کد خبر : 3760
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷
-

شرطی نکردن اقتصاد و استفاده از توان داخلی؛ راهِ برون رفت از مشکلات

شرطی نکردن اقتصاد و استفاده از توان داخلی؛ راهِ برون رفت از مشکلات
بوشهرنیوز: اگر ما به توان داخلی تکیه کردیم، در این صورت تحریم‌ها هم دیگر هیچ اثری بر کشور نخواهد داشت و به تعبیر رهبر معظم انقلاب عامل تحریم کننده نیز دست از تحریم خواهد برد.؛

بوشهرنیوز- ما در کشور با مشکلات زیاد و عدیده‌ای به ویژه در امر اقتصاد مواجه هستیم و متاسفانه در سال‌های اخیر این مشکلات به دلایل مختلفی حل و رفع نشده است.

 

البته باید گفت که ما در کشور به تعبیر رهبر معظم انقلاب بن‌بست نداریم، اما اگر مسئولان به آن چیزی که باید عمل کنند واقعا جهادی اقدام به خرج می‌دادند، قطعا تمام این چالش‌ها حل و رفع می‌شد.

 

یکی از بدترین اشکالات و علل این عدم تحرک در کشور و حل و رفع مشکلات و معضلات، شرطی کردن اقتصاد است که متاسفانه این نوع تفکر در سال‌های اخیر به اوج خود رسیده است.

 

متاسفانه اقتصاد ما در این چند سال اخیر شرطی شده است به این معنا که ببینیم دیگران برای ما چه تصمیمی می‌گیرند و یا اینکه شش ماه منتظر باشیم تا ببینیم سرنوشت مذاکرات به کجا می‌رسد و اینکه نتیجه برجام چه می‌شود.

 

اکنون نیز برخی از افراد سعی می‌کنند که دوباره اقتصاد را شرطی کنند، گرچه دیر شده است اما باید این نوع تفکر رها شود و کارگزاران و مدیران اجرایی، کاری را که باید انجام بدهند، انجام دهند و کاری که خط قرمز نیست، دنبال کنند اما اقتصاد خود را به آن متوقف نکنند.

 

نباید افکار عمومی به این مسائل متوجه شود و آنها را نیز شرطی کرد که با بد عهدی این و آن تمام آرزوها تبدیل به حسرت و ناامیدی شود.

 

کشور ما از نعمت‌های الهی و استعداد‌ها و توانایی‌های بی‌نظیر سرشار است اما غافل بودن از آن کار مسئولان شده است و متاسفانه هیچگاه به آن آنگونه که باید و شاید توجه نمی‌شود.

 

تکیه به توان داخلی و استفاده از ظرفیت‌های درون، تنها راه برون‌رفت از این مشکلات و چالش‌ها است.

 

امروز وظیفه اصلی و مهم مسئولان و کارگزاران این است که به توان داخلی اهمیت زیادی قائل شوند و با استفاده از ظرفیت و استعداد‌های درون اقتصاد کشور را پویا کنند.

 

اگر ما به توان داخلی تکیه کردیم، در این صورت تحریم‌ها هم دیگر هیچ اثری بر کشور نخواهد داشت و به تعبیر رهبر معظم انقلاب عامل تحریم کننده نیز دست از تحریم خواهد برد.

 

ما نباید سیاست تکیه به داخل را باز عوض کنیم. بعضی منتظرند که راه، آن طرف باز بشود، باز سر ماشین را کج کنند به آن سمت؛ این غلط است.

 

در این صورت است که ایران دست برتر در جنگ اقتصادی را خواهد داشت و دشمن نیز متضرر خواهد شد، فقط کافی است مسؤولان حال حاضر سیاست نگاه به بیرون را با اعتماد و تکیه به داخل عوض کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان