کد خبر : 9171
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲
-

همرمان با برگزاری راهپیمایی روز 22 بهمن؛

نقش پر رنگ و هیاهوی نسل چهارمی‌ها در جشن انقلاب بوشهر+عکس

نقش پر رنگ و هیاهوی نسل چهارمی‌ها در جشن انقلاب بوشهر+عکس
بوشهرنیوز: حضور نسل چهارمی‌ها در جشن پیروزی بیش از هر قشر دیگری نشان از پویایی و تداوم انقلاب اسلامی داشت؛ بچه‌هایی که برای راهپیمایی ۲۲ بهمن به روبروی بسیج مرکزی بوشهر آمده بودند دیگر پای ایستادن ندارند، مدام این پا و آن‌پا می‌کنند و شوق حرکت در درونشان زبانه می‌کشد. ؛

بوشهرنیوز– هنگامی که برای پوشش راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه از روبروی بسیج مرکزی بوشهر به سوی میدان رئیسعلی دلواری آماده می‌شوم، یک کودک پرچم به دست و غرق شادی توجهم را جلب کرد، از آن پس یکایک این نسل را از نظر می‌گذارنم؛ این شور و نشاط برای برپایی جشن انقلاب در همه آنها مشترک است.

 

اگر چه کودکان و نوجوانان انقلاب اسلامی ایران همراه والدین جوان و میانسال خود به این آیین آمده‌اند اما هویت انقلابی‌شان تمام قد و مستقل عرضه وجود می‌کند؛ قشری که در یک سال اخیر سرودهای انقلابی و اعتقادی‌شان گوش برخی را کر کرده است اینبار نیز زندگی‌بخش جشن پیروزی انقلاب شده‌اند.

 

 

تداوم نسل‌ها در یک حرکت، رویکرد و فرهنگ رویشی است که نشان می‌دهد این تفکر و حرکت همچنان تولید و باز تولید می‌شود، رونده و آینده دار است؛ این واقعیت درباره انقلاب اسلامی ایران نیز گویا است چرا که جوانه‌های آن در چهل و چهار سال پس از آغاز همچنان می‌رویند و رو به بالا دارند.

 

نشان‌ها و شعارهای در دست و بر لب این قشر اگر به تبعیت از دیگر حاضران نسل اول، دوم و سومی است اما شور و هیاهوی آنها به آن معنا بخشیده است؛ این انرژی کودکی که با همه توان به راهپیمایی ۲۲ بهمن آمده پرچم‌ها و تصاویر شهدای انقلاب را در دست آنها محکم کرده و شعارها کوبنده بیان می‌شوند.

 

 

جمعیت که به حرکت در می‌آید صدا و خیزش نسل چهارم روح مراسم شده و به جمعیت نشاط و انگیزه خروش می‌بخشد؛ هر نسل چهارمی تقریبا پرچمدار یک خانواده است.

 

برخی از معاندان انقلاب اسلامی از همان هنگام سرودخوانی‌های انقلابی، حضور کودکان را در این پویش‌ها و مراسم برضد حقوق آنها دانستند؛ اما اگر انها امروز تصاویر راهپیمایی ساحل نشینان خلیج فارس و نقطه نقطه ایران را می‌دیدند، نشاط کودکی را درست در همین جا می‌دیدند.

 

 

همه اینها یعنی نسل تازه انقلاب اسلامی متولد شده، انقلابی رشد کرده و اکنون در دوره بلوغ است؛ این یعنی فصل رویش و جوانه زدن انقلاب در چهل و چهارمین بهار پیروزی است.

 

 

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان