کد خبر : 5306
تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲
-

پیامِ پرتابِ موفقیت‌آمیزِ ماهواره نور ۱ به دشمنان و دوستان

پیامِ پرتابِ موفقیت‌آمیزِ ماهواره نور ۱ به دشمنان و دوستان
بوشهرنیوز: آنچه رخ داد سرآغاز مرحله جدید در روند در اختیار داشتن قدرت نظامی از سوی ایران و مطرح کردن خود به عنوان قدرت اصلی در نظام منطقه‌ای و نظام جهانی است، زیرا این نظام جز اقویا را نمی‌پذیرد و ایران امروز این نظریه را که با علم قوی می‌شویم و حقمان را با در اختیار گرفتن منابع قدرت می گیریم، محقق کرده است.؛

بوشهرنیوز- چهارشنبه هفته گذشته نخستین ماهواره جمهوری اسلامی ایران توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با موفقیت در مدار زمین قرار گرفت.

 

«ماهواره نور۱» به عنوان نخستین ماهواره نظامی جمهوری اسلامی از ماهواره بر ۳ مرحله‌ای قاصد از کویر مرکزی ایران توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با موفقیت پرتاب و در مدار ۴۲۵ کیلومتری زمین قرار گرفت.

 

با این بهانه لازم دانستیم که با توجه به نظر کارشناسان، اهمیت این اقدام موفقیت‌آمیز را در سطح جهان و منطقه مورد ارزیابی قرار دهیم.

 

بر اساس نظر کارشناسان موفقیت ایران در پرتاب ماهواره نور و قرار دادن آن در مدار با موفقیت شوک بزرگی را در دنیا و منطقه ایجاد کرد، این شوک البته بیشتر برای دشمنان سخت بود چرا که آنها معتقد بودند که با تحربم ایران قادر هستند که عوامل قدرت را از او بگیرند.

 

اما پاسخ ایران به تمام دشمنی‌های دشمنان این بود که ایران قید و محدودیت ها را بر می دارد و محاصره را در هم می شکند و به صف کشورهایی می پیوندد که می توانند جهان را از فضا رویت کنند و ماهواره بسازند.

 

یکی دیگر از تاثیرات این اقدام موفقیت‌آمیز این است که کشورهای منطقه‌ای که به ضعف ایران دلبسته‌اند و به نیروهای خارجی وابسته‌اند و اینکه دشمن بتواند اراده ایران را بشکند یا به تحریم ایران و جنگ علیه ایران و نابودی آن دلبسته اند، همه شکست خورده است.

 

این کشورهای مرتجع با دیدن این عزت و شکوه ایران اسلامی باز به ذلت و کوچک بودن خود پی بردند و در واقع متوجه توهم و خیال‌های پوچ خود شدند.

 

البته برای کشورهای دوست نیز این اقدام پیام داشت. پیام این حماسه به دوستان اطمینان بخشی و اعتماد سازی بود. ایران با پرتاب این ماهواره جایگاه جدیدی در سطح نظامی و علمی را به دست آورد و این اعتماد ایجاد می کند و روابط منسجم تر و محکمتری ایجاد می کند و روابط با دوستان را محکمتر و استوار تر می کند.

 

آمریکا و اعوان و انصارش هرگز از این اقدام سپاه پاسداران خوشحال نخواهند شد و مثل الان که مشاهده می‌کنیم سعی می‌کنند هجمه تبلیغاتی علیه ایران به خاطر در اختیار قرار گرفتن فناوری جدید ایران ایجاد کنند.

 

البته هر تحرک و اقدامی در برابر این فناوری ایران با شکست رو به رو خواهد شد، همانطور که ممانعت ایران از در اختیار داشتن فناوری موشکی و بالستیکی و موشک های با سوخت جامد و مایع با شکست روبرو شد.

 

این اقدام موفقیت‌آمیز ایران در معادلات سیاسی و بین‌المللی بازنگری خواهد داشت چرا که اکنون ایران از نظر تسلیحاتی پیشرفته شده و در بحث اطلاعاتی و ماهواره‌ای به خودکفایی رسیده است.

 

ایران در سیاست خودکفایی و ساخت و در اختیار داشتن منابع قدرت نظامی و تنوع ابعاد موفق عمل کرده است و موفق به ایجاد معادلات جدید در روابط بین المللی شده است.

 

از این رو آنچه رخ داد سرآغاز مرحله جدید در روند در اختیار داشتن قدرت نظامی از سوی ایران و مطرح کردن خود به عنوان قدرت اصلی در نظام منطقه‌ای و نظام جهانی است، زیرا این نظام جز اقویا را نمی‌پذیرد و ایران امروز این نظریه را که با علم قوی می‌شویم و حقمان را با در اختیار گرفتن منابع قدرت می گیریم، محقق کرده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان