کد خبر : 2441
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۵
-

اخلاق(۱۲)؛

تخریب به قیمت چند رأی

تخریب به قیمت چند رأی
بوشهرنیوز: کاندیدا و نامزد انتخاباتی و همچنین هواداران و طرفداران می‌توانند از کاندیدا و نامزد انتخاباتی دلخواه و موردنظر خود دفاع کنند، هیچ منعی برای این کار نیست، اما مطلقا اجازه ندارند که به رقیب خود و مخالفان حمله و تخریب کنند.؛

به گزارش بوشهر‌نیوز، انتخابات از عرصه‌های مهم و حیاتی یک نظام، ملت و جامعه است که می‌تواند یک جامعه را به عزت برساند و در برخی مواقع ذلت را به جامعه و یک ملت تحمیل کرد.

یکی از مهمترین چیزهایی که باید در یک انتخابات از سوی کاندیداها، هوادارن و طرفداران، مخالفان، ناظران و همه کسانی که در این عرصه دخیل هستند، رعایت شود توجه به اخلاق انتخاباتی و تعهد نسبت به ارزش‌های ملی و مذهبی است.

یکی از مولفه‌های مهم و اساسی در اخلاق انتخاباتی که باید از سوی کاندیداها و نامزدهای انتخاباتی و همچنین هواداران و مخالفان صورت بگیرد، عدم تخریب دیگران است.

متاسفانه برخی از کاندیداها در روزهای تبلیغاتی انتخابات برای جمع کردن آراء در سبد خود مشغول تخریب دیگر نامزدهای انتخاباتی می‌شوند و به کار بردن دروغ، تهمت، افترا و… عملیات تخریب و له کردن شخصیت طرف مقابل را اجرا می‌کنند.

سلامت فضای انتخابات باید توسط کاندیداها و طرفداران و مخالفان پیش از روز انتخابات لحاظ شود، تخریب کردن، اهانت کردن و خرد کردن شخصیت های گوناگون، همه بر خلاف اقتضای سلامت انتخابات است.

همه اقشار، مطبوعات، رسانه‌ها، تلویزیون و رادیو و همه کسانی که مجهز به ابزارهای گوناگون ارتباط جمعی و همچنین کسانی که یک منبری برای سخن گفتن دارند؛ همه باید توجه داشته باشند که تخریب، فضای انتخابات را خراب می کند.

کاندیدا و نامزد انتخاباتی و همچنین هواداران و طرفداران می‌توانند از کاندیدا و نامزد انتخاباتی دلخواه و موردنظر خود دفاع کنند، هیچ منعی برای این کار نیست، اما مطلقا اجازه ندارند که به رقیب خود و مخالفان حمله و تخریب کنند.

این اقدام ناپسند هیچ حجیت شرعی و قانونی ندارد که لازم است احزاب، جریان‌ها، گروها، نامزدهای انتخاباتی و هواداران و مخالفان به آن دقت ویژه و جدی کنند.

جمهوری اسلامی ایران با سایر نظام‌ها سیاسی در جهان متفاوت است و مردم سالاری ما باید همراه با ارزش‌های اخلاقی و الهی باشد.

قرار نیست که در جمهوری اسلامی نیز شاهد همان کلیشه هایی باشیم که در کشورهای دیگر وجود دارد؛ در غرب و جوامع غیرالهی می‌بینیم که در رقابت‌های انتخاباتی خود دست به دامن انواع و اقسام تخریب‌ها می‌شوند تا رای بیاورند و تمام مرزهای اخلاقی را زیرپا می‌گذارند و چنین اتفاقاتی نباید در جمهوری اسلامی که معیارهای ارزشی خود را دارد تکرار شود و بر همین اساس نامزدها و طرفداران آنان در این زمینه مسئولیت سنگینی بر عهده دارند.

تخریب نامزدها در انتخابات امری ناپسند و اشتباه بزرگ اخلاقی است، البته مقصود از تخریب انتقاد کردن نیست، بلکه انتقاد با تخریب متفاوت است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان