کد خبر : 2303
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵
-

توصیه سلوکی رهبر معظم انقلاب به ائمه جمعه؛

خطاب مستقیم به برخی از امامان جمعه استان بوشهر

خطاب مستقیم به برخی از امامان جمعه استان بوشهر
بوشهرنیوز: جایگاه ارزشمند امامت جمعه اگر به سفره اصحاب ثروت و قدرت نزدیک شود، علاوه بر اینکه چرکین می‌شود، قطعا از ارزش و اهمیت آن نیز کاسته می‌شود.؛

به گزارش بوشهرنیوز ، ائمه جمعه در نظام مقدس اسلامی به دلیل معنوی بودن این سمت و وابسته بودن به ولایت‌فقیه همواره در قلب مردم متدین و مستضعف از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند.

روز گذشته حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی خطاب به ائمه جمعه سراسر کشور چند توصیه مهم و اساسی را فرمودند.

یکی از این توصیه‌های اساسی که البته باید ائمه جمعه بیش از پیش نسبت به آن دقت کنند و در راستای آن گام بردارند، عدم نزدیک شدن به اصحاب ثروت و قدرت است.

ایشان در دیدار با ائمه سراسر کشور فرمودند: از رفتن سمت اصحاب ثروت و قدرت اجتناب کنید؛ سر سفره‌ی اصحاب ثروت و قدرت تا میتوانیم حاضر نشویم.

وی افزودند: توصیه‌ی سلوکی این است که از رفتن سمت صاحبان قدرت و ثروت و کسانی که زبان چرب و نرم دارند پرهیز کنید. بعضی از این نودولتها که به ثروت رسیده‌اند و دنبال یک حاشیه‌ی امن هستند، سراغ ائمه‌ی جمعه و شاخصان روحانیت میروند. اینجا باید حواس جمع باشد.

این توصیه سلوکی رهبر معظم انقلاب به ائمه جمعه نشان می‌دهد که جایگاه رفیع و ارزشمند امامت جمعه دور از این مقامات پست دنیوی است.

جایگاه ارزشمند امامت جمعه اگر به سفره اصحاب ثروت و قدرت نزدیک شود، علاوه بر اینکه چرکین می‌شود، قطعا از ارزش و اهمیت آن نیز کاسته می‌شود.

نزدیک شدن ائمه جمعه به طبقه اشراف و زر و زور موجب می‌شود که عامه مردم که برگرفته از متدینان، مومنان و مستضعفان هستند، دور خواهند شد.

دور شدن از توده عامه مردم بدترین نوع از خسارت‌ها و عاقبت به شری است، یکی از مولفه‌های اقتدار امام جمعه اعتماد مردم به وی و حضور چشمگیر آنها در خطبه‌های نماز جمعه است که اگر این مهم گرفته شود دیگر خبری از اقتدار امام جمعه در آن شهر وجود نخواهد داشت.

دومین اثر سوء نزدیک شدن ائمه جمعه به اصحاب ثروت و قدرت سوء‌استفاده غیر قابل جبران برخی از مفسدان است، برخی از اصحاب ثروت و قدرت به دنبال این هستند که در حاشیه امنی قرار بگیرند و به اقدامات خود مشروعیت ببخشند، پس به همین دلیل به دنبال نزدیک شدن به ائمه جمعه و در اصل روحانیت هستند.

ائمه جمعه باید این توصیه‌های راهبردی و مهم اخلاقی را با دل و جان عمل کنند و در هر حال به دنبال نزدیک شدن به توده عامه مردم باشند و در مقابل اصحاب ثروت و قدرت با پشتیبانی مردم و طبق قانون و شرع قد علم کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان