کد خبر : 4007
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶
-

هشدار؛

ائتلاف اصولگرایان استان بوشهر ،ظرفیت جوانان انقلابی را نسوزانید

ائتلاف اصولگرایان استان بوشهر ،ظرفیت جوانان انقلابی را نسوزانید
بوشهرنیوز:برخی از اصولگرایان در استان بوشهر دست به ائتلافی زده و اجمالا به لیست نهایی خود رسیده اند ، اما نامی برآمده از این لیست از مشکلاتی برخودار می باشد که ما در این نوشته به آن می‌پردازیم؛

به گزارش بوشهرنیوز؛ در آستانه انتخابات حساس، پرشور و پر اهمیت یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی هستیم. انتخاباتی که با توجه به وضعیت فعلی کشور از لحاظ معیشتی و ضعف‌های فراوان مجلس دهم، از اهمیت خاصی برخودار است.

گروه‌ها و جریان‌های سیاسی مختلف به مانند همیشه به دنبال ائتلاف و ارائه لیست‌های انتخاباتی هستند و قاعدتاً استان بوشهر نیز از این قاعده مستثنی نیست.

برخی از اصولگرایان در استان بوشهر دست به ائتلافی زده و اجمالا به لیست نهایی خود رسیده اند ، اما نامی برآمده از این لیست از مشکلاتی برخودار می باشد که ما در این نوشته به آن می‌پردازیم.

شنیده می شود ، این ائتلاف سیاسی برای شهرستان دشتستان پس از بررسی‌های فراوانی به شخصی به نام آقای رضایی رضایت داده است که این تصمیم به دلایل بسیار و قانع‌کننده ای ، اشتباه است و نتایج بدی را به دنبال خواهد داشت.

این فرد بزرگوار که از جوانان انقلابی می باشد در حوزه رسانه ، تخصصی در سطح بین الملل دارد و سالیان متمادی ساکن تهران بوده است و آنگونه که باید و شاید از وضعیت، ظرفیت‌ها و مشکلات استان بوشهر و شهرستان دشتستان مطلع نیست.

 

اشکال اول

نخستین اشکالی که می‌توان به این تصمیم گرفت این است که این جوان انقلابی به این دلیل که برای مردم دشتستان نام‌آشنا نیست و در جمع سیاسی، مذهبی، اجتماعی و … آنها نبوده و از مشکلات این شهرستان به صورت ملموس خبردار نبوده، با پایین‌ترین میزان رأی ممکن از سوی مردم مواجه خواهد شد.

اجماع سیاسیون و عقلا، طوایف و مردم دشتستان و افرادی که سال‌ها است در امر انتخابات مشغول فعالیت هستند، هیچگاه این فرد را به عنوان گزینه نهایی خود قبول نخواهند کرد و به همین دلیل قطعا رأی نخواهد آورد.

این امر باعث می‌شود که به این جبهه انقلابی و اصولگرایی خدشه‌های فراوان و غیرقابل جبرانی وارد شود که قطعا اثرات این مسئله در عرصه‌های آینده به صورت گسترده به نمایش درخواهد آمد.

اشکال دوم

مشکل دومی که به دلیل این تصمیم بد برای این ائتلاف سیاسی پدید می‌آید، عدم اقبال و اعتماد مردم به آنها است، مردم به دلیل این انتخاب و تصمیمات بد یا سفارشی ، دیگر به این ائتلاف و افراد آن اعتماد کامل و لازم را نخواهند داشت.

عدم اقبال مردم به منزله زوال و به حاشیه رفتن این ائلاف سیاسی خواهد بود، بر همین اساس هر چه سریعتر باید این تصمیم پرخطا جبران شود تا این جریان سیاسی از نعمت اعتماد مردم محروم نشود.

اشکال سوم

این تصمیم نشان‌دهنده این است که تصمیم گیران این ائتلاف و لیست انتخاباتی با مردم دشتستان مانوس و ارتباط ندارند.

این عدم ارتباط داشتن با مردم در مقاطع دیگر نیز اثر خود را خواهد گذاشت و مردم دیگر نظر و نگاه خوبی به این جریان و ائتلاف سیاسی نخواهند داشت چرا که مردم به دنبال افرادی هستند که با آنها مرتبط و از نزدیک از وضعیت و مشکلات آنها خبردار باشند.

اشکال چهارم

این جوان که از فعالان انقلابی و متخصصان در امور رسانه به حساب می‌آید، به این دلیل که رأی آوری او در حوزه دشتستان به دلایل مختلف امکان‌پذیر نیست و با این حال وارد انتخابات شود، قطعا در آینده سیاسی و اجتماعی او تأثیرات سوء و منفی خواهد گذاشت و سیاست دانان و ماثرین در این امر این حرکت اشتباه_عمدی را از وی نمی پذیرند و چنانچه جایگاهی در میان عده ای از سیاسیون مرکز نشین داشته باشد این جایگاه دچار خسارت و آسیب جدی می شود.

این جوان انقلابی به دلیل عدم رأی آوری-دانسته ، تبدیل به مهره سوخته خواهد شد و به دلیل این نوع تصمیم گیری شتاب زده و غیراصولی، دیگر در میادین و عرصه‌های مختلف قادر نخواهد بود که حضور پیدا کند و یا مورد مشورت قرار بگیرد و اثرگذار باشد.

اشکال پنجم

این انتخاب اشتباه و بدون محاسبه و غیر اصولی ، اثر سوء دیگری را نیز به دنبال خواهد داشت، امری که به مراتب از دیگر مشکلات ناپسندتر است.

براساس این تصمیم بد، انگیزه جوانان باظرفیت، کارآمد، فعال، متخصص، انقلابی و جهادی که سالیانی در شهرستان دشتستان حضور فعال و شناخته شده ای داشته اند نابود و کور خواهد شد.

این جوانان که روستا به روستای این شهرستان را رفته‌اند و طعم فقر و مشکلات این حوزه را چشیده‌اند و از جفاهایی صورت گرفته به این مردم به خوبی مطلع هستند، با این تصمیمات غلط و اشتباه دیگر حاضر نیستند در امر اجتماعی و سیاسی وارد میدان شوند.چون در اذهان مردم ، این جوانان را همچون آقای رضایی متصور نموده و این حرکت اشتباه وی را به پای دیگر جوانان خواهد گذاشت و از این ظرفیت عظیم جوانی به دلایل گفته شده غافل می شوند و برای همیشه از این قشر یعنی جوانان عبور خواهند کرد.

 

اشکال ششم

هم ائتلاف و هم آقای رضایی بزرگوار ، به هر دلیلی خیال می کنند با حضور در لیست ائتلاف کشوری و استانی و مورد حمایت واقع شدن از عده ای اصولگرا و انقلابی در مرکز کشور یا استان و هر شخص و … مورد احترامی می توانند برنده ی نهایی انتخابات در شهرستان دشتستان شوند . یعنی با نگاه انتخاباتی کلان شهرها که مردم به لیست رای می دهند، برای شهرستان دشتستان نیز بر همان اساس نسخه پیچیده اند که باید گفت یا غافل از این تفاوت ذایقه ها و روش های مرسوم کلانشهرها و شهرستان ها می باشند یا هدفی دیگر دارند که در هر صورت باعث سوزاندن ظرفیت عظیم جوانان انقلابی و فعال در عرصه های مختلف شهرستان دشتستان می شوند.

اشکال هفتم

بر فرض محال به دلایل و اشکال مختلف ، دیگر رقبای انقلابی و اصولگرایی وی که سالیانی در شهرستان به این نام  فعالیت داشته اند_اختیاری / اجباری_ از صحنه انتخابات خارج شوند آیا طرفداران آنان ، این تحکم را می پذیرند و تسلیم این تصمیم گیری ها می شوند و به حمایت از آقای رضایی برمی خیزند ؟

قطعا چنین اتفاقی صورت نمی گیرد و البته اتفاقی عکس این انتظار رخ می دهد و آن این است که هواداران وطرفداران دیگر رقبای اصولگرایی و انقلابی به دلیل تحکمی که وجود داشته است و روحیه آزادگی که در وجودشان می باشد آرای خود را به گزینه ی مخالف آقای رضایی می دهند، پس با محاسبه دقیق و اصولی نباید به این اتفاق دلخوش بود. بلکه باید کاملا از نتیجه این اتفاق آگاه بود و عمل کرد.

 

توصیه‌ها و تذکرات

بر اساس دلایل منطقی و اصولی فوق، به آقای رضایی که فردی جوان و انقلابی است صادقانه و بدون غرض و منفعت سیاسی توصیه می‌شود که فرصت طلایی خود و دیگر جوانان انقلابی فعال در شهرستان را نسوزاند و در همان جایگاهی که قرار دارد با قوت به کار خود ادامه دهد.

وی می‌تواند در همان جایگاه خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم خدمت کند و برای مردم دشتستان منشاء خیر و برکت باشد.

همچنین این جریان سیاسی باید اشتباه و خطای خود را جبران کند و در انتخابات و ارائه لیست‌های خود نهایت دقت را داشته باشد و تمام هم و غم خود را برای سربلندی نظام و افرادی قرار دهد که می‌توانند با رای آوری ، بیشترین خیر و برکت را برای مردم به ارمغان آورند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان