کد خبر : 2696
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴
-

عرفه؛ روز بارش رحمت و مغفرت الهی/اعمال این روز

عرفه؛ روز بارش رحمت و مغفرت الهی/اعمال این روز

به گزارش بوشهر‌نیوز، عرفه ارتباطی آسان و مناسب با شکستن قفس آهنین برای طی کردن مسیر عاشقی و رسیدن به معبود و مراد حقیقی است. روز عرفه نیز مى‌تواند روز پیروزى انسان بر طاغوت نفس و نقطه درخشانى درتاریخ زندگى هر فردى باشد. روز عرفه روز تحول درونى و انقلاب معنوى با آن همه مزایا

به گزارش بوشهر‌نیوز، عرفه ارتباطی آسان و مناسب با شکستن قفس آهنین برای طی کردن مسیر عاشقی و رسیدن به معبود و مراد حقیقی است.

روز عرفه نیز مى‌تواند روز پیروزى انسان بر طاغوت نفس و نقطه درخشانى درتاریخ زندگى هر فردى باشد. روز عرفه روز تحول درونى و انقلاب معنوى با آن همه مزایا و ویژگى‌هاى ارزشمند براى هر مسلمان بیدار و آگاه است.

روز عرفه از مصادیق بارز «ایام‌الله» است که در آن روز زمینه‌ها و مقدمات بیشترى براى رهیابى انسان به سوى کمال و سعادت وجود دارد. آمرزش گناهان، قبولى طاعات، آشنایى بیشتر با معارف اسلامی، تفکر و تامل در گذشته و آینده، برآورده شدن حاجات و توجه ویژه خداوند متعال به بندگان از جمله آنهاست.

وجه نامگذاری روز عرفه

در رابطه با وجه نامگذاری روز عرفه مطالب مختلف و متنوعی عنوان شده است که برخی عبارتند از: آدم و حوا همدیگر را در این ناحیه شناختند، اعمال حج به آدم یا ابراهیم(ع) در صحراى عرفه شناسانده شد و حاجیان همدیگر را در این ناحیه بیشتر مى‌شناسند.

ابن عباس در مورد نامگذاری روز عرفه می گوید: وقتى حضرت ابراهیم(ع) در خواب دید که پسرش اسماعیل را در راه خدا قربانى مى‌کند تمام آن روز در اندیشه بود که آیا این خواب از جانب خداست یا نه؟
تا اینکه دوباره در شب دوم خواب را دید چون صبح شد مطمئن گردید که این دستور از سوى خداست و آن روز عرفه بود.

اهمیت روز عرفه

پیامبر اکرم(ص) در احادیثی در مورد روز عرفه می فرمایند: خداوند در هیچ روزی به اندازه روز عرفه، بندگان را از آتش دوزخ نمی‌رهاند، برخی از گناهان جز در عرفات بخشوده نمی شوند، گناهکارترین فرد در عرفات کسی است که از آن جا باز گردد در حالی که گمان می برد آمرزیده نخواهد شد.

روز عرفه روزی است که خدای متعال به بهانه آن به دنبال این است که بندگان خود را بیامرزد و از این پلیدی‌ها و تاریکی‌ها به سمت روشنایی و سعادت نجات دهد.

اعمال روز عرفه

انجام غسل

زیارت امام حسین(ع): زیارت ایشان در این روز طبق روایت از هزار حج، هزار عمره و هزار جهاد بالاتر است.

خواندن دو رکعت نماز در زیر آسمان پس از نماز عصر و اعتراف به گناهان خود

روزه گرفتن: در صورتی که سبب ضعف و مانع از خواندن دعا نشود.

خواندن دعای عرفه

عرفه فرصت ویژه و طلایی است که باید از آن به نحو احسن و مطلوب استفاده شود، در روایت آمده است افرادی که در ماه رمضان موفق به آمرزش نشده‌اند، روز عرفه روز جبران آنهاست.

پس خوب است عنوان کنیم که عرفه روز ارتباط با خداوند متعال است، گناهان ما میان خدا و ما حائلی ایجاد کرده‌اند که عرفه این حائل را زائل می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان