کد خبر : 5484
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰
-

توصیه‌های مهم رهبر انقلاب به جوانان در دیدارشان با دانشجویان

توصیه‌های مهم رهبر انقلاب به جوانان در دیدارشان با دانشجویان
بوشهرنیوز: ایشان در آخرین دیدار خود با دانشجویان توصیه‌های بسیار مهم، کارساز و راهبردی را خطاب به جوانان داشتند که به صورت کوتاه و تیتروار آنها را بیان می‌کنیم.؛

بوشهرنیوز- توصیه و تشویق و تبیین برای جوانان و نسل جدید اگر طبق اصول خود صورت بگیرد، بسیار راهگشا خواهد بود و در واقع تجربیات بزرگ و بلندی را به عمر کوتاهی تزریق می‌کند.

 

حال اگر فردی این توصیه‌ها را انجام دهد که در وهله اول، خود به صددر صد آن عامل است و در وهله دوم فردی است که همه جهان حیرت زده از تدابیر همواره موفق و بهنگام او هستند، پس بسیار عاقلانه و منطقی است که حرف او را طلا کرد و با جان و دل خرید.

 

چه کسی امروز می‌تواند ادعا کند که در جهان بشریت، در جهان اسلام و در جهان تشیع بهتر و کاملتر و دقیق‌تر از رهبر معظم انقلاب نقش ایفا کرده است؟

 

فردی که دوست و دشمن به درستکاری و موفقیت او اعتراف می‌کنند، فردی که با وجود داشتن دشمنان قدرتمند اما پست داخلی و خارجی توانسته است که نظام مقدس اسلامی را با توجهات خدای متعال راهبری کند و همچنین شکست‌های فراوان و متعددی را به دشمنان خود تحمیل کند.

 

اکنون با ارائه این مقدمه، به آخرین توصیه‌های رهبر معظم انقلاب به جوانان که همواره مورد لطف و تاکید ایشان هستند، می‌پردازیم.

 

ایشان در آخرین دیدار خود با دانشجویان توصیه‌های بسیار مهم، کارساز و راهبردی را خطاب به جوانان داشتند که به صورت کوتاه و تیتروار آنها را بیان می‌کنیم.

 

۱-خودسازی فردی و جمعی

انس با قرآن، نماز با حضور قلب، نماز به وقتِ به جماعت، توجه به ادعیه و مبارزه با هوای نفس و تقوا داشتن از مصادیق بارز این توصیه بسیار مهم است.

 

۲-مطالعه‌گری

مطالعه و خواندن کتاب‌های متنوع از توصیه‌های همیشگی رهبر معظم انقلاب است. ایشان از آن دسته افرادی هستند که نسبت به همه نوع کتاب‌ها اشرافیت دارند.

 

۳-ایستادگی صریح

ایستادگی صریح سومین توصیه رهبر معظم انقلاب است البته این صراحت ایستادگی باید در مقابل تردید کنندگان انقلاب و تزئین کنندگان دشمن باشد.

 

۴- تقویت مبانی

جوانان به اعتقاد رهبری باید مبانی اسلامی و معرفتی خود را تقویت کنند که در غیر این صورت ممکن است هر آن با شک مواجه شوند و یقینیات آنها در هم بریزد.

 

۵-تداوم آرمان‌‌خواهی و مطالبه گری

البته تداوم آرمان‌‌خواهی و مطالبه گری نباید شکل اعتراض به نظام به خود بگیرد و یا اینگونه تلقی شود و همچنین نباید اجازه داده شد که پرچم را کسانی بردارند که هدفشان مبارزه با نظام اسلامی است.

 

۶-گفتمان سازی برای مسائل نظام

باید تمام مطالبات و آرمان‌ها و اعتقادات به گفتمان تبدیل شود و به تعبیر رهبر معظم انقلاب علاج مشکلات کشور به وسیله دولت جوان و حزب‌اللهی صورت می‌گیرد.

 

۷-توجه به پیشرفت علمی

این یکی از مطالبات و توصیه‌های اصلی و البته همیشگی رهبر معظم انقلاب به نسل جدید و جوانان است. غرض از آن نیز پیشرفت کشور و گشایش افق آینده است.

 

۸-گسترش جبهه اسلامی

همه به ویژه قشر جوان باید جبهه نظام اسلامی را گسترش دهند و در وهله اول تمام همفکران را جذب کنند و از طرد افراد معتقد پرهیز کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان