کد خبر : 1266
تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای عقب‌نشینی ترامپ ؛نتیجه سیاست‌های اشتباه آمریکا بسته هستند
-

عقب‌نشینی ترامپ ؛نتیجه سیاست‌های اشتباه آمریکا

عقب‌نشینی ترامپ ؛نتیجه سیاست‌های اشتباه آمریکا

بوشهرنیوز: ترامپ برای مدتی بر طبل جنگ با ایران کوبید و تصور می‌کرد که آمریکا توان ایجاد یک حمله نظامی به ایران را دارد اما هم‌زمان با مشاهده مخالفت‌هایی در داخل و خارج آمریکا عقب‌نشینی کرد.

به گزارش بوشهرنیوز، دونالد ترامپ اخیراً باهدف ترساندن مردم ایران، دریافت امتیازات بیشتر و کشاندن پای ایران به یک میز مذاکره نابرابر سخن از جنگ، تهدید نظامی و اعزام نیروهای بیشتر به منطقه زده است.

وی پس از مشاهده قدرت جمهوری اسلامی ایران و اینکه نتوانست موافقت جهانی را برای این اقدامات خود کسب کند و با مخالفت بسیاری از کشورهای دنیا روبه‌رو شد به‌سرعت مواضع خود را تغییر داد و اعلام کرد قصد جنگ با ایران را نداریم.ترامپ در نشست خبری مشترک با نخست‌وزیر ژاپن این موضوع را به‌صراحت بیان کرد و تلاش کرد با ارائه یک سخنرانی با لحن ملایم در خصوص ایران خود را فردی جلوه دهد که خواستار مذاکره است.

وی بارها اعلام کرد که به دنبال تغییر حکومت در ایران نیستیم. ترامپ به‌صورت مداوم تلاش می‌کند این مفهوم را منتقل کند که اشتباه کرده است. فشارها به ترامپ برای امتناع از جنگ با ایران در داخل آمریکا هم کم نبود. بیش از ۵۰ ژنرال و دیپلمات بازنشسته آمریکایی از دولت این کشور خواستند که به توافق اتمی با ایران بازگردد تا دچار مشکل نشوند. آن‌ها اذعان کردند که ایران به دنبال صلاح هسته‌ای نبوده و عدم همکاری با ایران به نفع آمریکا نیست.

این ژنرال‌ها همچنین نوشتند که با خروج آمریکا از این توافق ادامه تعهد ایران قابل تضمین نیست. در این بیانیه همچنین تأکید شده علی‌رغم تصمیم آمریکا، ایران همچنان به توافق پای بند مانده است و این موضوع به تأیید سازمان بین‌المللی انرژی اتمی نیز رسیده است.

دونالد ترامپ ۳۰ اردیبهشت نیز در گفت‌وگو با شبکه فاکس نیوز عنوان کرد که به دنبال جنگ با ایران نیست. این گفته ترامپ نشان می‌دهد که تحرکات نظامی آمریکا در منطقه اعم از اعزام ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن به خلیج‌فارس و حضور جنگنده‌های آمریکایی در پایگاه‌های منطقه‌ای‌اش باهدف حمله نظامی نیست و به دنبال مانور نظامی و جنگ روانی است.

ترامپ گرچه گفته است که ترجیح می‌دهد حمله‌اش اقتصادی باشد، اما اقدامات وی همچون اعمال تحریم‌های نفتی و… نشان می‌دهد که آمریکا از چندی پیش حملات اقتصادی خود را علیه ایران آغاز کرده است. البته برخی از مسئولان و کارشناسان ایرانی معتقدند که آمریکا از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی با تحریم‌هایی که علیه مردم ایران اعمال داشته، حمله اقتصادی را به ایران آغاز کرده، اما در دوره جدید و با روی کار آمدن دولت ترامپ این حملات صریح‌تر و گسترده‌تر شده است که می‌توان آن را جنگ اقتصادی دانست.

با توجه به اینکه آمریکا بارها اعلام کرده است که این جنگ اقتصادی با ایران تأثیر منفی بر قدرت اقتصادی این کشور نداشته و توانسته استقلال اقتصادی این کشور را بیشتر کند بی‌شک اقدامات کنونی آمریکا نیز به همین نتیجه ختم می‌شود و دنیا بار دیگر شاهد بی‌نتیجه ماندن سیاست آمریکا در عرصه بین‌الملل خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

آخرین اخبار

ایران و جهان