کد خبر : 10346
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۵
-

با رصد فضاهای مجازی و حقیقی؛

رقبای اصلی چهار حوزه انتخابیه استان بوشهر چه کسانی هستند؟

رقبای اصلی چهار حوزه انتخابیه استان بوشهر چه کسانی هستند؟
بوشهرنیوز: با نگاهی به کاندیداهای تایید صلاحیت شده می توان تا حدودی رقبای اصلی چهار حوزه انتخابیه در استان بوشهر را شناسایی کرد.؛

بوشهرنیوز- سرانجام نتایج بررسی صلاحیت های نامزدهای انتخابات مجلس دوازدهم در سراسر کشور اعلام شد و استان بوشهر نیز در چهار حوزه انتخابیه کاندیداهای خود را شناخت.

 

با نگاهی به کاندیداهای تایید صلاحیت شده می توان تا حدودی رقبای اصلی چهار حوزه انتخابیه در استان بوشهر را شناسایی کرد.

 

رقبایی که هر کدام از آن ها به نسبت سایر کاندیداهای تاییدصلاحیت شده از بخت و اقبال بیشتری برای ورود به مجلس دوازدهم برخوردار هستند.

 

حوزه بوشهر، گناوه و دیلم

در حوزه بوشهر، گناوه و دیلم، نگاهی به اسامی اعلام شده نشان می دهد رقابت اصلی بین عبدالکریم جمیری، نماینده فعلی این حوزه با جعفر پورکبگانی، نفر اول انتخابات شورای ششم شهر بوشهر و فرماندار اسبق مرکز استان خواهد بود.

 

در حال حاضر پورکبگانی نشست های بسیاری در شهرستان های بوشهر، گناوه و دیلم برگزار کرده و هواداران وی امید دارند بتوانند حمایت رای دهندگان از پورکبگانی را در انتخابات پیش رو به دست بیاورند.

 

عبدالکریم جمبری نیز در این حوزه انتخابیه حامیانی دارد که بر اساس آن ها برخی اقبال نماینده فعلی را برای ورود دوباره به بهارستان مناسب ارزیابی می کنند.

 

حوزه دشتستان

در حوزه دشتستان نیز رقابت اصلی بین محمدرضا دهقانفرد و ابراهیم رضایی، نماینده فعلی خواهد بود.

 

در انتخابات گذشته دهقانفرد در بین سه نامزدی بوده که بیشترین آرا را به خود اختصاص داده اند و به همین علت برخی پیش بینی می کنند وی بتواند طلسم دوره های اخیر.را شکسته و به عنوان نماینده وارد ساختمان بهارستان شود.

 

رصد فعالیت های انتخاباتی در دشتستان نشان می دهد دهقانفرد سایه به سایه ابراهیم رضایی در حرکت بوده و وی در انتخابات پیش رو اقبال بهتری نسبت به دوره های گذشته دارد.

 

حوزه دشتی و تنگستان

در دشتی و تنگستان نیز رقابت اصلی بین غلامحسین زارعی و غلامحسین کرمی، نماینده فعلی این حوزه خواهد بود.

 

زارعی که گفته می شود بخشی از آرای دشتی را به خود اختصاص خواهد داد اما در تنگستان هنوز حامیان جدی ندارد اما کرمی به نظر می رسد هم در حوزه دشتی و هم تنگستان از حامیان خوبی برخوردار باشد.

 

رقابت در دشتی و تنگستان را باید رقابت بین دو غلامحسین، یعنی غلامحسین زارعی و غلامحسین کرمی دانست و دیگر رقبا با فاصله از آن ها در رده های بعدی قرار دارند.

 

حوزه کنگان، دیر، جم و عسلویه

در حوزه جنوب استان بوشهر یعنی در حوزه کنگان، دیر، جم و عسلویه رقابت بین حجت الاسلام موسی احمدی و حسن بردستانی خواهد بود.

 

اگرچه به اذعان برخی از فعالین سیاسی شیخ جنوب ممکن است چندان مشکلی برای ورود به مجلس دوازدهم به عنوان نماینده حوزه جنوب استان بوشهر نداشته باشد اما نباید از این نکته مهم غافل بود که بردستانی نیز آرای نسبتا خوبی در بین جوانان دارد.

 

به طور کلی رصد وضعیت انتخاباتی در چهار شهرستان جنوبی استان بوشهر نشان می دهد حجت الاسلام موسی احمدی و حسن بردستانی برای نشستن بر کرسی سبز بهارستان باهم به رقابت خواهند پرداخت.

 

البته نباید از اتفاقاتی که ممکن است آرای هرکدام از کاندیداها را دچار تغییرات کند غافل بود بلکه آمار اعلام شده بر اساس رصد فضای حقیقی و مجازی در چهار حوزه انتخابیه استان بوشهر بوده که ممکن است هر کدام از آن ها در زمان انتخابات دستخوش تغییر شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان