کد خبر : 10303
تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۲
-

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان عنوان کرد؛

۱۰۰۰ بیمار مشکوک به دیابت در دشتستان

۱۰۰۰ بیمار مشکوک به دیابت در دشتستان
بوشهر نیوز: رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان گفت: از ابتدای پویش ملی غربالگری رایگان دیابت و فشارخون بالا در این شهرستان، یک هزار و ۹ نفر مشکوک به این دو بیماری شناسایی شده‌اند. ؛

به گزارش بوشهرنیوز، ماریا خویشدوست اظهار کرد: بر اساس آمار جمعیتی شهرستان، در حدود ۱۸۰ هزار نفر از افراد بالای ۱۸ سال باید در این پویش شرکت می‌کردند که در حال حاضر ۱۵۳ هزار و ۲۱۰ نفر، مراقبت‌های بهداشتی رایگان را دریافت کرده‌اند.

 

وی افزود: با توجه به تلاش و فعالیت مراقبین سلامت، بهورزان و همچنین نیروهای ستادی، بهیاران و رابطین بهداشتی توانسته‌ایم، یک‌هزار و ۹ نفر بیمار مشکوک به فشارخون بالا و دیابت در سطح شهرستان شناسایی و نسبت به روند درمانی آن‌ها پیگیری‌های لازم را انجام دهیم.

 

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان تصریح کرد: تعداد افراد با فشارخون بالا قبل از اجرایی شدن پویش، ۱۶ هزار و ۶۱۱ نفر بوده که از زمان اجرایی شدن این طرح، ۵۴۸ بیمار مشکوک به فشارخون بالا شناسایی‌شده‌اند.

 

خویشدوست ادامه داد: همچنین تعداد بیماران دیابتی قبل از پویش ملی، ۱۱ هزار و ۷۱۷ نفر بوده که ۴۶۱ نفر مشکوک به دیابت در زمان اجرای طرح شناسایی‌ شده است.

 

وی بیان کرد: برای رسیدن به هدف پویش که اجرای ۱۰۰درصدی است، برنامه‌ریزی‌ها و استراتژی‌هایی اتخاذ شده تا ۱۵ درصد از افراد باقی‌مانده از پویش در مرحله اول توسط مراقبین سلامت و بهورزان شناسایی و با فراخوان مجدد از طریق تماس تلفنی و مراجعه به درب خانوار به آن‌ها خدمات ارائه شود.

 

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان از افراد بالای ۱۸ سالی که هنوز در پویش ملی دیابت و فشارخون بالا شرکت نکرده‌اند خواست: در مدت‌زمان باقی‌مانده تا پایان پویش (۱۵ دی‌ماه) به مراکز و خانه‌های بهداشت مراجعه و خدمات بهداشتی رایگان (فشارخون و نمونه‌گیری خون) را دریافت کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان