کد خبر : 5080
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۹
-

با نگاهی به سخنان امروز رییس جمهور؛

سفید اعلام کردن استان بوشهر می تواند فاجعه بار باشد

سفید اعلام کردن استان بوشهر می تواند فاجعه بار باشد
بوشهرنیوز: چگونه ممکن است که دکتر کشمیری به عنوان نماینده عالی وزارت بهداشت و دبیر ستاد مقابله با کرونای استان بوشهر با انتشار ویدئویی با حالتی بغض آلود عاجزانه از مردم تقاضا کند برای قطع زنجیره ویروس کرونا از منازل خود خارج نشوند اما رییس جمهور کشور طوری وانمود کند که انگار هیج اتفاقی در استان بوشهر نیفتاده و همه چیز گل و بلبل است؟؛

بوشهرنیوز- امروز رییس جمهور کشورمان در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا، وضعیت استان های بوشهر و هرمزگان را سفید اعلام کرد و این در حالیست که به گفته کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت، نه تنها در ایران، بلکه در هیچ جای جهان هم نمی‌شود چنین چیزی را در حال حاضر اعلام کرد.

 

مشخص نیست روحانی بر اساس چه معیارهایی استان بوشهر را سفید اعلام کرده است زیرا همین امروز رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار کرد که آمار بیماران کرونایی استان به ۱۲۵ نفر و تعداد فوت شدگان به هشت نفر افزایش یافته است.

 

روحانی البته در جلسه امروز چند موضوع بسیار مهم دیگر هم عنوان کرد که برای استان بوشهر می تواند پیامدهای ناگواری به همراه داشته باشد.

 

رییس جمهور در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت که از اوایل اردیبهشت ممنوعیت های بین استانی برداشته شده و مردم می توانند به راحتی بین استان های مختلف تردد کنند و این موضوع می تواند برای بوشهر فاجعه بار باشد زیرا این سخنان موجب سفر تعداد زیادی از مردم به استان های جنوبی به ویژه بوشهر خواهد شد.

 

قبل از نوروز ۹۹ بود که برخی هموطنانمان به دلیل سفید بودن بوشهر و همچنین گرمای استان و به تصور این که ویروس کرونا در هوای گرم فعالیت چندانی ندارد به این استان سفر کرده بودند که اگر با همکاری و ممانعت جوانان خودجوش و حمایت های مسئولین منطقه ای مواجه نمی شد مشخص نبود امروز آمار کشته های ناشی از کرونا در استانمان به چند نفر می رسید؟

 

اکنون تعطیلات پایان یافته است و ظاهرا دولت درنظر دارد تا پایان فروردین آرام آرام فعالیت ها در کشور را از سر بگیرد.

 

استان بوشهر، استانی استراتژیک است و در آن بزرگ ترین نیروگاه اتمی منطقه به همراه انواع و اقسام پالایشگاه ها و شرکت های نفتی از شمال گرفته تا جنوب آن قراردارد. فرودگاه های بوشهر و عسلویه همه روزه بسیاری از هموطنان به ویژه کارشناسان و کارکنان نفت و گاز را به استان منتقل می کنند.

 

وجود پایگاه های هوایی و دریایی و تعداد بالای نیروهای غیربومی مستقر در این پایگاه ها در کنار استقرار چندین دانشگاه مهم با دانشجویان غیربومی همه و همه می توانند به عنوان مخاطراتی بالقوه برای انتشار ویروس کرونا شهروندان این استان را تهدید کنند.

 

در حال حاضر زیرساخت ها و ظرفیت های بیمارستان های استان بوشهر پاسخگوی تعداد بالای بیماران کرونایی نبوده و قطعا در صورت جهش این ویروس در استان پیامدهای بسیار ناگواری برای شهروندان به همراه خواهد داشت.

 

در واقع سخنان امروز رییس جمهور با معیارها و سنجش های پزشکی قابل پذیرش و فهم نیست زیرا تنها چهار روز از سیزده بدر گذشته است و پیش از این روز، تمامی نخبگان استان از رسانه ها گرفته تا کنشگران اجتماعی، هنرمندان، ورزشکاران و مسئولین همه و همه مردم را تشویق به خانه نشینی و قطع حلقه ویروس کرونا می کردند اما اکنون چه اتفاقی افتاده است که رییس جمهور پس از چهار روز از سفید بودن استان بوشهر سخن می گوید؟

 

سخنان امروز رییس جمهور درمورد سفید بودن استان بوشهر و همچنین کنفرانس کیانوش جهانپور که  گفته “هیچ جای جهان را سفید نمی داند” آیا بیانگر اختلاف نظر در درون دولت بین کارشناسان و رییس جمهور نیست؟

 

آیا رییس جمهور به عنوان بالاترین مقام اجرایی کشور به واسطه وزیر بهداشت از نظرات و دیدگاه های کارشناسان و متخصصین منطقه ای و استانی آگاهی یافته است؟

 

چگونه ممکن است که دکتر کشمیری به عنوان نماینده عالی وزارت بهداشت و دبیر ستاد مقابله با کرونای استان بوشهر با انتشار ویدئویی با حالتی بغض آلود عاجزانه از مردم تقاضا کند برای قطع زنجیره ویروس کرونا از منازل خود خارج نشوند اما رییس جمهور کشور طوری وانمود کند که انگار هیج اتفاقی در استان بوشهر نیفتاده و همه چیز گل و بلبل است؟

 

به نظر می رسد بیان چنین نقطه نظراتی که دقیقا نقطه مقابل توصیه های کارشناسان و متخصصین حوزه بهداشت و درمان استان بوشهر و کشور است بیش از آنکه موجب آرامش جامعه شود باعث نگرانی و بی اعتمادی مردم می شود.

 

بهتر بود رییس جمهور پیش از سفید اعلام کردن استان بوشهر اندکی تامل می کرد و با خود می اندیشید که در صورت آزادسازی تردد و ورود مسافرین در روزهای پایانی هفته های آتی و انتقال حجم بالایی از ویروس کرونا به این استان، چه پاسخی برای شهروندان فهیم و بافرهنگ استان بوشهر که جلوتر از دیگر استان ها کسب و کار خود را تعطیل کرده و با ضررهای هنگفت خانه نشینی را برای حفاظت از خود و فرزندانشان انتخاب کرده اند، خواهد داشت؟

 

بنابراین بهتر است روحانی پیش از اینکه دیر شود سخنان امروز خود را اصلاح و به توصیه کارشناسان و متخصصین و تمامی دغدغه مندان استان و کشور گوش کند و در تصمیم گیری ها حساسیت و عنایت بیشتری به همه استان ها از جمله استان بوشهر داشته باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان