کد خبر : 2542
تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۳:۴۸
-

آقای ربع پهلوی یا معنای عشق را بلد نیست، یا معنای سربلندی را

آقای ربع پهلوی یا معنای عشق را بلد نیست، یا معنای سربلندی را

به گزارش بوشهر‌نیوز، روز گذشته فرزند شاه مخلوع مطالبی را به زبان آورد که هم دل ایرانیان را غصه‌دار کرد و هم از طرفی بسیار خنده‌دار بود! وی عنوان کرد: پدرم هر آنچه کرد به خاطر عشقش به ایران بود و سربلندی مردمش!! حال اینجا سوال به میان می‌آید که این آقای ربع پهلوی یا

به گزارش بوشهر‌نیوز، روز گذشته فرزند شاه مخلوع مطالبی را به زبان آورد که هم دل ایرانیان را غصه‌دار کرد و هم از طرفی بسیار خنده‌دار بود!

وی عنوان کرد: پدرم هر آنچه کرد به خاطر عشقش به ایران بود و سربلندی مردمش!!

حال اینجا سوال به میان می‌آید که این آقای ربع پهلوی یا معنای عشق را بلد نیست، یا نسبت به سربلندی و مردم علم ندارد.

متاسفانه ایران و مردم عزیز آن در دوران پهلوی به اوج ذلت کشیده شده بودند، در این دوران ستمشاهی و خفقان‌زا حتی یک سگ نجس‌العین اجنبی بر مرد سربلند و عزیز و سرافراز ایرانی ترجیح داده می‌شد.

نگارنده در این متن به صورت بسیار مختصر به بخشی از خیانت‌های محمدرضا پهلوی به کشور و مردم ایران اشاره خواهد کرد.

۱- وابسته کردن کامل کشور به دیگران

شاه و حکومت ستمشاهی و ذلیل او تمام عرصه‌های کشور از جمله فرهنگ، اقتصاد، سیاست، جامعه و… را به دست قدرت‌های بزرگ از جمله آمریکای شیطان‌صفت داده بود.

تمام تصمیمات ریز و درشت در کشور با اذن آمریکا و دیگر مستکبران زورگو در ایران انجام می‌گرفت و خاندان پهلوی نهایت ذلیل بودن را در دوران خود با وابسته شدن به دشمنان به نمایش گذاشتند.

۲- بی‌تفاوت بودن و بی‌اعتمادی نسبت به ارزش‌ها

خاندان غارتگر پهلوی در دوران حکومت خبیثانه خود نسبت به تمام ارزش‌ها و آرمان‌ها و سنت‌ها که عمیقاً در دل مومنان و متدینان جامعه ایران ریشه داشت، بی تفاوت و بی اعتماد بودند.

آنها نه تنها به این بی‌تفاوتی بسنده کردند، بلکه تلاش داشتند که ارزش‌های مذهبی مسلط بر جامعه را از بین ببرند و ارزش‌های سخیف غربی را جایگزین کنند.

۳- محمدرضا پهلوی در دوران پادشاهی خود بر ملت ایران روز به روز فساد و بزهکاری را در جامعه ترویج می‌داد و در این امر بر جوانان تمرکز ویژه‌ای کرده بود، او با این اقدام به دنبال این بود که جوانان این مرز و بوم را از قوه تفکر و خرد دور و به شهوات نزدیک کند.

۴- حکومت پهلوی حکومت ابتذال بود و در مکتب آنها خانواده و زن و اخلاق معنا نداشت، شاهان پهلوی به دنبال این بودند که کرامت اخلاقی و اجتماعی زنان و کانون گرم و مهم خانواده را از بین ببرند و برای این هدف شوم خود سخت در تلاش بودند.

۵- نسبت به مرزهای کشور و تمامیت ارضی بی‌مسوولیت و بی غیرت بودند، با اقدام نابخردانه و جاهلانه و استدلال‌های خنده‌دار بحرین را از ایران جدا کردند و قراردادهای ننگین دیگری را با دشمنان مستکبر و غارتگر ترتیب دادند.

۶- آنها نسبت به اموال مردم بی‌تفاوت بودند و تمام دارایی ملت را برای خود می دانستند و به همین علت تمام دارایی مردم را چپاول کرده و آن را برای عیش و نوش و فساد درباریان و خانواده‌ خود هزینه می‌کردند.

۷- دزدی ۳۸۴ چمدان پر از دلار و طلا و جواهر در زمان خروج از ایران از دیگر خیانت‌های حکومت پهلوی بود، با غارت دارایی ملت ثابت کردند که نه تنها مردم و ملت برای آنها مهم نیستند، بلکه دزد اموال آنها نیز هستند.

۸- خاندان پهلوی با اجرای لایحه کاپیتولاسیون به دنبال این بودند که عزت و سرافرازی و سربلندی مردم را خدشه‌دار کنند و این بزرگترین توهین به ملت ریشه دار ایران بود ملتی که هیچگاه عزت خود را به ذلت نفروخت.

۹- شکنجه های بی‌رحمانه و دور از اخلاق و اعدام و به شهادت رساندن زندانیان بی‌گناه توسط ساواک از دیگر ظلم‌های بی‌بدیل خاندان پهلوی بود.

و صدها نمونه و مثال دیگر که ثابت می‌کند که خاندان پهلوی نه تنها برای عشق به مردم و سربلندی آنها حرکت و اقدام مثبتی انجام ندادند بلکه ایران و مردم عزیز آن را سال‌های سال سرافکنده و ذلیل کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان