کد خبر : 2094
تاریخ انتشار : جمعه ۱۴ تیر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵
-

امریکا در بن بست تاریخی؛

واکنش جدید دونالد ترام‍‍‍پ علیه ایران

واکنش جدید دونالد ترام‍‍‍پ علیه ایران
بوشهرنیوز: این بازی های سیاسی یا به زبان ساده تر کوپن این بازی های بچه گانه ی سیاسی مدتهاست که باطل شده است و آمریکا خودش به خوبی این را میداند. ؛

به گزارش بوشهرنیوز ، دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا در پیامی توییتری که صبح چهارشنبه منتشر شد بار دیگر به اقدام برجامی ایران و عبور از سقف تولید اورانیم غنی شده واکنش نشان داد.
دونالد ترامپ قبلا گفته بود این رفتار ایران بازی با آتش است.
اما این بار در پیام توییتری نوشت:مدتها قبل از آنکه من رییس جمهور امریکا شوم ایران در حال نقض توافق ۱۵۰ میلیاردی دلاری هسته ای با آمریکا و دیگرانی که هیچ چیز نپرداختند بود.حالا هم محدودیت ذخایر اورانیم را نقض کرده است و این خوب نیست.
دونالد ترامپ بارها ادعا کرده است که در ازای حصول توافق هسته ای باراک اوباما ۱۵۰ میلیارد دلار پول پرداخت کرده است.
اقدامات اخیر ایران در حقیقت پاسخی است به بدعهدی های آمریکا مبنی بر خروج یک جانبه از توافق هسته ای با ایران.

ترامپ

از طرف دیگر اتحادیه اروپا خویشتن داری تهران را پس از خروج یک طرفه ی آمریکا از برجام مورد توجه قرار داد و نسبت به عبور ایران از مرز ۳۰۰ کیلوگرم اورانیم غنی شده ابراز نگرانی کرد.
وزیر امور خارجه ی انگلیس هم نسبت به این موضوع ابراز نگرانی کرد و تصریح کرد که لندن به تلاش ها برای اجرای برجام پایبند می ماند.
جرمی هانت در پیامی توییتری از ایران خواست تا از برداشتن گامهای بیشتری که به دور شدن از برجام منجر شود بپرهیزد و به اجرای کامل این توافق بازگردد.
نماینده ی روسیه در وین اعلام کرد:عبور ایران از ذخایر اورانیم ۳۰۰ کیلوگرم نتایج تصمیمات دونالد ترامپ مبنی بر تحریم ایران است.
دونالد ترامپ در پیام امروزش مطلب جدیدی نگفت او مدتهاست حرف جدیدی ندارد که بزند.
این بازی های سیاسی یا به زبان ساده تر کوپن این بازی های بچه گانه ی سیاسی مدتهاست که باطل شده است و آمریکا خودش به خوبی این را میداند.
او در واقع دیگر نه راه پس دارد و نه راه پیش فقط سیاست آمریکا این بود که ایران را چند سالی عقب بیندازد که موفق شد.رهبری بارها تذکر داده بودند که این کار صلاح نیست اما گوش شنوایی وجود نداشت.
شاید سوال شود که چرا رهبری مانند جریانات اخیر سفت و محکم با برجام مخالفت نکردند؟
جواب کاملا روشن است اگر ایشان آن روز مخالفت می کردند عده ای می گفتند اگر برجام میشد چنین و چنان میشد همین الان با وجود ضربات غیرقابل جبرانی که بر اثر گوش نکردن به منویات رهبری عده ای بر این کشور وارد کردند هنوز از برجام دفاع میکنند چرا نکنند؟ معلوم است که اقرار به اشتباهات خودشان نمی کنند.
به هر حال به نظر میرسد شیوه ی رهبری چنین است که تذکر و هشدار خودشان را میدهند ولی راه را باز می گذارند تا مردم و مسیولین تجربه کنند و رشد کنند.
اما اساسا چرا امریکا و اروپا با قوت و قدرت گرفتن ایران مخالفند؟ آنها از چه چیزی نگرانند؟
آنها با اسلام مخالفند.
ابزار قدرت دو چیز است یکی علم و دیگری ثروت و امکانات
علم را نمی شود از کسی گرفت اما میتوان جلوی ثروتمند شدن و توانمند شدن او را گرفت!

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان