کد خبر : 2020
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۳
-

دست‌های پشت پرده در اجلاس به ظاهر صلح منامه!

دست‌های پشت پرده در اجلاس به ظاهر صلح منامه!
بوشهرنیوز :آمریکا پس از اعلام قدس مبارک و شریف به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، کمک های مختلف خود را به دولت محمود عباس قطع کرد تا با این فشار سنگین فلسطینی‌ها را مجبور به تسلیم، سکوت و عقب‌نشینی کند.؛

به گزارش بوشهر‌نیوز، در روزهای گذشته نشست سازش منامه در بحرین برگزار شد که در پی آن آزادگان جهان به طرفداری از فلسطین و قدس اشغالی به پا خواسته و به صورت‌های مختلف انزجار خود از این اجلاس را اعلام کردند.

آمریکایی همواره در سال‌های اخیر تلاش برای به اصطلاح صلح در جهان اما در اصل استعمار را در دستور کار خود قرار داده‌اند که در فرصت‌های مختلفی این دستورکار مستکبرانه به شکست منتهی شده و بر همین اساس و با توجه به شواهد و اسناد مورد نظر نشست سازش منامه اوضاع مشابهی با طرح‌های قبلی خواهد داشت.

آمریکا پس از اعلام قدس مبارک و شریف به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، کمک های مختلف خود را به دولت محمود عباس قطع کرد تا با این فشار سنگین فلسطینی‌ها را مجبور به تسلیم، سکوت و عقب‌نشینی کند.

در این جا به علل برگزاری این نشست سیاسی-اقتصادی به صورت کوتاه اشاره خواهیم کرد.

۱- این مستکبران در روزهای گذشته با برگزاری نشست اقتصادی در پایتخت بحرین با حضور کشورهای حامی و طرفدار رژیم صهیونیستی از جمله عربستان و امارات به دنبال این بودند که با جمع‌آوری کمک مالی مشکلات اقتصادی و معیشتی فلسطینی‌ها را رفع کنند تا آنها برای پذیرش معامله قرن آماده و ملزم شوند.

پس تسلیم و تحمیل به فلسطین نخستین هدفی بود که متولیان اجلاس منامه آن را دنبال می‌کردند.

۲- مدتی است که نتانیاهو به انزوا رفته و این انزوا برای رقابت با مخالفان او در رژیم صهیونیستی مضر است، پس باید در هر صورت بنیامین نتانیاهو از این گوشه‌گیری و انزوا خارج شود.

یکی از اهداف تبلیغاتی-سیاسی نشست منامه کمک به نخست‌وزیر اسرائیل است تا از این انزوا خارج و در رقابت با احزاب مخالف در داخل اسرائیل برای تشکیل کابینه قوی آماده شود.

۳- ترامپ و دولت او در مدت اخیر بارها و بارها در میدان نظامی، سیاسی و عملیات روانی سیلی خورده و تحقیر شده و در مسیر افول قرار گرفته است.

بر همین اساس نشست منامه فرصت خوبی بود تا بخشی از ناکامی‌های دولت آمریکا ترمیم شود و در واقع ترامپ با برگزاری چنین اجلاسی مجددا اعلام وجود و قدرت کند.

۴- بازسازی چهره حاکمیت بحرین از دیگر اهداف پنهان این نشست تلقی می‌شود، حاکمیت بحرین با ایستادن در مقابل مردم و دموکراسی و از طرفی دیگر به دلیل قتل، تبعید و شکنجه مخالفان چهره نامناسبی را از خود به جهانیان معرفی کرده است.

برگزاری نشست به بهانه صلح در پایتخت بحرین، بهانه‌ای خوبی است تا چهره استکباری این حاکمیت تطهیر و بازسازی شود.

معامله قرن مدت‌ها است که بر سر زبان‌ها قرار گرفته که از سوی آمریکا به بهانه استقرار صلح میان فلسطین و اسرائیل و در واقع جهت خروج رژیم صهیونیستی از انزوا و اعمال فشار بیشتر بر مردم فلسطین، مطرح شده است.

در واقع این طرح به صورت عادلانه اجرا نخواهد شد و هدف از آن واگذاری امتیازاتی به اسرائیل در ازای تشکیل یک کشور مستقل فلسطینی شامل نیمی از کرانه‌ی باختری، تمام نوار غزه و چند محله از بیت المقدس شرقی است.

بر این اساس بیت‌المقدس دیگر پایتخت فلسطین نخواهد بود و شهر ابودیس جایگزین بیت المقدس خواهد شد که این تصمیم در نقطه مقابل محور مقاومت قرار دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان