کد خبر : 3944
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۹
-

همزمان با 16 آذر، روز دانشجو روی داد؛

استقبال گسترده از رییسی و جای خالی روحانی در دانشگاه

استقبال گسترده از رییسی و جای خالی روحانی در دانشگاه
بوشهرنیوز: باید دید علت عدم حضور ریاست جمهوری در جمع دانشجویان با توجه به وضعیت کنونی کشور چیست، آیا عدم حضور او به دلیل مشغله‌های کاری است و چه کاری مهمتر از پاسخ به دانشجویان و اقناع آنها!؛

بوشهرنیوز- روز گذشته به مناسب روز دانشجو در دانشگاه‌های سراسر کشور مراسمات فراوانی تحت عنوان این مناسبت برگزار شد.

 

چهره‌های فراوان سیاسی با حضور در دانشگاه‌ها و در جمع فرهیختگان علم به مسائل مختلف اشاره و سخنرانی کردند و دانشجویان نیز بدون واهمه و رودرو با مسئولان نظام انتقادات و تذکرات و پیشنهادات خود را گفتند.

 

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه به همین مناسبت در جمع دانشجویان دانشگاه تهران حضور یافت.

 

این دیدار دانشجویی که در سالن شهید چمران دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار شد با استقبال پرشور دانشجویان با سلایق مختلف سیاسی مختلف همراه بود.

 

در ابتدای این دیدار تعدادی از نمایندگان دانشجویان مطالبات و دغدغه های دانشجویی و مردمی خود را با رئیس دستگاه قضا در میان گذاشتند.

 

در همین رابطه نمایندگان تشکل های مختلف دانشجویی خواسته ها و سئوالات خود را پیرامون موضوعات مختلف از جمله تخلفات دولت، برخی از پرونده های قضایی، نحوه تصویب طرح اصلاح قیمت سوخت را در میان گذاشتند.

 

رئیسی هم خیلی آرام و شفاف به سوالات و ابهامات و انتقادات منصفانه دانشجویان پاسخ داد به صورتی که پس از بیان هر حرف از سوی رئیس دستگاه قضا، دانشجویان با سوت و کف او را همراهی می‌کردند.

 

علاوه بر رئیسی تعداد زیادی از مسئولان نیز حضور داشتند اما نکته‌ای که در این میان بسیار قابل توجه و تامل است، عدم حضور گسترده دولتمردان به ویژه رئیس جمهور در جمع دانشجویان بود.

 

پیش از آن گفته شده بود که رئیس جمهور در جمع دانشجویان حضور پیدا می‌کند اما این امر محقق نشد و حسن روحانی در روز منتسب به دانشجو، ترجیح داد که دعوت دانشجویان را نادیده بگیرد و در هیچ دانشگاهی حضور پیدا نکند.

 

با توجه به اقدامات اخیر به ویژه در امر افزایش بنزین و اتفاقات پیش آمده بسیاری از مردم به ویژه دانشجویان که قشر بیدار و آگاه جامعه هستند، ابهاماتی در ذهن‌شان پدید آمده بود که روحانی باید این فرصت را غنیمت می‌شمرد و صادقانه و رو در رو با دانشجویان و مردم به صحبت می‌نشست.

 

اما روحانی علی رغم تعاریف سنگین و فراوان او از دانشجویان در جمع آنها حضور پیدا نکرد که این اقدام باعث ناراحتی قشر دانشجو نیز شد.

 

باید دید علت عدم حضور ریاست جمهوری در جمع دانشجویان با توجه به وضعیت کنونی کشور چیست، آیا عدم حضور او به دلیل مشغله‌های کاری است و چه کاری مهمتر از پاسخ به دانشجویان و اقناع آنها! یا اینکه این عدم حضور به معنای فرار رو به جلو است به این معنا که چون حرفی نداریم و برای انتقادات به حق پاسخ مناسبی برای ارائه دادن وجود ندارد، پس حضور پیدا نمی‌کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان