کد خبر : 3005
تاریخ انتشار : جمعه ۲۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۲
-

در نمازجمعه صورت گرفت؛

انتقاد امام جمعه دیر از تصمیم جدید وزارت نفت

انتقاد امام جمعه دیر از تصمیم جدید وزارت نفت
بوشهرنیوز: امام جمعه دیر با انتقاد از حذف نام شهرستان دیر از مصوبه جدید شمول مسؤولیت‌های اجتماعی وزارت نفت گفت: وزیر نفت و مشاور اجتماعی ایشان در مصوبه اخیر خود تجدید نظر کنند. ؛

به گزارش بوشهرنیوز؛ حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی در خطبه‌های نمازجمعه بندر دیر با بیان اینکه حذف نام “دیر” از شمول مسؤولیت‌های اجتماعی وزارت نفت موجب دغدغه و نگرانی و اعتراض مردم شهرستان بویژه نخبگان شده است، اظهار داشت: طبق نظام نامه ۹ ماده‌ای اخیر وزارت نفت، شهرستان‌های عسلویه، جم و کنگان می‌توانند از خدمات نفت بهره‌مند شوند اما اسمی از شهرستان دیر نیست.

 

امام جمعه دیر خواستار تجدید نظر وزارت نفت در مصوبه اخیر خود شد و افزود: بنده با توجه به ذهنیتی که از مواضع وزیر نفت و مشاور اجتماعی ایشان داشتم از رویکرد اخیر خیلی متعجب شدم که امیدواریم  اشتباهی صورت گرفته و فقط نام دیر از قلم افتاده باشد.

 

وی  ادامه داد: عدالت اجتماعی یکی از خواسته‌های مردم در جریان انقلاب اسلامی بود و یکی از عوامل ماندگاری انقلاب و نظام اسلامی هم مقابله با تبعیض‌ها و تحقق عدالت اجتماعی است.

 

حسینی با بیان اینکه شهرستان دیر بخاطر هم‌جواری با تاسیسات عظیم عسلویه دچار آسیب‌های فراوانی شده اما کمترین بهره را برده است، عنوان کرد: خود وزیر نفت چند نوبت در سخنانشان نام دیر هم بردند و رئیس جمهور هم در آخرین سفر به استان ما باز هم گفتند باید به این شهرستان‌ها از جمله دیر خدمات داده شود.

 

وی تأکید کرد: من در این خطبه حمل بر صحت می‌کنم و می گویم نام “دیر” از قلم افتاده و فعلا خیلی تند نمی‌رویم و آرزو می‌کنیم دکتر طالبیان این مصوبه را اصلاح کنند و شهرستان دیر ما را هم همچون عسلویه، جم و کنگان تحت شمول مسؤولیت‌های اجتماعی نفت قرار بدهند.

 

خطیب جمعه دیر با تأکید بر اینکه اگر شهرستان‌های همجوار ما از حق آلایندگی برخوردارند باید این حق به ما هم برسد، افزود: اگر دریا آلوده شد چیزی نیست که بگوییم این قسمتش آلوده است اما قسمت دیر آلوده نمی‌شود، مگر اینکه آقایان نفتی عصای حضرت موسی در اختیار داشته باشند و معجزه می‌کنند.

 

وی یادآور شد: نماینده استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری نیز پیگیر این مسئله هستند و امیدواریم این نگرانی ما هرچه زودتر برطرف شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان