کد خبر : 9589
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۴
-

در گفتگو با خبرنگاران عنوان شد؛

آخرین وضعیتِ بزرگراه دالکی به کنارتخته از زبان معاون وزیر راه و شهرسازی

آخرین وضعیتِ بزرگراه دالکی به کنارتخته از زبان معاون وزیر راه و شهرسازی
بوشهرنیوز: معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: استان بوشهر قطعه ب باند دوم بزرگراه دالکی به کنارتخته در استان فارس را در مصوبات سفر رئیس‌جمهور به این استان گنجاند که تأمین مالی آن برقرار است و اگر کمبودی هم بود با ایده وزیر راه و شهرسازی تأمین می‌شود تا کار با قدرت پیش برود.؛

به گزارش بوشهرنیوز، خیرالله خادمی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: قطعه ب باند دوم بزرگراه دالکی در استان بوشهر به کنارتخته در استان فارس بخشی از کریدور نزدیک به ۲۵۰ کیلومتری میان شیراز بوشهر است که بر اساس برنامه باید به‌صورت چهارخطه اجرا شود.

 

خیرالله خادمی افزود: این مسیر بخشی از کریدور شمال به جنوب در مرکز کشور است که استان بوشهر را به مرکز کشور متصل می‌کند.

 

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور تصریح کرد: از این ۲۵۰ کیلومتر نزدیک به ۶۰ کیلومتر آن در ۲ استان بوشهر و فارس باقی مانده است که ۱۶ کیلومتر آن در بوشهر اجرایی و ساخت قطعه‌های بعدی نیز از پیش در فارس آغاز شده و پیمانکاران در سه قطعه در حال انجام کار هستند.

 

به نوشته ایرنا، وی اضافه کرد: برای تکمیل این کریدور به نزدیک به ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار برای استان‌های بوشهر و فارس نیاز است.

 

خادمی بیان کرد: بخشی از مسیر در استان بوشهر بسیار مهم است که گردنه‌های اصلی در آن قرار دارند و برای ساخت و تکمیل آن نزدیک به هزار تا هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

 

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور گفت: ساخت باند دوم بزرگراه دالکی به کنارتخته و چهارخطه کردن این مسیر در رفع گلوگاهی استان بوشهر، افزایش ظرفیت اقتصادی و گردشگری برای منطقه و ارتقای ایمنی در رفت‌وآمد بار و مسافر مؤثر است.

 

خادمی اضافه کرد: این مسیر ۲ تونل به طول ۶۰۰ متر و سه پل بزرگ داد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان