کد خبر : 5318
تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰:۵۱
-

آیت الله حسینی بوشهری: مردم در ماه رمضان نیازمندان را فراموش نکنند

آیت الله حسینی بوشهری: مردم در ماه رمضان نیازمندان را فراموش نکنند
بوشهرنیوز: وی با اشاره به نیاز برخی از افراد نیازمند جامعه به کمک و مساعدت دیگر مردم گفت: در استان قم حرکت بسیار خوبی در زمینه کمک به نیازمندان و افرادی که کسب و کار خود را از دست دادند انجام می شود و مردم از فرصت این ماه برای کمک به نیازمندان بیش از پیش استفاده کنند.؛

به گزارش بوشهرنیوز، آیت‌الله سید‌هاشم حسینی‌بوشهری در سخنان آدینه‌ای در جوار بارگاه حضرت معصومه(س) یکی از فلسفه‌های بلاهای الهی را آزمایش و امتحان دانست و با تاکید بر اینکه این امتحان همگانی بوده و حتی حضرت آدم نیز مورد آزمایش الهی قرار گرفت اظهار کرد: پیامبران الهی و بندگان خالص خدا از امتحانات الهی سربلند بیرون می‌آیند و خداوند در قرآن کریم تاکید کرده که اگر گاهی به کسی خیر و به کسی بلا و مصیبت می‌دهد، این بلا و خیر یک نوع آزمایش است.

 

وی با بیان اینکه انسان‌های متکبر در برابر ویروس کوچکی که دنیال را فراگرفته درمانده شده‌اند خاطرنشان کرد: خداوند اگر بخواهد انسان را آزمایش کند به این موضوع می‌رسیم که بشر موجود کوچکی است که نمی‌تواند اختیاری از خود داشته باشد.

 

امام جمعه قم با اشاره به تفاوت ماه رمضان امسال با سال‌های گذشته و تعطیلی اجتماعات و اماکن مقدسه گفت: در این شرایط کسب‌وکارهای مردم نیز بدون رونق شده و وظیفه ما در این شرایط این است که فضیلت این ماه الهی را به خوبی بدانیم چرا که ماه رمضان همراه با برکت و رحمت و مغفرت می‌آید.

 

وی با تاکید بر اینکه ماه مبارک رمضان در قرآن کریم به عنوان بهترین ماه‌ها معرفی شده است افزود: این ایام بهترین ایام و شب و ساعت‌های آن نیز بهترین زمان‌ها است، انسان در این ماه مورد کرامت و توجه پرودگار عالم قرار می‌گیرد.

 

حسینی بوشهری با تاکید بر اینکه استغفار و بازگشت به خداوند باید در ماه رمضان مورد تاکید باشد گفت: در فرصت ماه رمضان از خداوند بخواهیم در این ماه گناهان ما را مورد آمرزش قرار دهد، نکته دیگری که در ماه رمضان مورد تاکید است تلاوت قرآن کریم است؛ پیامبر(ص) فرمودند: هرکسی یک آیه در ماه رمضان قرائت کند ثواب آن اندازه ختم کامل قرآن کریم در ماه‌های دیگر است.

 

وی با اشاره به نیاز برخی از افراد نیازمند جامعه به کمک و مساعدت دیگر مردم گفت: در استان قم حرکت بسیار خوبی در زمینه کمک به نیازمندان و افرادی که کسب و کار خود را از دست دادند انجام می شود و مردم از فرصت این ماه برای کمک به نیازمندان بیش از پیش استفاده کنند.

 

امام جمعه قم با اشاره به نامگذاری سال ۹۹ به عنوان سال جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری و لزوم افزایش ظرفیت‌های تولیدی کشور خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری با برنامه ریزی جامعه را در برابر ویروس کرونا بسیج کردند و در این زمینه کادر درمانی و جهادی و طلاب عزیز اقدامات بسیار خوبی انجام دادند و از این آزمون سربلند بیرون آمدند و همگان وارد صحنه شدند که جای تقدیر دارد.

 

وی با اشاره به ضرورت رعایت نکات بهداشتی از سوی مردم گفت: مردم تصور نکنند که همه چیز عادی شده چرا که هنوز در میانه راه هستیم و این بیماری مُسری بوده و باید نسبت به تاکیدات بهداشتی توجه شود تا جامعه مصون بماند.

 

حسینی بوشهری با تقدیر از رسانه ملی برای اطلاع‌رسانی مطلوب در خصوص کرونا تصریح کرد: از صداو سیما می‌خواهم با توجه به شرایط جامعه در ماه رمضان فعالیت خود را در زمینه موضوعات دینی به خوبی انجام دهد و همچنین فضای مجازی فرصت بسیار خوبی در زمینه ترویج معارف دینی است.

 

وی با تاکید بر اینکه قشر ضعیف به خاطر ویروس کرونا دچار مشکلات شدیدی شده است گفت: از گذشته ملت ایران در مشکلاتی نظیر سیل و زلزله پای کار آمدند و دولت باید در زمینه کمک به اقشار ضعیف جامعه اهتمام و برنامه ریزی داشته باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان