کد خبر : 8983
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۲
-

کشاورزان آبدان در آستانه خانه نشینی؛

مدیران استان بوشهر به دادِ گوجه کاران برسند

مدیران استان بوشهر به دادِ گوجه کاران برسند
بوشهرنیوز: مسئولین استان بوشهر به ویژه مدیران جهادکشاورزی باید عنایت داشته باشند اگر توان رفع مشکلات کشاورزان به ویژه گوجه کاران را ندارند پیش از فرارسیدن فصل پاییز می بایست مانع از نشاء و کشت گوجه فرنگی در چنین مناطقی شوند تا بدین طریق از هدررفت و دور ریز آب در استان خشک و کم آب بوشهر جلوگیری کنند.؛

به گزارش بوشهرنیوز، وضعیت گوجه فرنگی در مناطق کشاورزی استان بوشهر به ویژه در منطقه آبدان مطلوب نیست.

 

گفته می شود این محصول در مناطق کشاورزی از کشاورزان به قیمت دو هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می شود و در بازار مصرف بین ۱۲ تا ۱۵ هزار تومان به فروش می رسد.

 

گزارش های دریافتی حاکیست، برخی کشاورزان برداشت گوجه فرنگی را به سود خود نمی بینند و گفته می شود اگر وضعیت به همین منوال ادامه یابد آن ها محصولات خود را در زمین ها رها کرده تا خوراک حیوانات منطقه شود.

 

در حالی که برای تولید هر کیلو گوجه فرنگی چندین لیتر آب مصرف شده و استان بوشهر نیز از جمله استان های خشک کشور محسوب می شود اما مشخص نیست چرا مسئولین برنامه ای برای جلوگیری از چنین مشکلاتی نداشته و همه ساله در این فصل شاهد بروز مشکلات موجود در حوزه کشاورزی هستیم.

 

گزارش های دریافتی حاکیست، در صورتی که چنین مشکلاتی تداوم داشته باشد ممکن است موجب بیکاری و خانه نشینی کشاورزان منطقه شده که این موضوع هم به معیشت روستاییان و کشاورزان آسیب رسانده و هم باعث به مخاطره افتادن امنیت غذایی استان و کشور می شود.

 

به نظر می رسد مسئولین استان بوشهر از نمایندگان گرفته تا استاندار و مدیران دستگاه های اجرایی مانند جهادکشاورزی و دیگر نهادهای مربوطه می بایست دست به کار شده و ضمن رایزنی با وزارت جهادکشاورزی مانع از ضرر و زیان کشاورزان و آسیب رسیدن هم به معیشت کشاورزان و روستاییان و هم منابع آب زیرزمینی شوند.

 

مسئولین استان بوشهر به ویژه مدیران جهادکشاورزی باید عنایت داشته باشند اگر توان رفع مشکلات کشاورزان به ویژه گوجه کاران را ندارند پیش از فرارسیدن فصل پاییز می بایست مانع از نشاء و کشت گوجه فرنگی در چنین مناطقی شوند تا بدین طریق از هدررفت و دور ریز آب در استان خشک و کم آب بوشهر جلوگیری کنند.

 

شایسته نیست کشاورزان و روستاییان زحمت کش استان بوشهر ماه ها وقت، توان و انرژی خود را صرفِ تولید محصولاتی مانند گوجه فرنگی کنند و منابع آب زیرزمینی و روزمینی را برای کشت محصولات خود به کار گرفته و مصرف کنند اما با بی برنامگی و کج سلیقگی مسئولین ضمن هدر دادن سرمایه های کشاورزان شاهد هدررفت منابع آبی استان هم باشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان