کد خبر : 2493
تاریخ انتشار : شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۱
-

قیمت بلیت ها نجومی شد؛

در پی ناتوانی نمایندگان؛ پرواز از ذهن بوشهری ها می پَرد!

در پی ناتوانی نمایندگان؛ پرواز از ذهن بوشهری ها می پَرد!
بوشهرنیوز: مشخص نیست چهار نماینده استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی  چرا وزیر راه و شهرسازی یا رییس سازمان هواپیمایی کشور را به مجلس نمی کشانند و از وی طرح سئوال نمی کنند که به چه دلیل استان بوشهر باید شاهد چنین نابسامانی هایی در حوزه حمل و نقل خود باشد؟؛

به گزارش بوشهرنیوز؛ قیمت بلیت هواپیما در مسیر تهران به بوشهر و بالعکس نجومی شد و دیگر شهروندان بوشهری باید عطای سفر هوایی را به لقایش ببخشند و به جای سفر با هواپیما برای کارهای ضروری با خودروی شخصی یا اتوبوس مسافرت کنند.

 

در حالی که تمامی کشورهای دنیا برای کاهش مصرف سوخت، افزایش ایمنی شهروندان خود و بسیاری دغدغه های دیگر سعی می کنند سامانه حمل و نقل عمومی از هواپیما گرفته تا قطارها و اتوبوس ها را افزایش دهند اما این موضوع در استان بوشهر با سایر نقاط جهان تفاوت های چشمگیری دارد.

 

تاکنون استان بوشهر از داشتن خطوط ریلی محروم بوده و مردم این استان برای سفرهای خود بین هواپیما و اتوبوس بالاجبار یکی را انتخاب می کردند.

 

هواپیما به دلیل سرعت در کارها بیشتر مورد اقبال قشر متوسط و بالاترِ جامعه بوشهری بود و اکثر مردم برای این که راحت تر، سریع تر و ایمن تر بتوانند کارهای خود در پایتخت را به پایان رسانده و به محل سکونت خود برگردند از سفرهای هوایی استفاده می کردند.

 

این روزها اما خبرهای بسیار نگران کننده و تاسف باری به گوش می رسد و شنیده ها حاکیست قیمت بلیت هواپیما در مسیر بوشهر به تهران و بالعکس به هفتصد هشتصد هزار یا حتی یک میلیون تومان رسیده است!

 

گزارش های دریافتی حاکیست با گران شدن قیمت بلیت هواپیما مردم عادی از سفرهای هوایی منصرف شده و ترجیح می دهند با اتوبوس یا خودروی شخصی خود به پایتخت سفر کنند و اگرچه زمان بیشتری برای سفرهای خود صرف کرده و حتی خطرات جانی بیشتری نیز آنان را تهدید می کند اما به دلیل هزینه های بالای پرواز مجبور به انتخاب همین یک گزینه هستند.

 

در حقیقت به دلیل نبودن خطوط ریلی در استان بوشهر مردم این استان از دو مدل مسافرت یعنی سفر با قطار و همچنین هواپیما محروم مانده اند و تنها راه سفر آنان برای انجام کارهایشان سفرهای خودرویی یعنی اتوبوس و خودروی شخصی می باشد.

 

اکنون سئوال اینجاست آیا با چنین وضعیتی می توان شاهد کاهش مصرف سوخت، صرفه جویی در وقت و ارتقاء سلامت مردم استان بوشهر بود؟ آیا شخصی که باید حداقل ۱۴ الی ۱۵ ساعت برای سفر به پایتخت با اتوبوس یا خودروی شخصی اش در راه باشد می تواند به درستی کارهای خود در تهران را انجام داده و به شهر و دیارش برگردد؟

 

البته چنین قیمت های نجومی مشکلی برای سفرهای اداری ایجاد نمی کند زیرا این هزینه ها از جیب بیت المال پرداخت شده و مدیران دولتی مشکلی برای پرداخت هزینه های بلیت هایشان ندارند اما آیا تمام شرکت های خصوصی و افراد معمولی هم می توانند این هزینه های سنگین را پرداخت کنند؟

 

مشخص نیست چهار نماینده استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی  چرا وزیر راه و شهرسازی یا رییس سازمان هواپیمایی کشور را به مجلس نمی کشانند و از وی طرح سئوال نمی کنند که به چه دلیل استان بوشهر باید شاهد چنین نابسامانی هایی در حوزه حمل و نقل خود باشد؟

 

این که مردم را فقط محدود به سفرهای زمینی پرخطر کنیم آیا با عدالت سازگار است؟ آیا وظیفه نمایندگی فقط نشستن در جلسات و ایستادن در کنار وزرا در سفرهای استانی و گرفتن چند عکس یادگاریست؟

 

آیا وظیفه نمایندگی کمکِ ده میلیون یا بیست میلیون تومانی به تیم های کوچک ورزشی برای انتخابات آینده است یا این که رفع مشکلات کلان استان بوشهر که اتفاقا در مورد افزایش بی رویه قیمت بلیت های هواپیما یکی از مهم ترین چالش ها و مشکلات امروز استان می باشد؟ معضلی که هم باعث افزایش هزینه های مردم و هم تهدید سلامت آنان می شود و ممکن است در درازمدت استان را در بسیاری از زمینه ها به عقب بیندازد.

 

آیا با چنین قیمت های نجومی می توان شاهد رونق صنعت توریست و گردشگر در استان بوشهر بود و وضعیت معیشتی مردم به ویژه کسب و کار و بازار آنان را رونق بخشید؟

 

افزایش نجومی قیمت بلیت هواپیما از بوشهر به تهران و بالعکس پیامدهای بسیار خطرناکی برای استان به همراه داشته و در درازمدت به تمامی حوزه های استان بوشهر از صنعت توریست گرفته تا پزشکی، دانشگاه ها، صنعت و بسیاری بخش های دیگر به ویژه در بخش خصوصی آسیب وارد خواهد کرد و در این بین مشاهده می شود نمایندگان و مدیران استان بوشهر به جای درک و رفع چنین مشکل و معضل بزرگی به کارهای کوچک روی آورده و سعی می کنند با انجام کارهای پیش پاافتاده مثلا در حد کمک کوچک به یکی دو تیم ورزشی یا کمک به احداث پارک محله ای یا … برای انتخابات بعدی رای جمع کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان