کد خبر : 2017
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۴
-

سامانه ی شفاف سازی حقوق شفاف نشد!

سامانه ی شفاف سازی حقوق شفاف نشد!
بوشهرنیوز: عدم انتقال سامانه حقوق و مزایا به وزارت اقتصاد یک سوال جدی ایجاد میکند و آن این است که چرا وزارتخانه‌ای که خزانه‌داری کل کشور نیز از مجموعه آن به‌شمار می‌رود همچنان در رابطه با شفاف‌سازی حقوق کارکنان اقدامی نمی کند؟ خصوصا اینکه فیش های نجومی حقوقی دگربار چالش ساز شده است. ؛

به گزارش بوشهرنیوز، بیش از دوماه از حکم قانون بودجه برای انتقال سامانه حقوق و مزایای مدیران به وزارت اقتصاد گذشته است اما هنوز اقدام قابل توجهی در این حوزه انجام نشده ، گویا این مسئله اهمیت زیادی ندارد! تاجایی که معاون این وزارتخانه نیز از آن ابراز بی‌اطلاعی کرده و می‌گوید خودشان هم اطلاعات حقوقی را به سازمان اداری و استخدامی می‌دهند!
از سال گذشته سامانه حقوق و مزایای مدیران به طور رسمی در سازمان اداری و استخدامی کشور راه‌اندازی شد تا دستگاه‌ها موظف باشند اطلاعات حقوق و مزایای خود را طبق قانون برنامه ششم توسعه در آن ثبت کنند. به صورتی که امکان دسترسی برای نهادهای نظارتی و عمومی مردم به سبب شفافیت میزان ناخالص پرداختی هر یک از افراد وجود داشته باشد.

اما روند آن به طوری که پیش بینی میشد صورت نگرفت ، در قانون بودجه امسال در تبصره (۲۱) مصوب شد که باید سامانه ثبت حقوق و مزایا از سازمان اداری و استخدامی به وزارت امور اقتصاد و دارایی منتقل شود و در این تبصره آمده است که “به منظور ایجاد انضباط مالی هماهنگی و پرداخت به موقع کارکنان کلیه دستگاه‌های اجرایی مورد اشاره در قانون برنامه ششم توسعه موظف هستند از ابتدای امسال اطلاعات مربوط به هرگونه پرداخت از محل منابع عمومی و اختصاصی را در اختیار خزانه‌داری کل کشور قرار دهند. ”

از دولت انتظار می رفت حکم قانون بودجه در رابطه با حقوق و مزایا را در اولین فرصت اجرایی کند اما در اواسط خردادماه انصاری – رئیس سازمان اداری و استخدامی – اعلام کرد از این حکایت داشت که با وجود درخواست آنها از وزارت اقتصاد برای تحویل سامانه حقوق و مزایا این وزارتخانه اقدامی انجام نداده است؛ به طوری که وی گفته بود طی نامه‌ای به وزارت اقتصاد آمادگی خود برای تحویل سامانه حقوق و مزایای مدیران را اعلام کرده‌اند، اما وزارتخانه اقدامی انجام نداد.
عدم انتقال سامانه حقوق و مزایا به وزارت اقتصاد یک سوال جدی ایجاد میکند و آن این است که چرا وزارتخانه‌ای که خزانه‌داری کل کشور نیز از مجموعه آن به‌شمار می‌رود همچنان در رابطه با شفاف‌سازی حقوق کارکنان اقدامی نمی کند؟ خصوصا اینکه فیش های نجومی حقوقی دگربار چالش ساز شده است.

طبق ماده (۲۹) قانون برنامه ششم توسعه مقامات، رؤسا، مدیران کلیه دستگاه‌های اجرایی و همچنین دستگاه‌ها و واحدهایی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر یا تصریح نام است اعم از اینکه قانون خاص خود راداشته یا از قوانین و مقررات آن تبعیت می‌کنند نظیر وزارت جهاد کشاورزی، شرکت ملی نفت، شرکت ملی گاز، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، بانک مرکزی، سازمان بنادر و کشتیرانی، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، صدا وسیما، ستاد اجرایی و قرارگاه‌های سازندگی واشخاص حقوقی وابسته به آنها، اشخاص ودستگاه‌هایی هستندکه باید اطلاعات حقوق ودستمزد خود را در این سامانه ثبت کنند.
همچنان وزارت اقتصاد اقدامی جدی برای نقل و انتقال سامانه ثبت حقوق و مزایا نداشته است و تاکنون پیگیری‌ها از وزارت اقتصاد برای دریافت پاسخ درمورد شرایط انتقال سامانه ثبت حقوق و مزایا با توضیحی همراه نشده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان