کد خبر : 2567
تاریخ انتشار : سه شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹
-

مسئولان کجایند؛

روستای منصوره شادگان در حسرت قطره‌ای آب

روستای منصوره شادگان در حسرت قطره‌ای آب
بوشهرنیوز:تاخیر در حل و رفع این مشکل علاوه بر وارد شدن ضربه سخت به ظرفیت و پتانسیل کشاورزی، باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی از جمله بیماری‌های گوناگون خواهد شد.؛

به گزارش بوشهر‌نیوز، روستای منصوره شهرستان شادگان واقع در جنوب استان خوزستان با مشکل نبود آب رو به رو است.

از اردیبهشت ماه امسال تاکنون آب شرب بخش‌هایی از روستای منصوره با جمعیت ۵ هزار نفر و تعدادی از روستاهای اطراف قطع است.

این مسئله باعث به وجود آمدن مشکلات بهداشتی در این زمینه شده است، این مسئله زندگی را برای مردم این بخش سخت و طاقت فرسا کرده است، مردمی که از اولویت‌های ابتدایی و بدیهی زندگی بی‌نصیب هستند.

در پی این مشکل سخت و طاقت فرسا تعدادی از ساکنان این منطقه به بیماری دچار شده‌اند، بیماری‌های مختلفی از جنس بیماری‌های بهداشتی که برخی افراد را زمین‌گیر کرده است.

این بی آبی مطلق در روستای منصوره شادگان باعث شده است که تعداد زیادی از نخیلات این منطقه بر اثر بی آبی خشک شود، این خشک شدن نخیلات و مزارع اثر مستقیمی در سرمایه و معیشت مردم این منطقه خواهد داشت.

یکی از وعده‌های دولت تدبیر و امید و رئیس جمهور در سفر به خوزستان تامین آب شرب و آب کشاورزی این استان بود، حال می‌بینیم که نه تنها آب کشاورزی این منطقه تامین نشده است، بلکه مردم آن سه ماهه است که در حسرت آب هستند.

مسؤولان مربوطه به ویژه استاندار جوان خوزستان موظف هستند که مشکل حیاتی این مردم را به زودی حل و رفع کنند.

تاخیر در حل و رفع این مشکل علاوه بر وارد شدن ضربه سخت به ظرفیت و پتانسیل کشاورزی، باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی از جمله بیماری‌های گوناگون خواهد شد.

اکنون استان خوزستان به ویژه شهرهای جنوبی آن از جمله شادگان با هوای بسیار گرمی مواجه هستند که در این هوای گرم و طاقت‌فرسا آب شرب از نیازهای حیاتی و مهم به شمار می‌رود.

ضروری است که مسؤولان پیش از آن که مشکل غیرقابل جبرانی در سطح این روستا پدید آید، به صورت جدی و واقعی وارد عمل شوند و مشکل چند ماهه منطقه منصوره شادگان را حل و رفع کنند.

خوزستان سال‌ها است که با بحران آبی مواجه است، بحرانی که خسارت‌های فراوانی به ظرفیت‌های مهم و حیاتی این استان وارد کرده است که امیدواریم مسؤولان احساس وظیفه کرده و این مسئله را حل و رفع کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان