کد خبر : 1033
تاریخ انتشار : شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۷
-

ظرفیتهای بوشهر برای اشتغال زایی؛

تولید و صدور آبزیان در بوشهر/ صادرات میگو راهی برای اشتغال جوانان

تولید و صدور آبزیان در بوشهر/ صادرات میگو راهی برای اشتغال جوانان
بوشهرنیوز: یکی از ظرفیتهای بسیار مهم استان بوشهر تولید و صدور آبزیان است. این استان دارای ظرفیت بالایی در عرصه پرورش آبزیان به ویژه در زمینه پرورش میگو است؛ محصولی که وضعیت بسیار خوبی از جهت مطالبه بازار داراست.؛

به گزارش بوشهرنیوز؛ یکی از ظرفیتهای بسیار مهم استان بوشهر تولید و صدور آبزیان است. این استان دارای ظرفیت بالایی در عرصه پرورش آبزیان به ویژه در زمینه پرورش میگو است. محصولی که دارای وضعیت بسیار خوبی از جهت خواست و بازار مشتری است.

 

بوشهر در کنار خلیج فارس در عرصه صید و پرورش آبزیان دارای ظرفیت‌های بسیار مهمی است و بخش مهمی از ماهی و میگوی کشور در این استان تامین می‌شود.

 

صید و صیادی از قدیم یکی از مشاغل سنتی استان بوشهر بوده است و اهالی این استان از گذشته دور تاکنون با ابزار مختلف در زمینه صید ماهی و میگو از خلیج فارس فعال بوده و اکنون نیز صیادان زیادی در این زمینه فعال هستند.

 

ظرفیت بالای آبزی‌پروری در استان بوشهر/ تولید میگو افزایش یافت

 

علاوه بر ظرفیت‌هایی که در زمینه صید این آبزیان وجود دارد، در سال‌های اخیر در زمینه آبزی‌پروری نیز تلاش‌های گسترده‌ای در استان بوشهر صورت گرفته است و شاهد ایجاد سایت بزرگ پرورشی هستیم.

 

بخش عمده ظرفیت‌های آبزی‌پروری در استان بوشهر مربوط به پرورش میگو است که شاهد گسترش سایت‌های پرورشی و همچنین افزایش میزان تولید در این سایت‌ها هستیم.

 

 

صید ۶۵ هزار تن انواع  آبزیان

 

مدیرکل شیلات استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر در عرصه صید و صیادی دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی است و در ایام مختلف سال صیادان به صید می‌پردازند.

 

عباسعلی زنده‌بودی به استفاده صیادان استان بوشهر از روش‌های سنتی و مدرن برای صید اشاره کرد و ادامه داد: ماهی و میگو از مهمترین آبزیان صید شده در استان بوشهر است.

 

وی در ارتباط با میزان صید در استان بوشهر بیان کرد: کشتی‌ها، قایق‌ها و لنج‌های صیادی استان بوشهر سالانه ۶۵ هزار تن انواع آبزیان ماکول و غیر موکول صید می‌کنند.

 

مدیرکل شیلات استان بوشهر در ارتباط با میزان صادرات آبزیان صید شده در استان نیز گفت: حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد انواع آبزیان صید شده توسط صیادان استان بوشهر در خلیج فارس صادر و مابقی در بازارهای داخلی عرضه می‌شود.

 

 

توسعه آبزی‌پروری در استان بوشهر

 

استاندار بوشهر گفت: استان بوشهر علاوه بر ظرفیت‌های صید و صیادی، در زمینه پرورش آبزیان دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی است و شاهد توسعه زیرساخت‌های پرورش آبزیان در این استان هستیم.

 

عبدالکریم گراوند با اشاره به اینکه حمایت ویژه‌ای را از توسعه پرورش آبزیان در سطح استان خواهیم داشت اضافه کرد: زیرساخت‌های مورد نیاز برای پرورش آبزیان فراهم است و باید از این فرصت به بهترین صورت استفاده شود.

 

وی با تاکید بر توجه به پتانسیل استان در زمینه شیلات و آبزی پروری خواستار افزایش تولید میگوی پرورشی و اجرای پرورش ماهی در قفس شد و افزود: استفاده راهکارهای جدید در این زمینه برای افزایش بهره وری بیشتر از مزارع پرورشی استان بوشهر در دستور کار است.

 

استاندار بوشهر تاکید کرد: با توجه به ظرفیت بالای استان بوشهر در عرصه صید و پرورش میگو، برای معرفی این توانمندی زمینه راه‌اندازی جشنواره میگو در استان بوشهر فراهم شود.

 

گراوند با تاکید بر بهره جستن از ظرفیت آبزی‌پروری در نقاط ساحلی استان در اجرای طرح اشتغال‌زایی خاطرنشان کرد: یکی از مزیت‌های استان بوشهر طرح‌های شیلاتی است که باید از این قابلیت بیشتر استفاده شود.

 

 

پرورش میگو در سطح ۴۸۰۰ هکتار

 

عباسعلی زنده‌بودی مدیرکل شیلات استان بوشهر با اشاره به وضعیت پرورش میگو در سطح استان بوشهر اظهار داشت: امسال شاهد بهبود وضعیت پرورش میگو در سایت‌های پرورشی استان بوشهر هستیم.

 

وی با اشاره به فعالیت ۱۰ سایت پرورش میگو در سطح استان بوشهر خاطرنشان کرد: ۲۹۰ مزرعه در استان بوشهر در زمینه پرورش میگو فعال است که در سطح چهار هزار و ۸۰۰ هکتار اراضی ساحلی استان پرورش میگو انجام می‌شود.

 

زنده‌بودی با اشاره به ذخیره‌سازی  یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون قطعه بچه میگو در استخرهای پرورشی استان اضافه کرد: از اردیبهشت‌ماه عملیات پرورش میگو با تولید بچه میگو و ذخیره سازی در استخرهای پرورشی آغاز شد.

 

 

افزایش تولید میگوی پرورشی

 

مدیرکل شیلات استان بوشهر با اشاره به آغاز برداشت میگو در استان بوشهر از شهریورماه، بیان کرد:‌ پیش‌بینی‌ها بیانگر افزایش میزان برداشت میگوی پرورشی در استخرهای استان بوشهر در سال جاری است.

 

وی بیان کرد: در مجموع تاکنون ۲۰ هزار و ۱۰۰ تن میگو از استخرهای پرورشی استان بوشهر برداشت شده است که بیانگر افزایش قابل توجه برداشت میگو نسبت به سال قبل است.

 

زنده‌بودی از کشورهای چین، قطر، دبی، کویت و دیگر کشورهای آسیایی به عنوان مشتریان اصلی میگوی استان نام برد و گفت: تاکنون بیش از ۱۶ هزار تن میگوی پرورشی استان بوشهر به صورت تازه و بسته‌بندی صادر شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان