کد خبر : 2550
تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵
-

در نشست با مدیر آبفا مشهد مطرح شد؛

مشاوره های نادرست؛ اظهارات عجیب استاندار بوشهر و رنجِ مردم

مشاوره های نادرست؛ اظهارات عجیب استاندار بوشهر و رنجِ مردم
بوشهرنیوز: به نظر می رسد مشاورین استاندار بوشهر به ویژه در حوزه آب اطلاعات و داده های حقیقی را به وی منتقل نکرده اند زیرا بیان چنین اظهارنظری آن هم توسط بالاترین مقام اجرایی استان در حالی که مردم برخی نقاط از کم آبی و قطعی های چند روزه آب رنج می برند، تعجب برانگیز است.؛

به گزارش بوشهرنیوز؛ استاندار بوشهر در نشست با مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد اعلام کرد که شهرستان‌های مختلف استان بوشهر دچار مشکلات آبرسانی بودند که با تلاش جهادی مشکلات در نقاط مختلف استان برطرف شده است.

این سخنان عبدالکریم گراوند باعث تعجب مردم استان به ویژه آن دسته از شهروندانی شد که شبانه روز در برخی نقاط استان بوشهر با مشکلات کم آبی دست و پنجه نرم می کنند.

بهتر بود گراوند به جای نقاط مختلف استان بوشهر از برخی نقاط استفاده می کرد زیرا تنها چند کیلومتر که از مرکز استان فاصله گرفته و به شهرستان تنگستان به ویژه بخش ساحلی سفر کنیم، مشاهده می شود مردم این منطقه به شدت از کمبود آب شرب در مضیقه هستند.

چندی قبل بود که امام جمعه دلوار با بردن انگشت اتهام به سمت باغ ویلاهای گورک و دیگر باغ های منطقه از کمبود آب شهر دلوار به شدت انتقاد کرد و خواستار رفع مشکل توسط مسئولین شد.

البته کسی منکر تلاش های صورت گرفته در راستای کاهش مشکلات مردم در حوزه آب در نقاط مختلف استان بوشهر نیست اما این که کاهش مشکلات آبی مثلا در یک یا چند نقطه از استان را به کل آن نسبت داده و اعلام شود مشکلات در نقاط مختلف استان بوشهر رفع شده است با واقعیت فاصله زیادی داشته و صحیح نیست.

اگرچه از سال های گذشته تاکنون مجوز احداث چندین آب شیرین کن صادر شده و انتظار می رفت مسئولین آن ها را در اولویت قرار بدهند اما پیگیری ها پیداست هنوز بخش قابل توجهی از آن ها وارد مدار نشده اند و مشکلات همچنان ادامه دارد.

استان بوشهر به عنوان استانی خشک و کم آب نیازمند انقلابی در حوزه آب و تعویض شبکه های آبرسانی بوده و اگرچه طی یکی دو سال گذشته تلاش هایی در این راستا صورت گرفته است اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فرسنگ ها فاصله داریم.

به نظر می رسد مشاورین استاندار بوشهر به ویژه در حوزه آب اطلاعات و داده های حقیقی را به وی منتقل نکرده اند زیرا بیان چنین اظهارنظری آن هم توسط بالاترین مقام اجرایی استان در حالی که مردم برخی نقاط از کم آبی و قطعی های چند روزه آب رنج می برند، تعجب برانگیز است.

در حال حاضر استان بوشهر در دو حوزه آبی دارای مشکلات اساسی بوده که مسئولین باید به آن ها عنایت ویژه داشته باشند. ابتدا تامین آب و دیگری کیفیت آب شرب.

هم اکنون آب شرب اکثر نقاط استان بوشهر از کیفیت پایینی برخوردار بوده و چندی قبل آش در جنوب استان آنچنان شور شد که مسئولین برای چند روز اعلام کردند که مردم از آب تصفیه شده استفاده کنند.

به هر حال؛ استان بوشهر به ویژه در فصول گرم در حوزه آب وضعیت خوبی ندارد و اگرچه همچنانکه پیشتر گفته شد تلاش های خوبی در این زمینه در سال های اخیر صورت گرفته است اما کافی نیست و بهتر است مسئولین در اظهارنظرهای خود نیز عنایت داشته و بهبود وضعیت آب شرب در یک یا چند نقطه از استان را به همه مناطق تعمیم ندهند.

همچنین مشاورین استاندار می بایست آمار و ارقام صحیح و درست به مدیر ارشد استان ارایه بدهند و به این نکته مهم عنایت داشته باشند که آمار نادرست موجب تصمیم گیری های ناصحیح شده و اگرچه ممکن است در کوتاه مدت موجب تشویق هایی برای آنان شود اما در درازمدت پیامدهای بسیاری ناگواری هم برای مردم و هم مسئولین خواهد داشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان