کد خبر : 5148
تاریخ انتشار : جمعه ۲۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۸
-

آقای استاندار! برای جبرانِ زیانِ کسبه پاساژهای دلوار، گناوه و دیلم چاره اندیشی کنید

آقای استاندار! برای جبرانِ زیانِ کسبه پاساژهای دلوار، گناوه و دیلم چاره اندیشی کنید
بوشهرنیوز: به نظر می رسد یکی از گروه هایی که شدیدترین آسیب ها را از شیوع ویروس کرونا دیده اند همین گروه از بازاریان بوده که علی رغم تعطیلی حدود 50 روزه کسب و کار خود اما هیچ فکری برای جبران خسارت های آنان نشده است.؛

به گزارش بوشهرنیوز، نزدیک به دو ماه است که میهمان ناخوانده کرونا وارد کشورمان شده و بسیاری از کسب و کارها را تعطیل و صاحبین برخی مشاغل را خانه نشین کرده است.

 

در استان بوشهر شهرهای دلوار، گناوه و دیلم به عنوان پیشانی تجارت استان از روزهای ابتدایی شیوع کرونا بازار خود را تعطیل کرده تا پس از بهبود اوضاع، دوباره بازگشایی شوند.

 

تعطیلی مجتمع های تجاری دلوار

 

سرانجام پس از یک ماه و اندی تعطیلی، روز گذشته اعلام شد که بخشی از بازار کشور بازگشایی می شود اما مجتمع های تجاری و پاساژها همچنان می بایست تعطیل بوده و نمی توانند به فعالیت ادامه دهند.

 

مجتمع های تجاری و پاساژها که اولین محل های تعطیل شده بلافاصله پس از شیوع ویروس کرونا در کشور به ویژه در استان بوشهر بوده اند اکنون نیز باید همچنان تعطیل بمانند که البته با توجه به شرایط موجود مشخص نیست چه زمانی این مجتمع ها بازگشایی خواهند شد؟

 

در استان بوشهر مجتمع های تجاری شهرهای دلوار، گناوه و دیلم برای جلوگیری از ورود مسافرین به این شهرها و همچنین استان به ترتیب از ششم و هفتم اسفندماه ۹۸ تعطیل شدند تا بیشترین همکاری را با مسئولین استان بوشهر برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا داشته باشند.

 

تعطیلی مجتمع های تجاری دلوار

 

اکنون اما خبر می رسد این مجتمع ها همچنان باید تعطیل بوده که البته در فضای موجود منطقی به نظر می رسد اما سئوال اینجاست مسئولین کشوری و استانی چه تدابیری برای جبران زیان های هنگفت این کسبه اندیشیده اند؟

 

در حال حاضر در بین این بازاریان افرادی وجود دارند که پیش از اسفندماه با دریافت وام های مختلف از جمله مضاربه برای بازارِ شب عید خود جنس خریداری کرده و اکنون به شدت آسیب دیده اند.

 

خانه نشینی، سررسید بازپرداخت وام ها، کرایه مغازه و سایر هزینه ها تنها بخشی از مشکلاتی است که بازاریان و کسبه مجتمع های تجاری دلوار، گناوه و دیلم را درگیر خود کرده و متاسفانه کسی هم به فکر این گروه از بازاریان نیست.

 

تعطیلی پاساژها و بازار مسقف گناوه

 

دولت هم که تاکنون نه تنها کمکی به این بازاریان نکرده است بلکه اخیرا با افزایش بی رویه قیمت ارز ضررهایی هم به آن دسته از بازاریانی زده که ضمن ارتباط با کشورهای همسایه، اجناس خود را به صورت اعتباری خریداری و وارد کرده اند و اکنون دارای بدهی های ارزی هستند.

 

به نظر می رسد یکی از گروه هایی که شدیدترین آسیب ها را از شیوع ویروس کرونا دیده اند همین گروه از بازاریان بوده که علی رغم تعطیلی حدود ۵۰ روزه کسب و کار خود اما هیچ چاره ای برای جبران خسارت های آنان اندیشیده نشده است.

 

شایسته است استاندار بوشهر با کمک اتاق اصناف شهرهای دلوار، گناوه و دیلم راهکاری اساسی برای جبران زیان های این گروه از کسبه و بازاریان بیندیشند تا از نابودی بازار تجاری در سه شهر مهم استان بوشهر جلوگیری شود.

 

تعطیلی پاساژها و بازار مسقف گناوه

 

قطعا دولت بهتر از هر کسی می داند پرداخت وامِ یک میلیون تومانی آن هم با سود ۱۲ درصد برای کسبه و بازاریانی که در ماه های اسفند و فروردین زیان های هنگفت دیده اند دردی را درمان نمی کند بنابراین بهتر است این مشکلات در نشستی ویژه با حضور استاندار و مشاورین امور اقتصادی اش و همچنین نمایندگان فعلی مجلس یا منتخبین مردم در مجلس یازدهم بررسی و با تدوین برنامه ای اصولی و منطقی به کمک زیان دیدگان بشتابند.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان