کد خبر : 9077
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۸
-

آیت‌الله حسینی بوشهری در یادواره شهدای انارستان:؛

مکتب شهید سلیمانی فرامرزی است

مکتب شهید سلیمانی فرامرزی است
بوشهرنیوز: آیت الله حسینی بوشهری اظهار داشت: مکتب الهام بخش است و مکتب با شهادتِ صاحبِ آن از بین نمی رود و مکتب شهید سلیمانی با شهادت او از بین نخواهد رفت زیرا فرامرزی است.؛

به گزارش بوشهرنیوز، نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری در یادوآره ۲۴ شهید و دو شهید گمنام شهر انارستان از توابع بخش ریز، اولین ویژگی شهدا را هدف آنان دانست و گفت: هدف آن ها عالی و متعالی بود، شهدا حقیقت را طلب کردند و نه منفعت را، آنها برای پست و مقام و ریاست به جبهه نرفتند.

 

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری با طرح پرسش هایی مبنی بر این که چرا با نام شهدا احساس آرامش می کنیم، چرا شهدا مقدس هستند و چرا در تاریخ جلوه های زیبایی از شهدا وجود دارد، اظهار داشت: قداست شهدا از شهید سلیمانی، تا شهید ابومهدی مهندس، ۲۶ شهید و دو شهید گمنام این منطقه از کجاست که تا مجلس شهید برگزار می شود، همه می گویند نکند شهدا از ما برنجند و خودشان را به مراسم می رسانند.

 

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد شهید سلیمانی ابراز داشت: رهبر فرزانه انقلاب در مورد شهید سلیمانی می فرمایند: «مکتب شهید سلیمانی» و این جای سئوال است که شهید سلیمانی چه ویژگی هایی داشت که توانست در دنیای پر تلاطم امروز یک گل زیبا در میان آن ها شود و به یک مکتب تبدیل گردد.

 

وی دومین ویژگی شهدا را اقدام به هنگام دانست و افزود: زمانی که همه به حاشیه می روند و حاضر نیستند در میدان باشند این پدر، مادر، همسر، برادر و خواهر شهیدان بودند که عزیزان خود را بدرقه کردند و با عزت، مردم از آن ها استقبال کردند، چه زیبا رفتند و چه زیباتر برگشتند.

 

آیت الله حسینی بوشهری ویژگی سوم شهدا را روشن بینی آن ها دانست و گفت: شهدای ما روشن بین، تیزبین، اهل بصیرت و تکلیف گرا بودند.

 

وی به حمله داعش به کردستان عراق اشاره کرد و گفت: در زمان حمله داعش به اربیل کردستان عراق که امروز آنها ناسپاسی می کنند، آمریکایی ها جواب تلفن مقامات اقلیم کردستان عراق را ندادند و آن ها با سردار سلیمانی تماس گرفتند و او با سربازان خود آمد و داعشی ها تا فهمیدند فرمانده سپاس قدس آمده فرار کردند، حتی یکی از افسران ارتش آمریکا در جایی گفته بود ای کاش ما در ارتش آمریکا کسی مثل سلیمانی داشتیم.

 

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبررگان رهبری اضافه کرد: «مکتب» یعنی کسی که مکتب دار است از حیثیت و خصوصیات فردی خارج شود و سخن از شخص، مبلغ مرام مسلک و عقیده باشد و شهید سلیمانی بود که بعد فردی و شخصی نداشت و مرام، مسلک و عقیده او دفاع از تمامیت دین، تمامیت جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت تا پای جان بود.

 

آیت الله حسینی بوشهری اظهار داشت: مکتب الهام بخش است و مکتب با شهادتِ صاحبِ آن از بین نمی رود و مکتب شهید سلیمانی با شهادت او از بین نخواهد رفت زیرا فرامرزی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان