کد خبر : 2392
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۹:۱۲
-

پنج توصیه مهم رهبری به مهندس فتاح

پنج توصیه مهم رهبری به مهندس فتاح

به گزارش بوشهر‌نیوز، روز گذشته با حکم رهبر معظم انقلاب، مهندس پرویز فتاح رئیس سابق کمیته امداد، به ریاست بنیاد مستضعفان منصوب شد. متن حکم رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم جناب آقای مهندس پرویز فتاح دام توفیقه با پایان گرفتن دوره‌ی مسئولیت جناب آقای مهندس سعیدی‌کیا در بنیاد مستضعفان و

به گزارش بوشهر‌نیوز، روز گذشته با حکم رهبر معظم انقلاب، مهندس پرویز فتاح رئیس سابق کمیته امداد، به ریاست بنیاد مستضعفان منصوب شد.

متن حکم رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای مهندس پرویز فتاح دام توفیقه

با پایان گرفتن دوره‌ی مسئولیت جناب آقای مهندس سعیدی‌کیا در بنیاد مستضعفان و با تقدیر و تشکر فراوان از مدیریت پرتلاش و مبتکرانه‌ی ایشان، جنابعالی را برای مدت پنج سال به ریاست آن بنیاد و آقای سعیدی‌کیا را به ریاست هیئت امنای آن منصوب می‌کنم.

اهمّ توصیه‎‌های اینجانب اولاً اهتمام به توانمندسازی تهیدستان و مصروف کردن این امانت ملّی در جهت آبادانی و پیشرفت جامعِ مناطق محروم، و ثانیاً رعایت دقیق بندهای اقتصاد مقاومتی، و ثالثاً به‌کارگیری نیروهای جوان و متخصص و انقلابی و جریان‌سازی فعالیت جهادی در همه‌ی بخش‌های این بنیاد است.

توفیقات شما را از خداوند متعال مسألت می‌کنم.

رهبر معظم انقلاب در این پیام که باید به عنوان نقشه راه بنیاد مستضعفان قرار گیرد، پنج نکته اساسی و مهم را به رئیس جدید و مردمی و جهادی این بنیاد توصیه می‌کنند.

۱- اهتمام به توانمندسازی تهیدستان

از آن جایی که این بنیاد به نام مستضعفان است، پس لازم و ضروری است که تمام هم و غم این مجموعه توانا، توجه ویژه به افراد و اقشار مستضعف و تهی دست باشد.

توانمندسازی این اقشار باعث می‌شود که آمار بیکاری و فقر به حداقل برسد و از طرفی دیگر کاهش این آمار اثر مستقیمی بر کاهش هنجارهای اجتماعی و اخلاقی خواهد داشت.

پس لازم و ضروری است که مدیر توانا و جدید این مجموعه که خود در کمیته امداد ارتباط مستقیمی با مستضعفان و تهیدستان داشت، با به کار بردن ایده و خلاقیت‌های جدید امر و توصیه اول رهبر معظم انقلاب را عملیاتی کند.

۲- مصروف کردن این امانت ملی در جهت آبادانی و پیشرفت جامع مناطق محروم

مسوولیت در نظام مقدس اسلامی امانت هستند، حال اگر این مسوولیت با اقشار مستضعف و تهیدست ارتباط مستقیمی داشته باشد، قطعا بار امانت آن بیش از دیگر مسوولیت‌ها خواهد بود.

حال باید این امانت مهم و اساسی که فردا قیامت باید مسؤولان مربوطه آن پاسخگو اعمال و اقدامات خود باشند، را در بهترین شکل و در لازم‌ترین مواقع و امکان صرف کرد.

بهترین مواقع و امکان صرف این امانت بزرگ و نفس‌گیر، در مسیر آبادانی و پیشرفت جامع مناطق محروم است، مهندس پرویز فتاح باید به این امر و توصیه دوم حضرت امام خامنه‌ای توجه بیشتری کند چرا که اگر مناطق محروم از بنیاد مستضعفان متنعم نخواهند شد و این بنیاد نتواند مشکلات این جوامع را حل و رفع کند، باید در گام برداشتن درست این بنیاد شک و تردید کرد.

۳- رعایت دقیق بندهای اقتصاد مقاومتی

اقتصاد مقاومتی و عمل به این نسخه نجات‌بخش راهگشای تمام مشکلات، موانع و معظلات است، اگر مسؤولان ما به این امر مهم رهبری در هر جایگاه و منصب عمل جدی می‌کردند قطعا امروز کشور شاهد این حجم از مشکلات نبود.

نباید در امر اقتصاد مقاومتی مانند برخی از دستگاه‌ها و مدیران به صورت بنری و کلیشه‌ای برخورد کرد، بلکه باید دقیق و جدی وارد عمل شد و به همین دلیل است که رهبر معظم انقلاب بر رعایت دقیق بندهای اقتصاد مقاومتی تاکید می‌کنند.

فتاح متخصص باید این نسخه شفابخش را در مدیریت تحت امر خود به صورت جدی راه بیندازد تا این مجموعه انقلابی در تقویت جامعه مستضعفان و محرومان تأثیر جدی داشته باشد.

۴- به کارگیری نیروهای جوان متخصص و انقلابی

امروز جوانان متخصص و انقلابی هستند که می‌تواند جامعه را متحول کنند، دیگر زمان پیران گذشته است و به نوعی باید سکان مدیریت کشور را دو دستی تقدیم فرزندان جوان این مرز و بوم کنند.

رهبری همواره بر اعطاء مسوولیت به جوانان انقلابی و متخصص تاکید کرده و خود نیز در امر پیش قدم بوده‌اند، اگر فتاح به دنبال ایجاد تحول و کارآمدی در بنیاد مستضعفان باشد باید از ابتکار و ایده و حضور نیروهای جوان و متخصص بهره ببرد.

البته پرویز فتاح نیز خود جوان و انقلابی است و قطعا با جوانان انقلابی و متخصص می‌تواند نقش مثبت و مهم و موثری را در جامعه ایفا کند.

۵- جریان سازی فعالیت‌های جهادی در همه بخش‌های بنیاد

فعالیت‌های اجین شده با روحیه جهادی لازمه حرکت یک مجموعه است، مقصود از وجود روحیه جهادی در همه بخش‌های این بنیاد این است که همه عوامل و مدیران تا نهایت توان و همت خود تلاش و کوشش کنند.

روحیه جهادی در تعارض با خستگی، بی تفاوتی، سهل‌انگاری و سستی و تنبلی و کاهلی است، بلکه این روحیه توانا تا پایان حل مشکل از کار نمی‌افتد و زمانی توقف خواهد کرد که به نتیجه رسیده باشد.

بنیاد مستضعفان از آن جهت که مجموعه توانا و اثرگذار و پر از ظرفیت است، اگر در همه بخش‌های آن فعالیت‌های جهادی جریان‌سازی پیدا کند، قطعا مثمر ثمر خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان