کد خبر : 9551
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۱
-

استاندار بوشهر مطرح کرد؛

سند آمایش سرزمینی استان بوشهر مبتنی بر اقتصاد دریا محور است

سند آمایش سرزمینی استان بوشهر مبتنی بر اقتصاد دریا محور است
بوشهرنیوز: استاندار بوشهر گفت: سند آمایش سرزمینی و توسعه استان بوشهر مبتنی بر اقتصاد دریا محور است و در آینده، تولید و اشتغال استان بر پایه دریا و سواحل خواهد بود.؛

به گزارش بوشهرنیوز، احمد محمدی زاده در نشست بررسی راه‌اندازی اندیشکده حکمرانی استان اظهار داشت: استان بوشهر ظرفیت بالایی در حوزه دریا و کشاورزی و نفت و گاز و پتروشیمی دارد و استفاده از این ظرفیت‌ها، گامی در مسیر توسعه روزافزون است.

 

وی افزود: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام سال «مهار تورم و رشد تولید» نامگذاری شده و بدون تردید، استفاده بهینه از پتانسیل‌های استان، موجبات تحقق شعار سال را فراهم می‌کند.

 

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: در کشورهای توسعه یافته، بخشی از سود حاصل از تولیدات صنایع مهم را به توسعه محیط پیرامونی صنعت، تخصیص می‌دهند و اگر در استان‌های بوشهر، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد که منبع عمده نفت و گاز و پتروشیمی هستند، این مهم عملی شود شاهد توسعه پایدار خواهیم بود.

 

به نوشته مهر، محمدی‌زاده در تشریح مزایای این مساله تصریح کرد: در دنیا مرسوم است که سه درصد از سود صنایع به توسعه منطقه میزبان صنعت تخصیص می‌یابد و اگر استان بوشهر، فقط از یک درصد سود محصولات نفت و گاز و پتروشیمی بهره ببرد، بالغ بر یک میلیارد دلار است که می‌تواند استان را متحول کند.

 

صدور ۱۳ میلیارد دلار محصولات پتروشیمی از استان بوشهر

وی اضافه کرد: در سال گذشته، بیش از ۱۳ میلیارد دلار فقط محصولات پتروشیمی از استان بوشهر صادر شد و علاوه بر آن، نفت و گاز و میعانات گازی نیز درآمد بالایی دارند و اکنون ۱۵ درصد تولیدات نفت فلات قاره در استان انجام می‌شود.

 

استاندار بوشهر در ادامه به لزوم استفاده بهتر و مؤثرتر از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی اشاره کرد و یادآور شد: به هر میزان کارها را به بخش خصوصی و غیردولتی واگذار کنیم، ضمانت تداوم بیشتری دارند و در استان در این مسیر اهتمام جدی داریم.

 

محمدی‌زاده با اشاره به تدوین سند آمایش استان نیز گفت: سند آمایش سرزمینی و توسعه استان بوشهر مبتنی بر اقتصاد دریا محور است و در آینده، تولید و اشتغال استان بر پایه دریا و سواحل خواهد بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان