کد خبر : 2994
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۵
-

چه کسی پاسخگوی زیان مردم است؟؛

شلختگی در اجرای پروژه آبفای بوشهر

شلختگی در اجرای پروژه آبفای بوشهر
بوشهرنیوز: اگرچه همه شهروندان بوشهری ترمیم و بهسازی شبکه های آبرسانی درون شهری بوشهر را اقدامی ضروری دانسته و آن را راهی برای بهبود وضعیت آب شرب شهر می دانند اما طولانی شدن پروژه در کنارِ شلختگی و رعایت نشدن استانداردهای لازم و متاسفانه بروز برخی اتفاقات و حوادث احتمالی باعث شده تا به جای رضایت شاهد نارضایتی مردم باشیم.؛

به گزارش بوشهرنیوز؛ مدتی است شرکت آبفای بوشهر با تکه و پاره کردن آسفالت های سطح شهر درصدد نوسازی شبکه های آب شهری بوده که این موضوع مشکلات متعددی برای شهروندان بوشهری به وجود آورده است.

 

تخریب آسفالت و چند تکه شدن آن ها موجب شده تا خطرات بالقوه ای شهروندان به ویژه رانندگان را تهدید کند.

 

در حال حاضر برخی نقاط شهر بوشهر که برای ترمیم و نوسازی شبکه های آب تخریب شده بود به حالت خاکی به حال خود رها شده اند و در برخی نقاط نیز شاهد ایجاد گودال های نسبتا عمیقی هستیم که ظاهرا فعلا تلاشی برای ترمیم آن ها مشاهده نمی شود.

 

همچنین در بخشی از شهر بوشهر هم شاهد آسفالت های غیراستاندارد و چند پله کردن خیابان ها هستیم که ظاهرا مخاطراتش از بخش های خاکی نیز بیشتر است زیرا خودروها و موتورسیکلت ها با سرعت از روی آن ها عبور کرده و به دلیل غیراستاندارد بودن این آسفالت ها چندین بار شاهد لیزخوردن و انحراف این خودروها از مسیر اصلی بوده ایم.

 

این که طرح نوسازی شبکه های آب شرب بوشهر بسیار ضروری بوده و باید از مسئولین به دلیل اجرای آن قدردانی کرد جای بحث نیست اما سئوالی که باقیست اینکه چرا مسئولین استان بوشهر در اجرای پروژه ها طوری عمل می کنند که به جای شیرینی و حلاوت آن، کامِ شهروندان تلخ شود.

 

به عبارتی اگرچه همه شهروندان بوشهری ترمیم و بهسازی شبکه های آبرسانی درون شهری بوشهر را اقدامی ضروری دانسته و آن را راهی برای بهبود وضعیت آب شرب شهر می دانند اما طولانی شدن پروژه در کنارِ شلختگی و رعایت نشدن استانداردهای لازم و متاسفانه بروز برخی اتفاقات و حوادث احتمالی باعث شده تا به جای رضایت شاهد نارضایتی مردم باشیم.

 

براستی اگر اتفاق ناگواری برای رانندگان خودروها به ویژه موتورسیکلت ها یا عابرین پیاده به جهت انحراف خودروهای عبوری پیش بیاید کدام یک از مسئولین پاسخگو خواهند بود؟

 

متاسفانه این روزها بوشهر خیابان درست و استاندارد ندارد و اکثر خیابان های سطح شهر یا حفاری شدند، یا دارای ترمیم نامناسب و غیراستاندارد هستند و یا سرعت گیرهای نامناسب در آن ها نصب شده اند به طوری که هر روز رانندگان را به دردسر انداخته و باعث بروز هزینه های اضافی برای آنان می شوند.

 

به گفته اکثر رانندگان بوشهری تمامی خودروهای سطح شهر به دلیل وجود آسفالت های غیراستاندارد دارای ایرادات اساسی از جلوبندی گرفته تا دیگر زیان ها شده اند و کسی هم در این بین پاسخگوی مردم نیست.

 

از ترکیدگی لاستیک برخی خودروها به دلیل برخورد با تیزی بعضی آسفالت های تازه ترمیم شده گرفته تا ایرادات اساسی در جلوبندی و ده ها مشکل دیگر از جمله زیان هایی است که این روزها پیمانکاران شرکت آبفا بر شهروندان بوشهری تحمیل کردند و متاسفانه هیچ نظارتی هم بر آنان توسط مسئولین صورت نمی گیرد.

 

مشخص نیست چه زمانی و چند خانواده بوشهری باید داغدار شوند تا مسئولین به فکر چاره بیفتند و خیابان های چند تکه شده شهر را به درستی و استاندارد ترمیم کنند.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان