کد خبر : 8546
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۱
-

قوانین سخت گیرانه و فرارِ سرمایه گذاران؛

سازِ ناکوکِ برخی مدیرانِ استان بوشهر با استاندار

سازِ ناکوکِ برخی مدیرانِ استان بوشهر با استاندار
بوشهرنیوز: به نظر می رسد هر اندازه که استاندار بوشهر به‌دنبال جذب سرمایه گذار و اشتغالزایی برای مردم استان از طریق راه اندازی واحد‌های تولیدی و صنعتی است اما به همان میزان ادارات و دستگاه هایی هستند که با قوانین سخت گیرانه باعث دفع این سرمایه گذاران می شوند؛

بوشهرنیوز– انتقادات از شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر بالا گرفته است.

 

روز گذشته یکی از خبرگزاری های کشوری از قطعی چندین ساعته برق در واحد‌های تولیدی و صنایع استان بوشهر انتقاد کرد.

 

یکی از فعالین رسانه ای استان بوشهر نیز در توئیتی نوشت: در استانی که قرار است تبدیل به بهشت سرمایه‌گذاری شود، هر روز چهار – پنج ساعت برق کارخانه های صنعتی و تولیدی را قطع می کنند؛ این در حالی است که استان بوشهر بیش از نیازش تولید برق دارد.

 

این توئیت در حقیقت کنایه ای بود به سخنان احمد محمدی زاده، استاندار بوشهر که اخیرا در اظهاراتی از بوشهر بعنوان بهشت سرمایه‌گذاری یاد کرد.

 

بر اساس گزارش یکی از خبرگزاری ها در ماه‌های اخیر و به دنبال افزایش میزان مصرف برق در سطح کشور، استان بوشهر با خاموشی‌هایی روبرو بوده است.این در حالیست که این استان یکی از تولیدکنندگان برق بوده و بیش از نیاز خود تولید دارد.

 

از طرفی روز گذشته یکی از کانال های خبری وابسته به یکی از روزنامه های کشور نیز از قطعی برق صنایع و تولیدی های استان بوشهر به شدت انتقاد کرد.

 

به نظر می رسد استاندار بوشهر می بایست برای شرکت توزیع نیروی برق استان چاره ای اساسی بیندیشد زیرا اخیرا شنیده شده فردی که برای سرمایه‌گذاری جهت تاسیس شرکت فولاد که جزو صنایع مادر و یکی از مهمترین صنایع زیرساختی محسوب می شود به استان بوشهر و شهرستان گناوه آمده بود تا گامی برای اشتغالزایی و رفع محرومیت منطقه بردارد اما با هزینه‌ تراشی‌هایی که در خصوص برق برای وی ایجاد کرده بودند، عطای سرمایه گذاری در استان را به لقایش بخشید.

 

البته شنیده شده پس از اطلاع استانداری، رایزنی هایی با سرمایه گذار موردنظر صورت گرفته اما هنوز نتیجه مشخص نیست.

 

به نظر می رسد مدیران برخی دستگاه های اجرایی با سیاست های دولت و نماینده آن در استان بوشهر هماهنگ نیستند و این مهم ضرباتی به شعارهای محمدی زاده و جذب سرمایه گذار در استان خواهد زد.

 

نمی توان از یک طرف استان بوشهر را بهشت سرمایه گذاران نامید اما از سوی دیگر طرح های سرمایه گذاران در پیچ و خم دستگاه های اجرایی با اعمال برخی قوانین سلیقه ای یا سخت گیرانه گیر کند.

 

به نظر می رسد هر اندازه که استاندار بوشهر به‌دنبال جذب سرمایه گذار و اشتغالزایی برای مردم استان از طریق راه اندازی واحد‌های تولیدی و صنعتی است اما به همان میزان ادارات و دستگاه هایی هستند که با قوانین سخت گیرانه باعث دفع این سرمایه گذاران می شوند که شایسته است محمدی زاده برای هماهنگی بیشتر و اخذ نتیجه برخی تغییرات اساسی را در تیم مدیریتی خود ایجاد کند تا مدیرانی با تفکرات دولت سیزدهم بر سر کار بیایند و به صورت هماهنگ و منسجم به مدیر ارشد استان برای پیشبرد اهداف وی و در نتیجه رضایتمندی شهروندان استان بوشهر از دولت خدمتگزار کمک کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان