کد خبر : 5253
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰:۴۳
-

کدام دستگاه پاسخگوست؟؛

کرونا در کمین است/وقتی پارکینگ های عمومی بوشهر توصیه های بهداشتی را جدی نمی گیرند

کرونا در کمین است/وقتی پارکینگ های عمومی بوشهر توصیه های بهداشتی را جدی نمی گیرند
بوشهرنیوز: بر اساس مشاهدات میدانی در پارکینگ های عمومی که می تواند یکی از مکان های انتقال ویروس کرونا از طریق کارت های پارک و همچنین کارت های بانکی رانندگان باشد، توصیه های بهداشتی جدی گرفته نمی شود و مشخص نیست کدام یک از دستگاه های نظارتی می بایست بر رفتار کارگران شاغل در این پارکینگ ها نظارت داشته باشد؟؛

بوشهرنیوز- کرونا همچنان در دنیا قربانی می گیرد. کشورهای مختلف قوانین سخت گیرانه ای برای مقابله با آن اتخاد کرده اند. در برخی از کشورها خانه نشینی مردم به مدت یک ماه و حتی بیشتر از آن اجباری شده و دولت ها جریمه های سنگین نقدی و حتی حبس برای اشخاصی که از قوانین تخطی کنند در نظر گرفته اند.

 

در کشور ما نیز اگرچه طرح فاصله گذاری اجتماعی در ایام نوروز اجرا شد اما خیلی زودتر از آنچه که تصور می شد ابتدا دولت تعداد کارکنان خود در ادارات را از یک سوم به دو سوم افزایش داد و سپس اندک اندک اجازه بازگشایی صنوف مختلف در بازارهای کشور را هم صادر کرد.

 

اگرچه توسط کارشناسان و متخصصین بر رعایت بهداشت و استفاده از دستکش و موادضدعفونی کننده به ویژه در مکان های عمومی تاکید شده است اما به نظر می رسد در سایه نظارت ضعیف دستگاه های مرتبط دغدغه ها و توصیه های کارشناسان جدی گرفته نمی شود.

 

در حال حاضر در برخی جایگاه های سوخت بوشهر نه دستکش وجود دارد و نه موادضدعفونی کننده و جالب این که علی رغم تاکید دولت مبنی بر سوخت گیری خودروها توسط کارگرانِ حاضر در پمپ بنزین ها اما همچنان رانندگان خود نسبت به سوخت گیری خودروها اقدام می کنند.

 

در پارکینگ های عمومی نیز وضعیت چندان بهتر از جایگاه های سوخت نیست. متاسفانه در پارکینگ های عمومی شهر بوشهر، اشخاصی که در آن ها کارت های پارک را به رانندگان تحویل داده یا از دستگاه های پوز استفاده می کنند فاقد دستکش هستند.

 

بر اساس مشاهدات میدانی در پارکینگ های عمومی که می تواند یکی از مکان های انتقال ویروس کرونا از طریق کارت های پارک و همچنین کارت های بانکی رانندگان باشد، توصیه های بهداشتی جدی گرفته نمی شود و مشخص نیست کدام یک از دستگاه های نظارتی می بایست بر رفتار کارگران شاغل در این پارکینگ ها نظارت داشته باشد؟

 

چند روزی است فعالیت ها در سطح شهرها از سر گرفته شده است و قطعا اگر توصیه ها و هشدارهای کارشناسان و متخصصین حوزه بهداشت و درمان کشور جدی گرفته نشود طی دو هفته آینده نه تنها شاهد کاهش بیماران کرونا در استان و کشور نخواهیم بود بلکه ممکن است اتفاقات ناگواری روی بدهد که کنترل آن به مراتب سخت تر از گذشته باشد.

 

بنابراین شایسته است دستگاه های ناظر بر این مکان ها توصیه ها و هشدارهای متخصصین را جدی بگیرند و با افزایش نظارت ها مانع از انتقال ویروس کرونا در پارکینگ های عمومی شوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان