کد خبر : 3017
تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۷
-

چرا ؛

هراس نمایندگان از شفافیت آرای خود

هراس نمایندگان از شفافیت آرای خود
بوشهرنیوز: نمایندگان موظف هستند که موکلان خود را آگاه از جزئیات کنند چرا که آنها نمایندگی ملت را یدک می‌کشند در این صورت است که مجلس در رأس امور قرار می‌گیرد.؛

به گزارش بوشهر‌نیوز، مدت‌ها است که اکثر نخبگان و جوانان مسئله طرح شفافیت آراء را از نمایندگان مجلس خواستار هستند و این را مطالبه می‌کنند.

اما در دو مورد، نمایندگان ملت با دو فوریتی این طرح مخالفت کردند و خود را موظف به گوش دادن به درخواست‌های ملت نکردند.

این اقدام به این معنا است که نمایندگان ملت حاضر نیستند در مقابل چشمان ملت و مردم به صورت شفاف نظر و رای داد و مایل هستند به مانند سابق مخفیانه رای خود را به این قانون و آن قانون دهند.

نمایندگان به عنوان وکیل و مردم به عنوان موکل به حساب می‌آیند، وکیلان بدون موکلان خود هیچ نقش و معنایی ندارند و بلکه بی اعراب هستند.

این عدم رای آوری طرح شفافیت به این معنا است که موکلان غریبه و نامحرم و نامطمئن هستند و وکیلان به دنبال قایم باشک خود نیز قدم بردارند و مسائل مهم و اساسی کشور را از مردم مخفی نگه دارند.

مردم به عنوان ولی‌نعمت کشور حق دارند که بدانند نماینده آنها چه اقداماتی را در مجلس انجام می‌دهد، در برابر قوانین مختلف و طرح‌های رنگین چه نظری دارد و به چه کسی رای می‌دهد.

نمایندگان باید پاسخ دهند که چرا به دنبال مخفی‌کاری هستند، اگر کار و آراء آنها صحیح و درست و بر اساس شرع و اخلاق و قانون و مصلحت است، پس چرا حاضر به شفاف بودن آن نیستند و مایل هستند آن را مخفی نگه دارند.

فردی از شفافیت هراس و ترس دارد که در اقدامات و آراء او مشکلات و سوء استفاده‌هایی باشد، این عدم شفافیت به معنای ترس و فرار رو به جلو است.

نمایندگان موظف هستند که موکلان خود را آگاه از جزئیات کنند چرا که آنها نمایندگی ملت را یدک می‌کشند در این صورت است که مجلس در رأس امور قرار می‌گیرد.

امروزه دیگر مخفی‌کاری و پنهان‌کاری فایده ندارد، مردم به دنبال حقیقت هستند و کسانی که به دنبال پنهان‌کاری هستند یا اینکه از شناخت حقیقت جلوگیری می‌کنند، از چشم مردم می‌افتند.

انتهای پیام/

برچسب ها : ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان