کد خبر : 9745
تاریخ انتشار : شنبه ۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴
-

واکنش ایران به مواضع سفیر آمریکا در سازمان ملل

واکنش ایران به مواضع سفیر آمریکا در سازمان ملل
بوشهرنیوز: دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل در بیاینه ای به سخنان سفیر آمریکا در محل رسانه‌ای شورای امنیت سازمان ملل (Stakeout) که از طرف آمریکا، آلبانی، فرانسه، انگلیس و اوکراین، مواضعی را مطرح کرده بود، واکنش نشان داد.؛

به گزارش بوشهرنیوز، در این بیانیه آمده است: مواضع و سخنان سفیر آمریکا نمایش سیاسی برای بدنام کردن ایران در جنگ اوکراین است. از آنجا که آن ها نتوانسته بودند خواسته غیرقانونی خود برای ورود دبیرخانه قطعنامه ۲۲۳۱ به موضوع پهپادها را به دبیرکل تحمیل کنند، از طریق نامه نگاری های سازماندهی شده و این نوع نمایش های سیاسی، به دنبال تاثیرگذاری روی گزارش نوبه ای شش ماهه دبیرکل در اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ هستند.

 

این بیانیه ادامه می دهد: فشار آن ها برای عدم بررسی این گزارش در موعد طبیعی خود در این ماه میلادی به ریاست امارات در شورای امنیت و انتقال آن به ماه بعد در دوره ریاست انگلیس بر این شورا، به وضوح اهداف مغرضانه آن ها را آشکار می سازد. ایران ضمن رد این اتهامات بی اساس صریحا و مکررا اعلام کرده دخالتی در این جنگ ندارد و این جنگ نمی تواند طرف بازنده و برنده داشته باشد و تمامی تلاش ها باید بر پایان دادن هر چه سریعتر این جنگ و حل ریشه ای دلایل بروز جنگ برای استقرار صلح پایدار باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان