کد خبر : 2243
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۸ - ۲:۵۶
-

اخلاق ( 7 )؛

چنگ زدن به وحدت کلمه با وجود سلایق گوناگون

چنگ زدن به وحدت کلمه با وجود سلایق گوناگون
بوشهرنیوز: اگر در عرصه انتخابات اختلافات توانست در میان مردم برای خود جایی را ایجاد کند، قطعا در آن محیط قوه فکر و عقل از کار می‌افتد و احساسات و بداخلاقی جای آن را خواهد گرفت.؛

به گزارش بوشهر‌نیوز، انتخابات در جمهوری اسلامی باید مایه اقتدار، عزت، خدمت و استواری روزافزون باشد، در این صورت باید گفت دشمنان با برگزاری این نوع از انتخابات ما ناامید و مایوس می‌شوند.

در انتخابات معمولا علائق و سلایق و ذائقه‌های مختلف حرف اول و آخر را می‌زنند، اما یکی از آداب و اخلاق انتخاباتی رعایت وحدت و اتحاد علارغم وجود سلایق و اختلاف است.

نامزدهای انتخاباتی و هواداران آنها باید با وجود. اختلاف سلیقه‌ها و تعدد آراء در برابر منافع مشترک ملی و مذهبی وحدت کلمه را رعایت کنند و از تفرقه و اختلاف به شدت بپرهیزند.

اگر کاندیداهای انتخاباتی با هدف قرب الهی و خدمت به مردم وارد عرصه و میدان شوند، دیگر هیچگاه مرتکب اعمال بداخلاقی انتخاباتی نخواهند شد و برای رسیدن به امیال خود وحدت کلمه را فدا نمی‌کنند.

اگر در عرصه انتخابات اختلافات توانست در میان مردم برای خود جایی را ایجاد کند، قطعا در آن محیط قوه فکر و عقل از کار می‌افتد و احساسات و بداخلاقی جای آن را خواهد گرفت.

بنابراین در غیاب وحدت ملی و مذهبی تعصب، هوا و هوس، نادانی و کج فهمی بر جا خواهد آمد که در این صورت انتخابات ما به در بسته خواهد خورد و توقعات نظام و ملت را برآورده نمی‌کند.

باید همواره در انتخابات فضای آرام، سالم و رقابتی حاکم باشد تا مردم به درستی و با فراغ بال، درباره نامزدها، برنامه‌ها، شعارها و اهداف آنان تصمیم گیری کنند.

اختلاف و از هم گسستگی جامعه را به ورطه نابودی و هلاک نزدیک می کند، بنا به فرموده حضرت امیرالکلام علی بن ابی طالب(ع)اختلاف نابود کننده اندیشه است.

یکی دیگر از عواقب و نتایج سوء چندگانگی و عدم وجود وحدت شاد شدن و امید پیدا کردن دشمنان نظام و اسلام است، دشمنان همواره برای ایجاد اختلاف در جوامع اسلامی به ویژه در ایران تلاش کرده و از هیچ اقدامی فروگذار نیستند.

چنگ زدن به وحدت کلمه با وجود سلایق گوناگون در ایام انتخابات نقشه‌های سوء دشمنان را نقش بر آب می‌کند، به همین علت است که عنوان می‌کنیم انتخابات ما باید دشمنان را نسبت به استعمار کشورمان ناامید کند.

بنابراین نامزدهای انتخاباتی و هواداران آنها باید با کمال اخلاق و به صورت خیلی جوانمردانه به سلایق متقابل خود احترام بگذارند و با وجود وحدت کلمه از حزب و جریان دلخواه خود استفاده کنند.

اگر در انتخابات وحدت کلمه حفظ شد، بدون شک آن انتخابات مایه تعالی، عزت، ارتقا و اعتلا کشور خواهد شد اما اگر این مهم پایمال شد، انتخابات به هدف والای خود نرسیده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان