کد خبر : 4351
تاریخ انتشار : سه شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴
-

اقدام سخیف و رادیکال در عصر علم و استدلال

اقدام سخیف و رادیکال در عصر علم و استدلال
بوشهرنیوز: اقدام سخیف آتش زدن کتاب علمی مهم رشته پزشکی و انتشار آن خطایی بزرگ است که ساحت علم و عقل و منطق را خدشه دار می‌کند اگر این اقدام توسط فردی که ملبس به ردای روحانیت است صورت گیرد که خطایی مضاعف است.؛

بوشهرنیوز- مکتب حوزه مفتخر است که دنباله دهنده امام صادق(ع) است امامی که بیش از هر چیز به علم و دانش و دلیل و مباحثه معروف هستند.

 

بزرگان دین همواره سعی داشتند همانند ائمه اطهار در رد مطالب غیرواقعی از درب استدلال و منطق و مباحثه و علم وارد شوند چرا که «نحن ابناء الدلیل» هستیم.

 

هر کسی با دین حرفی داشته باشد می‌تواند بزند و دین هم با همان سعه‌صدر توصیه شده و با سلاح علم و منطق و تدبر و درایت وارد کارزار می‌شود، اما دین برای رد مخالفین خود هرگز به روش مخالفان خود رفتار نمی‌کند.

 

ما از امیرالمومنین(ع) بطلان یهود را نه فقط در خیبر، بلکه در میدان علم و احتجاج آموخته‌ایم، ما از علی بن موسی الرضا(ع) که با مناظراتشان تاریخ علم را متحول ساخت، آموخته‌ایم، ما از امام حسن مجتبی(ع)، امام باقر(ع) و امام صادق(ع) که با جنگ نرم دشمنان خود را مغلوب کرده‌اند، آموخته‌ایم که زبان اسلام منطق و دلیل و استدلال است.

 

ما از امامین انقلاب فهمیدیم که راه صدور انقلاب، منطق و دلیل و استدلال است و با این روش امروز هزاران هزار نفر در اقصی نقاط عالم شیفته انقلاب خمینی ما شده‌اند.

 

اقدام سخیف آتش زدن کتاب علمی مهم رشته پزشکی و انتشار آن خطایی بزرگ است که ساحت علم و عقل و منطق را خدشه دار می‌کند اگر این اقدام توسط فردی که ملبس به ردای روحانیت است صورت گیرد که خطایی مضاعف است.

 

بر هر پژوهشگر و مدعی علمی لازم است اگر حرفی متقن و چارچوب‌مند دارد در مجاری پیش‌بینی شده پیگیری کند وگرنه اقدامات مذبوحانه‌ای از جنس آنچه انجام شده است حتما نتیجه‌ای جز انشقاق و دو‌دستگی، وهن روحانیت و آب به آسیاب دشمن ریختن ندارد.

 

متاسفانه ترک برگزاری جلسات مناظره و جدال احسن، برخی را به شیوه‌هایی ناپسند کشانده که حتما محکوم است، شیوه‌هایی که بیشتر شبیه به مغولان وحشی است.

 

در این بین جالب است برخی دایه‌های مهربانتر از مادر مانند بی‌بی‌سی فارسی، که در مقابل هیچ کتابسوزی حتی کتابهای مقدس نظیر قرآن، هیچ واکنشی نداشتند، حالا در برابر سوزاندن کتاب پزشکی، با نیت دامن زدن به شکافهای اجتماعی تمام قد وارد ماجرا شده‌اند.

 

حال همه باید بدانند این اقدام، اقدام حوزه نیست این اقدام فردی است که به دور از منویات حوزه به این عمل سخیف دست زده است.

 

قطعا در نزد اسلام، قرآن و اهل‌بیت(ع) این عمل مردود است و ما نیز به تبع از آل الله این اقدام مذبوحانه، رادیکال و خارج از علم و دلیل و منطق را محکوم می‌کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان