کد خبر : 7209
تاریخ انتشار : شنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۹:۰۰
-

دو راهبرد اساسی مشترک امام راحل و امام حاضر

دو راهبرد اساسی مشترک امام راحل و امام حاضر
بیگانه ستیزی و دشمن شناسی از خطوط مندرج در منظومه فکری امام راحل و مقام معظم رهبری است و رهبران انقلاب همواره خطر دشمنی استکبار جهانی، صهیونیسم بین‌الملل و ارتجاع عرب را به ملت‌ها تذکر و گوشزد می‌کردند.؛

به گزارش بوشهر‌نیوز، سی سال از رحلت جانگداز امام خمینی(ره) بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران می‌گذرد، امامی که فقیه، ادیب، فیلسوف، حکیم، شجاع، استاد اخلاق، ایدئولوگ، مجتهد، سیاستمدار واقعی و در یک وصف رهبر بودند.

امام فقه سنتی را مبتنی بر مقتضیات زمان و مکان به عنوان مبانی اجتهاد پویا، پاسخگو و مستمر اجرا کردند و در این راه شاگردان برجسته و بزرگی از جمله حضرت امام خامنه‌ای را تربیت و پرورش دادند.

در این نوشته به دو مورد از صدها راهبرد مشترک میان امام راحل و امام حاضر اشاره خواهیم کرد.

۱- بیگانه‌ستیزی

بیگانه ستیزی و دشمن شناسی از خطوط مندرج در منظومه فکری امام راحل و مقام معظم رهبری است و رهبران انقلاب همواره خطر دشمنی استکبار جهانی، صهیونیسم بین‌الملل و ارتجاع عرب را به ملت‌ها تذکر و گوشزد می‌کردند.

امام و رهبری دشمنی دشمنان را هیچگاه «توهم» نمی‌دانستند بلکه آن را به عنوان استراتژی دشمن برای به زانو درآوردن انقلاب اسلامی عنوان می‌کردند.

امام خمینی شکست ابهت استکبار جهانی و افسانه شکست ناپذیری رژیم صهیونیستی را از دستاوردهای انقلاب اسلامی می‌دانستند و همواره بر ضعف آنها تاکید می‌کردند.

امام خامنه‌ای همچون آن پیر فرزانه، آمریکا را شیطان بزرگ و مظهر استکبار و تجاوز به دیگران می‌دانند و همواره مسؤولان، نخبگان، جوانان و در کل عامه مردم را بر شناخت دشمن و پاسخ دادن جدی به جسارت‌های وی سفارش می‌کنند.

۲- توسعه، پیشرفت و اقتدار ملی

باید امام و رهبری را سکاندار توسعه ملی و بومی دانست، رهبران جمهوری اسلامی ایران همواره بر اتکا به توان داخلی، عدم نگاه به بیرون، لزوم تقویت اقتصاد مبتنی بر ظرفیت‌های درونی، افزایش تولید، عدم وابستگی به نفت، رشد و توسعه علم و دانش، عدم تمرکز امکانات در پایتخت و توجه جدی و مناسب به مناطق محروم و مرزی تاکید کرده‌اند.

امام خمینی و امام خامنه‌ای همواره و در هر برهه زمانی به شعار «ما‌ می‌توانیم» اعتقاد راسخ و عمیق برگرفته از ایمان به سنت‌های الهی داشتند و باور ایشان این بود که ایران را با داشتن منابع و ثروت عظیم، جوانان انقلابی و مومن می‌توان به توسعه و پیشرفت واقعی رساند.

امروز ایران ما در مسائل علمی، دفاعی، پزشکی، فنی، نانو، صنعتی و… در دنیا در زمره ۱۰ تا ۲۰ کشور جهان قرار دارد و این پیشرفت و توسعه و ترقی را به ما نشان می‌دهد.

بدون شک این پیروزی و پیشرفت حاصل تدابیر ارزشمند و استراتژی دقیق امام و رهبری است که باید قدردان آن باشیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان