کد خبر : 10572
تاریخ انتشار : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۷
-

در سی و پنجمین نشست مدیران محیط زیست پتروشیمی ها و پالایشگاه های پارس جنوبی عنوان شد؛

پروژه های آریاساسول؛ الگوی طرح های زیست محیطی

پروژه های آریاساسول؛ الگوی طرح های زیست محیطی
بوشهرنیوز: معاون HSE شرکت پلیمر آریاساسول با اشاره به اجرای پروژه‌های شاخص زیست محیطی این شرکت در سال 1402 از الگوبرداری آن ها توسط مدرسه توسعه پایدار دانشگاه صنعتی شریف برای بررسی و بهره برداری خبر داد.؛

به گزارش بوشهرنیوز، سید جعفر ساعتلو در سی و پنجمین نشست مدیران محیط زیست پتروشیمی ها و پالایشگاه های پارس جنوبی، به اجرای پروژه‌های شاخص محیط زیستی شرکت آریاساسول در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: با توجه به تجارب موفق بین‌الملیِ مدل توسعه پایدار شرکت SASOL در زمینه شاخص‌گذاری و تعیین معیار ارزیابی پروژه‌ها و همچنین سطح‌بندی جوایز سازمانی و فردی، قرار شد این الگو از سوی مسئولین مدرسه توسعه پایدار دانشگاه صنعتی شریف مورد بررسی و بهره‌برداری قرار بگیرد.

 

وی در ادامه گزارشی از مراحل اجرای پروژه پایش خاک و آب‌های زیرسطحی، فعالیت‌های انجام شده در مدت ۶ سال حمایت از گونه در حال انقراض آهوی جبیر و مسیر دریافت لوح و تندیس یونسکو و پروژه پاکسازی زیستی خاک برای حذف PAH به روش بایوپایل ارایه داد.

 

مهدی تنهازیارتی، رییس محیط زیست سازمان منطقه ویژه پارس نیز در این نشست، فلسفه وجودی برگزاری همایش رویش را قدردانی از پروژه‌های شاخص محیط زیستیِ اجرا شده در این منطقه اعلام کرد و گفت: تلاش می شود پروژه‌های برتر و اثرگذارِ زیست محیطی در راستای بهبود کیفیت محیط زیست منطقه مورد ارزیابی و تقدیر قرار بگیرند.

 

وی سیاست کلان سازمان منطقه ویژه پارس را حمایت و ترغیب شرکت‌های مستقر در منطقه برای حضور در پروژه‌های عام‌المنفعه محیط زیستی عنوان کرد.

 

گفتنی است سی‌ و‌ پنجمین نشست هم‌اندیشی مدیریت محیط زیست منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس روز سه‌شنبه، ۲۸ فروردین ماه سال جاری با حضور مدیران و کارشناسان شرکت‌های پتروشیمی و پالایشگاهی مستقر در این منطقه، در محل سالن کنفرانس هتل شیرینو به میزبانی شرکت پلیمرآریاساسول برگزار شد.

 

این جلسه اولین نشست مدیریت محیط زیست در منطقه ویژه پارس پس از برگزاری همایش رویش در دی ماه سال ۱۴۰۲ بود که در آن ۱۰ پروژه برتر در زمینه محیط زیست صنعتی منطقه از جمله پروژه کاهش فلرینگ شرکت پلیمر آریاساسول معرفی شده بودند.

 

در این نشست با بررسی مدل‌ها و تجاربِ موفق بین‌المللیِ توسعه پایدار، تجربه های شرکت پلیمر آریاساسول در زمینه مسئولیت‌ اجتماعی و محیط زیست نیز بررسی شد.

 

همچنین تشکیل دبیرخانه دائمی همایش رویش، تعیین محورها و اهداف دومین دوره همایش رویش به‌ همراه انتخاب دبیران و داورها و تدوین چک لیست خوداظهاری و تعیین شاخص‌ها و معیارهای ارزیابی پروژه‌ها در سال‌های آینده با نظر مدیران حاضر نیز از جمله دستوالعمل های این جلسه بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان