کد خبر : 5785
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۹ - ۸:۳۰
-

نتایج تحقق شعار جهش تولید چیست؟

نتایج تحقق شعار جهش تولید چیست؟
پایان یافتن مشکلات اقتصادی، تمام شدن تحریم‌ها به نفع ما، اعتماد به نفس به افراد جامعه، اثرگذاری بر شاخص‌های گوناگون، مساله اشتغال، مساله صادرات و تاثیرگذاری فکری و فرهنگی آن، مساله عرضه کالا و خدمات، مساله رفاه عمومی جامعه، تولید ناخالص داخلی از نتایج تحقق این شعار به شمار می‌رود.؛

به گزارش بوشهرنیوز- حضرت امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب، سال ۹۹ را سال جهش تولید نامگذاری کردند و طی بیانات مختلف و مهمی امر جهش تولید را ادامه شعارهای قبلی دانستند.

در این متن در رابطه با هدف، ثمره، ویژگی، اولویت، الزامات و نتیجه جهش تولیدی مطالبی ارائه خواهد شد.

هدف اساسی از جهش تولید، تغییر محسوس در زندگی مردم است. مردم در این سال‌های اخیر از نظر معیشت و اقتصاد ضربه‌های مهمی خوردند و این شعار اساسی بناست که سفره و زندگی مردم رو پررونق کند.

در صورت تحقق هدف، ثمره جهش تولید نیز پدید می‌آید، احیای اقتصاد کشور همان ثمره عمل به این شعار حیاتی است که اقتصاد کشور را دگرگون و مثبت و رو به رشد می‌کند.

نمایان شدن اثر حرکت تولید در زندگی مردم، تقویت سیستم دفاعی و امنیت اقتصاد کشور با تولید، نقش یگانه و بی‌همتای تولید در میان سایر مسائل اقتصادی سه ضرورت اصلی جهش تولید به حساب می‌آید.

توسعه ظرفیت در بخش نفت، اجرای طرح‌های پتروشیمی، خودکفایی در بخش کشاورزی، بخش دارو و واکسن، مسئله قطعه‌سازی، بخش معدن، توجه ویژه به مساله زیرساخت‌ها و زنجیره پوشاک و کفش لوازم خانگی از اولویت‌ها برای تحقق جهش تولید است.

اما الزامات برای این طرح چیست؟ مشارکت مردم، حمایت قوای سه‌گانه، بهبود فضای کسب و کار، بالا بردن کیفیت در کنار جهش کمّی تولید، ممنوعیت واردات داری موارد مشابه داخلی یا دارای امکان تولید در داخل از الزامات اساسی این شعار است.

اگر همه موارد فوق اجرا شد و به دست آمد، ما شاهد برکات و نتایج شعار مهم و اساسی جهش تولید خواهیم بود.

پایان یافتن مشکلات اقتصادی، تمام شدن تحریم‌ها به نفع ما، اعتماد به نفس به افراد جامعه، اثرگذاری بر شاخص‌های گوناگون، مساله اشتغال، مساله صادرات و تاثیرگذاری فکری و فرهنگی آن، مساله عرضه کالا و خدمات، مساله رفاه عمومی جامعه، تولید ناخالص داخلی از نتایج تحقق این شعار به شمار می‌رود.

تا پایان سال چیزی نمانده است، باید دید که مسوولان مربوطه چه مقدار در تحقق این شعار حیاتی همت به خرج دادند و میزان ناکارآمدی‌ها چه مقدار است؟

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان