کد خبر : 1856
تاریخ انتشار : سه شنبه ۴ تیر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹
-

گزارش تکان دهنده ی رئیس پلیس فتا قم

گزارش تکان دهنده ی رئیس پلیس فتا قم
بوشهرنیوز: رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی قم گفت: جرایم سایبری ثبت شده در این استان در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۰ بیش از یک هزار و ۷۴۸ درصد رشد داشته است.؛

سرهنگ علی موالی عصر دوشنبه در یکصد و یکمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: جرایم سایبری در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۳۸۲ درصد افزایش یافته است.

به گزارش بوشهرنیوز ، وی با بیان اینکه جرایم مالی و اقتصادی در سه ماه نخست امسال بیش از ۱۰۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است گفت: در این مدت بیش از ۷۰ درصد جرایم سایبری توسط پلیس فتای قم کشف شده است.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی قم، با اشاره به تلاش گروه‌های معاند خارجی برای بزرگنمایی و سیاه نمایی ناهنجاری‌های اخلاقی و اجتماعی قم در شبکه‌های اجتماعی افزود: تغییر سبک زندگی، تغییر در رفتار و پوشش، کمرنگ کردن اعتقاد، دوری از خانواده و فاصله گرفتن از ارزش‌ها از جمله موضوع‌هایی است که گروه‌های معاند در شبکه‌های اجتماعی به شدت آنها را دنبال می‌کنند.

وی با بیان اینکه فضای مجازی بستر مناسب برای ترویج ناهنجاری شده است گفت: به دلیل سرعت بالا در انتشار مطالب، اثرگذاری این شبکه‌های اجتماعی بسیار زیاد شده است.

موالی، ادامه داد: قبح شکنی در فضای مجازی موجب تغییر رفتار در جامعه شده به گونه‌ای که شرایط کنونی اجتماعی متأثر از فضای مجازی بسیار تغییر کرده است.

وی با بیان اینکه فضای مجازی محلی برای کوچ مجرمان به این فضا شده است گفت: بسیاری از جرایم در حال سوق پیدا کردن به فضای مجازی و استفاده از بسترهای این فضا برای انجام جرایم است.

موالی، با اشاره به پیچیدگی‌های جرایم سایبری گفت: در یکی از این پرونده‌ها، نوجوانی ۱۴ ساله در قم با یک تلفن همراه، موفق به هک ۹ هزار و ۴۳۹ حساب بانکی در سراسر کشور شده است که با گذشت ۹ ماه هنوز تعداد زیادی از صاحبان این حساب‌ها توسط بانک‌ها شناسایی نشده است.

برچسب ها : ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان