کد خبر : 8811
تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ مهر ۱۴۰۱ - ۹:۵۲
-

با نگاهی به سخنان لاوروف در سازمان ملل مشخص شد؛

دلیل اصلی اغتشاشاتِ ایران

دلیل اصلی اغتشاشاتِ ایران
بوشهرنیوز: اینک و با درنظر گرفتن تمامی موارد بهتر می توان اغتشاشات اخیر در داخل ایران با رمز مهسا امینی با تحریک رسانه های خارجی و معاند و همچنین دنباله روها و پیاده نظام آنان در داخل کشورمان را تجزیه و تحلیل کرد و به هجمه های اخیرشان به جمهوری اسلامی و تلاش برای تجزیه ایران پی برد.؛

بوشهرنیوز– اخیرا لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفته است که تصمیم گرفته ایم در راستای نظم جهانی چندقطبی گام برداریم.

 

لاوروف این سخنان را در سازمان ملل عنوان کرده است.

 

موضوع مهمی که بیانگر بسیاری از اتفاقات امروز در منطقه و برخی نقاط جهان است.

 

پس از هشدارهایی که روسیه در مورد گسترش ناتو به اروپای شرقی داد و البته با بی اعتنایی آمریکا و متحدان اروپایی اش مواجه شد، این کشور تلاش آمریکا برای انعقاد پیمان های همکاری بین ناتو و اوکراین را برنتافت و با حمله ای پیش دستانه قبل از این که ناتو به مرزهای اوکراین و روسیه تسری پیدا کند به این کشور حمله کرد.

 

ابتدا آمریکا و اروپا سعی داشتند با تحریم، روسیه را تحت فشار قرارداده و به اصطلاح بتوانند پوتین را زمینگیر کنند اما اقداماتی که روسیه انجام داد نه تنها مانع از کاهش ارزش پول ملی اش در برابر دلار شد بلکه با تحریم متقابل اروپا، کشورهای اروپایی را به دردسر انداخت به طوری که باعث افزایش سرسام آور قیمت انرژی در این کشورها شد.

 

از طرفی قطع گاز اروپا توسط روسیه منجر به بروز بحران هایی در کشورهای اروپایی شده به طوری که پیش بینی می شود اروپا زمستان سرد و تاریکی را در پیش داشته باشد.

 

این اما تمام ماجرا نیست و پیوستن ایران به شانگهای، آغاز روند حذف دلار توسط کشورهای عضو شانگهای به ویژه روسیه، چین، هند و ایران و حرکت به سمت کاهش آقایی دلار در مبادلات بین المللی نیز نشان می دهد دنیا به ویژه قدرت های شرقی، جهان تک قطبی غرب با محوریت آمریکا را نخواهند پذیرفت و همچنان که لاوروف گفته است جهانی چند قطبی در حال شکل گیری است.

 

اگرچه آمریکا در راس و کشورهای اروپایی در ذیل آن به همراه رژیم صهیونیستی و حتی کشورهایی همچون عربستان سعودی با پول پاشی و صرف میلیاردها دلار تصمیم دارند از ایجاد جهان چندقطبی جلوگیری کرده و همچنان آمریکا را به عنوان محور خود قرار دهند اما به نظر می‌رسد کشورهایی همچون چین، روسیه و ایران تصمیم خود را گرفته اند و شیطنت های آمریکا و همپیمانانش به ویژه در همسایگی روسیه یعنی اوکراین، مرز چین یعنی هنگ کنگ و در مرز ایران یعنی آذربایجان و ارمنستان نیز کوچکترین خللی در تصمیم آنان ایجاد نخواهد کرد.

 

در واقع با سخنان لاوروف در سازمان ملل، موضع جبهه مقابلِ غرب به طور رسمی به دنیا اعلام شده و می توان گفت رقابت هایی که تاکنون به صورت پیدا و پنهان در جبهه دو طرف قرار داشت اکنون وارد فاز جدیدی شده است.

 

اینک و با درنظر گرفتن تمامی موارد بهتر می توان اغتشاشات اخیر در داخل ایران با رمز مهسا امینی با تحریک رسانه های خارجی و معاند و همچنین دنباله روها و پیاده نظام آنان در داخل کشورمان را تجزیه و تحلیل کرد و به هجمه های اخیرشان به جمهوری اسلامی و تلاش برای تجزیه ایران پی برد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان