخشکاند.

 

با این وجود در ایام سخت و تاریخی باز جوانان بودند که جنگ را اداره کردند و یکی از افتخاراتی که همواره مسئولان زمان جنگ مطرح می‌کنند، انتخاب جوانان به عنوان فرماندهان و بازوهای اصلی اداره میدان جنگ است.

 

با وجود خودباوری، ایمان راسخ و فداکاری و ایثار عظیم جوانان، جمهوری اسلامی ایران توانست دشمنان بعثی و در کل استکبار جهانی را به زانو درآورد و اگرچه جوانان این مرز و بوم خون دادند اما اجازه ندادند که ذره‌ای از خاک میهن عزیز ما تصرف شود.

 

متاسفانه پس از جنگ و بنا بر برخی از اقتضائات زمانی، کم کم روحیه به کارگیری جوانان در عرصه‌های مدیریتی کشور، تبدیل به روحیه استفاده از افراد پیشکسوت و به اصطلاح با تجربه شد.

 

این اقدام باعث شد ظرفیت جوانان و استعداد بی‌بدیل آنها به حاشیه کشیده شود که همین امر سبب به وجود آمدن مشکلات عدیده در سطوح مختلف شد.

 

عموم جوانان نسل سوم و چهارم انقلاب، بچه‌های تحصیل کرده‌ای هستند که علاوه بر تخصص و تعهد در مسئولیت خویش، آرمان گرا و انقلابی هستند، اکنون نیز همین جوانان پیگیر مسائلی چون عدالتخواهی، مبارزه با فساد و پویایی فضای اقتصادی و مطالبات بر حق مردمی هستند.

 

بسیاری از این جوانان در دام اشرافیت و سبک زندگی‌های اشرافی نیفتاده‌اند و منافعشان به اشخاص یا نهادهای مختلف گره نخورده است، از همین روی آرمان گرایانه از کشور و مسئولان مطالبه می‌کنند.

 

علاوه بر این، توان بالای فکری، ذهنی و جسمی که یک نیروی انسانی در دوره جوانی دارد با دوران سالخوردگی اصلاً قابل قیاس نیست؛ در این برهه تاریخی نیازمند این هستیم که سکان اداره کشور، به دست جوانان متعهد و متخصصی سپرده شود که در عرصه‌های گوناگون، بتوانند در کنار استفاده از مشورت و تجربه پیشکسوتان، موتور حرکت به سمت عدالت و پیشرفت این کشور را سرعت بیشتری ببخشند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان