کد خبر : 5053
تاریخ انتشار : جمعه ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۸
-

به قلم سردبیر؛

چند کلمه حرف خودمانی با مدیرانِ استانِ بوشهر: این زحمتکشان قابلِ تقدیرند

چند کلمه حرف خودمانی با مدیرانِ استانِ بوشهر: این زحمتکشان قابلِ تقدیرند
بوشهرنیوز: تاکید می کنم منکر اشکالات، ایرادات و برخی ضعف ها در بازار نیستم اما نباید به سببِ برخی مشکلات از زحمات و تلاش های بعضی عزیزان که جانِ خود را در دست گرفته و با تمام کمبودها و نواقص در حال خدمت رسانی به مردم استان هستند، چشم پوشی کرد.؛

بوشهرنیوز- در روزهایی که کرونا زندگی همه را مختل کرده و بسیاری از ما، هم خودمان و هم دیگران را به خانه نشینی و ماندن در خانه برای قطع حلقه انتقال این ویروس تشویق می کنیم، افرادی هستند که اگرچه ممکن است در رسانه ها مطرح نباشند و حتی گاها انتقاداتی هم از عملکرد آنان صورت گیرد اما در طی روز با فداکاری و از خودگذشتگی در خط مقدم مبارزه با کرونا در حال خدمت به مردم بوده که شایسته است از آنان نیز قدردانی شود.

 

این روزها در کنار پزشکان، پرستاران و کادردرمانی زحمتکش کشور و استان بوشهر، کارشناسان و بازرسان دستگاه هایی مانند صنعت، معدن و تجارت در کنار نیروهای تعزیرات و بهداشت و … برای کنترل بازار و جلوگیری از هرج و مرج جانِ خود را در دست گرفته و به بازرسی از فروشگاه ها و در صورت نیاز برخورد با گرانفروشان و محتکران می پردازند.

 

چند روز قبل که برای خرید میوه به یکی از میوه فروشی های بوشهر مراجعه کرده بودم، چند تن از بازرسین سازمان صنعت، معدن و تجارت را مشاهده کردم که برای کنترل قیمت ها در این فروشگاه حاضر شده و در حال بررسی قیمت ها بودند.

 

با مشاهده آنان که حتی از داشتن ماسک و دستکش هم محروم بودند به نزدیکشان رفتم و با رعایت فاصله با یکی از آنان به گفتگوی کوتاه پرداختم.

 

ابتدا به آنان بابت زحمت هایی که متحمل می شوند خسته نباشید گفتم و دلیل نداشتن ماسک و دستکش را پرسیدم که یکی از این بازرسین  در پاسخ به من با لبخند تاسف باری از نداشتن این ماسک ها گلایه داشت.

 

ظاهرا سازمان مربوطه به اندازه کافی ماسک و دستکش در اختیار این بازرسین قرار نداده بود.

 

وقتی در مورد گرانی ها از یکی از آنان پرسیدم با بیان اینکه بخشی از گرانی ها کشوری بوده و ارتباطی به استان بوشهر ندارد، گفت: بخش قابل توجهی از گرانی ها مربوط به افزایش قیمت ها از کارخانه ها، کرایه ها یا دیگر موراد بوده که ارتباطی به سهل انگاری یا عدم پیگیری بازرسین ندارد.

 

یکی دیگر از بازرسین با بیان این که ما همه روزه در حال رصد بازار هستیم، گفت: در همین مدت از تمامی داروخانه ها، کالاهای پزشکی، سوپرمارکت ها، میوه فروشی ها، نانوایی ها و اکثر کسب و کارهایی که با زندگی مردم ارتباط مستقیم دارند سرکشی کرده و در چند مورد محتکرین را به مراجع مربوطه معرفی کردیم.

 

وی که نخواست نامش فاش شود، افزود: وظیفه ما رصد بازار و معرفی متخلف به دستگاه های مربوطه است و بازرسین صنعت، معدن و تجارت در راستای وظایف محوله همه روزه فعالیت های خود را به دقت انجام می دهند.

 

این بازرس با بیان این که در طول زمان تعطیلات ما به بازرسی از فروشگاه ها مشغول بودیم، افزود: در این مدت علی رغم تمام کم و کاستی ها و خطرات اما بازرسی ها و سرکشی ها را متوقف نکرده و همچنان نیز ادامه می دهیم.

 

سعی کردم گفتگویم را با این بازرسین کوتاه کنم و به همین دلیل به آنان خدا قوت گفتم و خداحافظی کردم اما درخواستی که از مسئولین استان دارم این است که به این بازرسین عنایت بیشتری داشته باشند زیرا در روزهایی که همه ما در خانه ها بوده و دیگران را به خانه نشینی دعوت می کردیم، آنان با سرکشی از بازار مانع از بروز هرج و مرج می شدند.

 

کسی منکر گرانی ها نیست اما همچنانکه یکی از همین بازرسین گفته است بخش قابل توجهی از گرانی ها می بایست در سطح کلان حل شود و رفعِ آن از توانِ چند بازرس در شهر یا استان بوشهر خارج است.

 

به نظرِ نگارنده همچنانکه از پزشکان، پرستاران و کادر درمانمان قدردانی کرده و به آنان خسته نباشید می گوییم باید به بازرسین و نیروهای خدوم سازمان صنعت، معدن و تجارت هم خداقوت گفت زیرا آنان نیز با حضور در خط مقدم مبارزه با کرونا در حال رصد بازار و جلوگیری از احتکار و هرج و مرج هستند.

 

باز هم تاکید می کنم منکر اشکالات، ایرادات و برخی ضعف ها در بازار نیستم اما نباید به سببِ برخی مشکلات از زحمات و تلاش های بعضی عزیزان که جانِ خود را در دست گرفته و با تمام کمبودها و نواقص در حال خدمت رسانی به مردم استان هستند، چشم پوشی کرد.

 

اعتقاد دارم همچنانکه ضعف ها و مشکلات می بایست از رسانه ها بیان شده تا راهکاری برای رفع آنان اندیشیده شود، از زحمات، تلاش ها و کوشش های برخی نیروهای دستگاه های مختلف نیز باید قدردانی کرد تا این نیروها با دلگرمی بیشتری به مردم استان عزیزمان بوشهر خدمت کنند.

 

سردبیر: احمد ادریسی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 6 در انتظار بررسی : 3 انتشار یافته : ۳
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رضا یکشنبه , 24 فروردین 1399 - 22:10

ممنون از گزارش خوبتون که این کارمندان واقعا زحمت می کشند امیدوارم این گزارش خوب شما به دست استاندار محترم هم برسه

محمدرضاپولادی یکشنبه , 24 فروردین 1399 - 23:58

جا داره از حسن نیت جنابعالی از طرف خود و همکارانم قدردانی بعمل اوریم….درسته که مشکلات زیاده ولی با کمک مردم فهیم بوشهر جایی و مجالی برای دلالان و سودجویان باقی نخواهد ماند…ما تنها بخش کوچکی از وظایف محوله را انجام میدهیم و لذت بخش ترین زمان برای ما زمانی است که حقی گرفته و مشکلی برطرف می شود….
راههای تماس با ما:
☎️۱۲۴
ir.124

بازرس دوشنبه , 25 فروردین 1399 - 0:10

سلام خدمت نگارنده محترم
بسی خرسندیم که پس از سالها تلاش در عرصه نظارت بر بازار در گمنامی مطلق ،بالاخره نگارنده ای دلسوز و واقع بین زحمات این قشر واقعا مظلوم را دیده و منعکس نمود.
بازرسانی که با انواع ناملایمات درون و برون سازمانی مواجه هستند . از سویی مردم و مسئولین انتظار تعدیل قیمتها در بازار را دارند و از سوی دیگر سازمان صمت استان با تبعید این نیرو ها به ساختمان شماره ۲ با حداقل امکانات و بدون حمایت لازم ، سالهاست با ایشان همچون بچه سر راهی برخورد میکند.
بازرسانی قراردادی که با حداقل حقوق دریافتی ، لباسهای رنگ و رو رفته ، صورتهای آفتاب سوخته، در سرما و گرما ور بازار حضور داشته و به دنبال احقاق حق مردم شریف استان هستند .
هرچند که گرانی عوامل مختلفی دارند که کل کشور گریبانگیر این معضل هستند ولی بازرسان استان بوشهر با تمام توان خود و با وجود همه ناملایمات سعی در برخورد با گرانفروشان و محتکران را دارند.
باشد که موجب رضایت مردم عزیز هم استانی گردد . نه پشت میز نشین ها

آخرین اخبار

ایران و جهان