کد خبر : 2615
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۹
-

 شناسایی پنج دردِ اقتصاد کشور

 شناسایی پنج دردِ اقتصاد کشور
بوشهرنیوز: مشکل پنجم وجود عوامل مخرب اقتصاد از جمله قاچاق، احتکار، دلالی‌های مضر و… در کشور است که مسؤولان مربوطه باید با جدیت و تمام توان با این مسئله برخورد کنند. اگر این پنج عامل از سر راه برداشته شود قطعا با همت جهادی مسؤولان شاهد ارتقا و شکوفایی اقتصاد کشور خواهیم شد.؛

به گزارش بوشهرنیوز، دشمنان نظام مقدس اسلامی ۴۰ سال است که به دنبال زانو زدن انقلاب اسلامی هستند و برای این آرزوی پست خود دست به هر عمل و اقدامی می‌زنند.

البته که ۴۰ سال است درجا می‌زنند و به کوری چشم آنها انقلاب سال به سال در حال رسیدن به قله‌های اقتدار و عزت است و این آروزی خود را با توکل به خداوند متعال به گور خواهند برد.

اما خوب برای تنه زدن و چوب لای چرخ نظام گذاشتن از هیچ تلاشی فروگذار نیستند، مدتی از طریق جنگ نظامی وارد عمل شدند پس از آن رو به جنگ نرم و فرهنگی آوردند و اکنون همزمان با آن به جنگ نابرابر و سخت دیگری متوسل شده‌اند.

جنگ اقتصادی حربه جدیدی است که مستکبران جهانی برای فلج کردن اقتصاد ایران اسلامی به کار برده‌اند و البته با تمام توان خود در این مسیر جهنمی گام بر می‌دارند.

دشمن با اقتدار جمهوری اسلامی مخالف است، هرچه عنصر و مایه‌ی قدرت در جمهوری اسلامی است، دشمن با آن مخالفت می‌کند، قدرت هر چه باشد چه قدرت علمی، چه قدرت دفاعی و چه قدرت اقتصادی دشمن با آن مخالف است.

امروز مشکل اقتصاد و معیشت مشکل نمره یک کشور ایران است، مشکلی که دشمنان به صورت ناجوانمردانه بر آن می‌تازند و برخی مسؤولان داخلی نیز با سوء تدبیر و اقدام لیبرالی مددکار آنها هستند.

در این متن ۵ عامل مخرب اقتصاد و معیشت مردم که از درون ریشه پیدا کرده است را مورد ارزیابی قرار می‌دهیم.

۱- برخی مداخلات غیر لازم دولت در اقتصاد باعث شده است که ما بعضا در این حوزه اساسی و مهم با مشکل روبه‌رو شویم، دولت باید به جای این مداخله‌های غیرلازم، نقش نظارت، مراقبت و هدایت را مدنظر خود قرار دهد.

۲- تخریب فضای کسب و کار عامل دوم در افت اقتصاد و معیشت است، پیچ وخم‌های عجیب و غریب دستگاه‌های مختلف و گوناگون دولتی باعث تخریب و تهدید این فضا می‌شود که مسؤلان امر باید نسبت به آن دقت داشته باشند.

۳- وابستگی اقتصاد کشور به نفت اشکال سوم است، نفت را بدون هیچ ارزش افزوده به دیگران می فروشیم و خرج آن را صرف امور جاری می‌کنیم، این باعث می‌شود که منفعت زودگذر پشیمان کننده داشته باشیم.

۴- شرطی شدن اقتصاد و معیشت کشور به تصمیمات دشمن دیگر مشکل کشور ما در حوزه اقتصاد است، نباید اقتصاد و معیشت را مردم را به این وابسته کنیم که آمریکا یا هر دشمن دیگری برای ما چه خوابی دیده است، خیلی از اقدامات و کارها به این دلیل بر زمین مانده است که ببینیم دیگران برای ما چه تصمیمی می‌گیرند.

۵- مشکل پنجم وجود عوامل مخرب اقتصاد از جمله قاچاق، احتکار، دلالی‌های مضر و… در کشور است که مسؤولان مربوطه باید با جدیت و تمام توان با این مسئله برخورد کنند.

اگر این پنج عامل از سر راه برداشته شود قطعا با همت جهادی مسؤولان شاهد ارتقا و شکوفایی اقتصاد کشور خواهیم شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان