کد خبر : 1608
تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴
-

اخلاق (۱)؛

«تهمت» و «افترا» حربه‌ای ناجوانمردانه و شیطانی علیه مخالفان سیاسی!

«تهمت» و «افترا» حربه‌ای ناجوانمردانه و شیطانی علیه مخالفان سیاسی!
بوشهرنیوز: «تهمت»، «افترا» و «توهین» به مخالفان سیاسی و فکری از دیرباز به عنوان حربه و ابزار شیطانی برای بیرون راندن حریف و رقیب از گردونه استفاده می‌شد، این خصوصیات استبدادی همواره مورد استفاده سیاسیون شیاد و کینه‌توز در تمام اعصار بود.؛

به گزارش بوشهر‌نیوز، اخلاق رکن رکینی است که در هر عرصه وجود آن الزامی و واجب است، عرصه و فضایی که به دور از اخلاق و آداب و معرفت باشد، قطعا آن فضا و عرصه گرفتار ناهنجاری‌ها و انحطاط‌های جدی خواهد شد.

عرصه سیاست نیز از این قاعده مستثنی نیست، اگر در سیاست اخلاق نباشد یا کم رنگ باشد، نظام سیاسی درگیر مسائل حاشیه‌ای و ساختارشکنانه‌ای خواهد شد که به زودی آن فضای سیاسی حاکم را به سقوط نزدیک می‌کند.

«تهمت»، «افترا» و «توهین» به مخالفان سیاسی و فکری از دیرباز به عنوان حربه و ابزار شیطانی برای بیرون راندن حریف و رقیب از گردونه استفاده می‌شد، این خصوصیات استبدادی همواره مورد استفاده سیاسیون شیاد و کینه‌توز در تمام اعصار بود.

تهمت، توهین و افترا در دین مبین اسلام از اعمال زشت و ناپسند به شمار می‌رود، این اعمال به قدری زننده هستند که به تعبیر روایت، شیطان که از اعمال بد افراد استقبال می‌کند، از اینگونه اعمال خجالت می‌کشد.

در روایتی از صادق آل محمد(ص) آمده است که تهمت زدن به بی‌گناه از کوه‌های عظیم نیز سنگین‌تر است‌، اگر سیاسیون ما این روایت صحیح السند را به عنوان خط و مشی خود در اخلاق سیاسی خود قرار دهند، دیگر فضای تاریک و زشت بد اخلاقی در میان فرقه های سیاسی و به تبع آن جامعه رخ نخواهد داد.

متاسفانه برخی از سیاسیون برای جمع کردن مُشتی رأی دست به هر عمل زشت و ناپسندی می‌زنند، مشاهده شده است که در ایام انتخابات برخی از کاندیداها که باید آینه تمام‌نمای اخلاق و قانون نظام مقدس اسلامی باشند، برای حذف رقیبان خود تهمت‌هایی را نثار یکدیگر می‌کنند که این اعمال از آن کافر بی دین نیز سر نمی‌زند.

بر اساس قانون «تهمت، افترا و نشر اکاذیب» چه مجازات‌هایی دارد؟

ماده ۶۹۷ بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی: «هر کس به وسیله اوراق چاپی یا خطی یا به وسیله درج در روزنامه و جراید یا نطق در مجامع یا به هر وسیله دیگر به کسی امری را صریحا نسبت دهد یا آنها را منتشر کند که مطابق قانون آن امر جرم محسوب می‌شود و نتواند صحت آن اسناد را ثابت کند، جز در مواردی که موجب حد است، به یک ماه تا یک سال حبس و تا ۷۴ ضربه شلاق یا یکی از آنها حسب مورد محکوم خواهد شد.»

باید دانست که برای غلبه بر جریان‌های مختلف باید از استدلال و منطق استفاده کرد، وگرنه تهمت و افترا و توهین را نیز معاویه‌ها و عمروعاص‌ها نیز در برابر قرآن ناطق(امام علی) به کار می‌بردند و این به تعبیری پست‌ترین نوع حرکت در میدان سیاست به شمار می‌رود.

امیدواریم به مرحله‌ای برسیم که سیاسیون ما برای رسیدن به میز خدمت فقط و فقط از راه تقوا و تخصص استفاده کنند، نه اینکه با زیر پا گذاشتن ارزش‌ها، تقوای آنها با یک تق‌ وا شود!

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان