کد خبر : 7975
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۷
-

سامانه بارشی جدید وهشدار هواشناسی بوشهر

سامانه بارشی جدید وهشدار هواشناسی بوشهر

بوشهرنیوز : مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: سامانه بارشی از جمعه تا یکشنبه در استان فعال خواهد بود که باعث آبگرفتگی معابر عمومی و تلاطم دریا خواهد شد.

به گزارش ” بوشهرنیوز”فرج اله شکوهی‌پور گفت: با توجه به ورودسامانه بارشی جدید، از جمعه(۲۴ دی) تا ظهر یکشنبه(۲۶دی)، روی خلیج فارس و در سطح استان، به تناوب بارش باران، رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش تندباد رخ می‌دهد. انتظار است بارندگی‌ها شنبه (۲۵دی) شدیدتر باشد و در همین مدت احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد نیز پیش‌بینی می‌شود.

او گفت: فعالیت این سامانه باعث آبگرفتگی معابر عمومی، لغزندگی جاده‌ها، سیلابی شدن و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های فصلی، احتمال وقوع صاعقه وزش تندباد و شکستن درختان و خطر خسارت به زیر ساخت‌های ساحلی و شهری و خسارت به مزارع و باغ‌ها خواهد شد.

خودداری از چرای دام در دره‌ها و مناطق مستعد سیل و رعدوبرق، پرهیز از تردد در حاشیه رودخانه‌ها وصعود به ارتفاعات و فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از فعالیت‌ها و تردد‌های دریایی و  در نظر گرفتن راهکار‌هایی برای محافظت از محصولات کشاورزی و پیشگیری از خسارات احتمالی توصیه‌های مدیرکل هواشناسی برای در امان ماندن از خسارت‌های احتمالی این سامانه است.

به گفته شکوهی‌پور، از اواخر فردا(پنجشنبه ۲۳ دی) تا اواخر شنبه(۲۵ دی) به سبب وزش باد شدید و گاهی بسیار شدید جنوبی قسمت‌های شمالی و مرکزی خلیج فارس و سواحل و فراساحل استان بوشهر به تناوب مواج  خواهد بود. پیش‌بینی می‌شود در ساعاتی از جمعه و شنبه سرعت وزش باد جنوبی در قسمت شمالی خلیج فارس به بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج به بیش از ۲.۵ متر افزایش یابد.

او گفت:  این شرایط باعث اختلال در تردد‌ها و فعالیت‌های دریایی می‌شود و احتمال غرق شدن شناور‌ها به‌ویژه شناور‌های کوچک وجود دارد بنابراین از تردد‌های دریایی به‌ویژه تردد شناور‌های سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی خودداری شود.

سامانه بارشی پیشین ۱۲ دی در استان بوشهر فعال بود که بیشترین فعالیتش در جنوب استان بود و باعث خسارت‌هایی به مزارع و تاسیسات زیربنایی شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان