کد خبر : 9581
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۰
-

رییس شورای شهر بوشهر در نشست مشترک با فرمانداری مطرح کرد؛

حق شهرهای استان بوشهر در پرداختِ عوارض آلایندگی نادیده گرفته شد

حق شهرهای استان بوشهر در پرداختِ عوارض آلایندگی نادیده گرفته شد
بوشهرنیوز: نیک روش اضافه کرد: در صورت پرداخت عوارض حق آلایندگی قطعا شاهد تحولات چشمگیری در زیر ساختهای توسعه شهرهای استان خواهیم بود.؛

به گزارش بوشهرنیوز، رییس شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: اراضی الحاقی به شهر بوشهر باید دارای طرح مطالعاتی و زیر ساختهای لازم باشد.

 

وحید نیک روش در نشست مشترک شورا، شهرداری و فرمانداری بوشهر با قدردانی از همکاری و تعامل فرمانداری با مدیریت شهری گفت: تلاش ما این است که در حوزه های زیر ساختی، فضای سبز، شهرسازی و سرمایه گذاری بتوانیم به استانداردهای کشوری برسیم.

 

وی درمورد اراضی که به زودی به شهر بوشهر ملحق خواهد شد، اظهار داشت: این اراضی می تواند فرصت و ظرفیت خوبی برای توسعه شهر بوشهر ایجاد کند اما باید با مطالعه، پیش بینی اعتبار و ایجاد زیر ساخت ها باشد که با مشکلاتی که در شهرک نیایش و اراضی ۵۴۰ هکتاری مواجه هستیم مواجه نشویم.

 

رییس شورای اسلامی شهر بوشهر درخصوص عوارض آلایندگی نیز گفت: عوارض آلایندگی حق مسلم شهرهای استان است و چند هزار میلیارد تومان این عوارض پرداخت نشده در حالی که شاهدیم در خوزستان سالیانه ۴تا ۵ هزار میلیارد تومان عوارض آلایندگی پرداخت می شود و این حق شهرهای استان نادیده گرفته شده است.

 

نیک روش اضافه کرد: در صورت پرداخت عوارض حق آلایندگی قطعا شاهد تحولات چشمگیری در زیر ساختهای توسعه شهرهای استان خواهیم بود.

 

وی با اشاره به نگاه عمرانی شورای ششم شهر بوشهر ابراز داشت: در حال حاضر فعالیت های خوبی در سطح شهر آغاز شده است و در حالی که معمولا۶۰ درصد بودجه شهرداری باید جاری و ۴۰ درصد عمرانی باشد، در این شورا این رویه بر عکس شده و هم اکنون ۶۰ درصد بودجه شهرداری بندر بوشهر عمرانی است.

 

نیک روش در پایان ابراز امیدواری کرد بتوان گام های خوبی برای توسعه و عمران شهری برداشت.

 

به گزارش بوشهرنیوز، چندی پیش نیز رییس شورای شهر بوشهر از مشخص و پرداخت نشدن حق آلایندگی ها به شدت انتقاد کرد و خواستار شفاف سازی مسئولین در این زمینه شد.

 

موضوعی که تاکنون مسئولین درمورد آن اطلاع رسانی نکرده و مشخص نیست چه مبلغی از حق استان در زمینه دریافت عوارض آلایندگی ها محقق شده و چه میزان از آن در اختیار شهرداری های استان بوشهر برای توسعه زیرساخت های شهری قرار گرفته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان